גם הם: הגברים שהותקפו והוטרדו מינית חושפים את סיפוריהם

קבוצת פייסבוק חדשה - MenToo# - קוראת לבני המין הגברי לשתף בהטרדות ובתקיפות המיניות שחוו על ידי נשים וגברים. "חלילה לא על חשבון הנשים שפותחות את הפה. אנחנו רוצים לפתח את השיח גם בקרב הגברים שנפגעו"

mentoo# (צילום: shutterstock)
mentoo# (צילום: shutterstock)
16 בנובמבר 2017

 

על רקע תיבת הפנדורה שפערה את פיה בכמה סנטימטרים נוספים והביאה עמה תחושת מהפכה בכל הנוגע לשיח סביב הטרדות ותקיפות מיניות ואונס, קבוצת פייסבוק חדשה בשם – MenToo#, על משקל קמפיין MeToo#, נפתחה בימים האחרונים, על מנת לתת במה לגברים שנפגעו. "זה ממש לא בקטע של 'הנה תראו גם אנחנו מותקפים אז תפסיקו לבכות'", אומר עמית (35), פעיל להט"ב ומנהל הקבוצה, "אלא בקטע של לפתח את השיח על האשמה של הגברים האלה, חלילה לא על חשבון הנשים. אנחנו כאן כדי להראות עד כמה המצב חמור".

באוקטובר האחרון, האשים השחקן אנתוני ראפ את קווין ספייסי (שחקן "בית הקלפים", בין היתר) כי לפני 31 שנה, כשהיה בן 14, האחרון תקף אותו מינית. בתגובה, ספייסי יצא מהארון וטען כי הוא אינו זוכר את פרטי המקרה אך מתנצל על התנהגותו. לאחר שהתפוצצה הפרשה, גברים נוספים העלו נגדו האשמות דומות, אך ספייסי, בעזרת עורך דינו, הכחיש אותן. עבור עמית, היוותה הפרשה נורת אזהרה אדומה ומהבהבת. "שמתי לב שפחות גברים משתפים את הסיפורים שלהם. להערכתי זה נובע מתוך בושה ואשמה שמגיעה ממקום אחר מזו של נשים. להן אומרים – 'למה התלבשת חשוף, למה שתית וכו"". אצל גברים, הוא מוסיף, הבושה והאשמה נקשרות פעמים רבות לגבריות. "יכולים לומר – 'למה נתת לו', 'איזה נמושה אתה', 'כל הגברים רוצים סקס אז אין מצב שלא רצית'. אלה דברים משתקים. מה גם שיש גירו פיזיולוגי אוטומטי, שגם אם אתה נמצא בסיטואציה שאתה לא רוצה להיות בה, יכולה להיות זקפה וכאן האשמה מכפילה את עצמה אצל מי שחווה דבר כזה".

#mentoo

>> חברות מערכת Time Out משתפות בהטרדות והתקיפות המיניות שחוו
>> בחן את עצמך: האם אתה מטריד מינית?
>> הטרדות מיניות בבתי הספר למשחק: התלמידים מדברים

"יש תופעת רווחת מאוד של הטרדות בקהילה הגאה, בעיקר בין גברים", מתאר עמית ואומר שלא מדברים על כך מספיק. "מישהו שנוגע בתחת או מנשק במועדון ללא רצון זו הטרדה לכל דבר, אבל אנשים לא מתייחסים לזה ככה. אנחנו כביכול המין החזק, ככה מלמדים אותנו, לכאורה אין לנו את הפחד המושרש שיש לנשים שמישהו חזק מאיתנו פיזית יכול לפגוע בנו". שימוש בסמים, מוסיף עמית, הוא נדבך נוסף. "יש מקרים חמורים של ניצול של מישהו שיכור או מישהו שמעורפל תחת השפעת סמים. זה משהו שקיים בצורה מאוד חזקה בקהילה, זה ידוע. אנשים עושים סמים בשביל הכיף ושומרים על עצמם וזה יופי, אבל יש את אלה שלא. חייבים לעשות את זה באחריות. חשוב שגם גברים יבואו וידברו, אין לכם במה להתבייש".

לשיתוף הסיפור שלך בעמוד MeToo# 

קו הסיוע לגברים נפגעי תקיפה מינית – 1203