מידה טובה: מחאת פיינט הבירה מגיעה לכנסת

יוזמה לקביעת גדלים אחידים וברורים למכירת בירה בברים חוצה את גבולות הפייסבוק ועולה לדיון בכנסת. האם מדובר בסופה של מידת הפיינט הערטילאית?

בירה. צילום: Shutterstock
בירה. צילום: Shutterstock
24 במרץ 2016

כל בליין מכיר את המושג פיינט. פיינט הוא גודל כוס הבירה שמגישים לך, ואין לך מושג אם זה חצי או שליש ובעיקר – כמה אתה אמור לשלם על זה. בדרך כלל אנחנו שיכורים מדי כדי להתווכח, אבל מתברר שלא כולנו.

ב־2014 התחילו כמה חבר'ה מתל אביב מחאה בפייסבוק על העובדה שאין לנו מושג על מה בדיוק אנחנו משלמים. "מצאנו שיש רמאות צרכנית שדופקת את הלקוח רק מפני שהוא לא מסוגל להבין כמה יש לו בכוס", מספר עודי פנט, מיוזמי המחאה. "משתמשים בכל מיני מינוחים מכובסים, אפילו היו כוסות שנראו הרבה יותר גדולות ממה שהן".

זו יכלה להיות עוד מחאה שנעצרה ברשת אילולא שני חברי כנסת שהחליטו להרים את הכפפה. לפני כמה ימים קיבל פנט טלפון מעוזרו של חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני), ובו התבשר כי בימים הקרובים תעלה הצעת חוק שתאסור מכירת בירות במידות לא ברורות. על הצעת החוק חתומים חסון וגם ח"כ דוד ביטן מהליכוד. אם כבר להתאחד סביב משהו – למה לא סביב בירה?

"עד לפני כמה שנים, כשהיינו יוצאים לשתות בירה היה ברור כמה בירה נקבל בכוס – חצי ליטר או שליש ליטר", מסביר חסון. "היום כל מי שמזמין בירה מקבל הפתעה: פעם זה חצי ליטר: פעם זה פיינט (470 מ"ל) ופעם זה שליש שמוגש במסווה של פיינט. למזלנו הפתרון פשוט וכרוך בתיקון פשוט: כל עסק יוכל להגיש כל משקה בכל כוס ובכל כמות, ובתנאי שיציין בתפריט את תכולת הכוס לצד המחיר. אני מקווה שיחד עם ח"כ דוד ביטן שיזם איתי את החוק, נצליח לשים סוף לגזל הפיינט".