אלפים השתתפו בעצרת רבין 2017

אלפי בני אדם השתתפו בעצרת לציון 22 שנה להירצחו של ראש הממשלה בכיכר רבין בתל אביב. יו"ר תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל': ויכוח נוקב - כן. הסתה ופלגנות - לא. יד המורמת לאלימות תאזק ללא פשרות".

עצרת הזיכרון ליצחק רבין 2016 (צילום: shutterstock)
עצרת הזיכרון ליצחק רבין 2016 (צילום: shutterstock)
22 באוקטובר 2017

יום השנה ה-22 להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין צוין בעצרת מרכזית שהתקיימה במוצאי שבת, 4 בנובמבר 2017 בכיכר רבין. שלא כמו בשנה החולפת, אז תנועת המחנה הציוני ארגנה את האירוע, השנה עשו זאת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" ו-"דרכנו" שהחליטו לנתק את הפוליטיקה מעצרת הזיכרון. "מתוך כוונה לפנות אל כל חלקי העם, העצרת השנה תתקיים ללא מעורבות של מפלגות ולא יישאו בה דברים פוליטקאים מכהנים", נמסר מהמארגנים.

בין הנואמים, עלה ודיבר ראש מועצת אפרת עודד רביבי, שספג קריאות בוז רמות מהקהל. "הרצח של ראש הממשלה הוא פשע נורא שאנחנו מגנים ומוקיעים וזיכרון המעשה יהיה לדראון עולם", אמר רביבי. עוד הוא הוסיף: "אם אנחנו רוצים להביא את השלום, בואו נתחיל בללכת אחד לקראת השני. הערב צריכה לצאת מכאן קריאה להפסיק לחפש את המפריד והשונה בינינו ולהתחיל לחפש את המשותף והמאחד".

על רקע המחלוקת בעם והשיח הציבורי המתלקח בשבועות האחרונים, אמר יו"ר תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", אלוף (מיל') אמנון רשף, "בתקופה זו עומדים בפנינו איומים קיומיים מסוג אחר – פנימיים. חובה עלינו לנהל מחלוקת זו בדרך היחידה, הראויה למדינה דמוקרטית ולמסורת היהודית. ויכוח נוקב – כן. הסתה ופלגנות – לא. יד המורמת לאלימות תאזק ללא פשרות".

"יש מחלוקות עמוקות בחברה הישראלית, יש סוגיות שמפלגות אותנו", אמרו מארגני העצרת והוסיפו: "מותר וחשוב שנתווכח בינינו אבל לא במחיר של שנאת אחים והסתה. אנו קוראים לעם ישראל להעדיף את המשותף על פני המפלג, להגיע יחד לכיכר ולהיאבק על עתידה וצביונה של המדינה, ברוח מגילת העצמאות". העצרת תתמקד השנה בשלושה נושאים מרכזיים: יצחק רבין כמופת למנהיגות, שלמות העם והנצחת החזון הציוני לדורות.

עצרת זיכרון ליצחק רבין, מוצאי שבת, 4 בנובמבר 2017, 19:30, כיכר רבין שבתל אביב

>> עמוד האירוע בפייסבוק