לא חשבנו אחרת: העירייה הבהירה שלא תחסום את דף הפייסבוק לתגובות

פוסט בפייסבוק של העירייה לפיו העמוד ייחסם לתגובות עורר מהומה, ובתקשורת רבים מיהרו לדווח על האירוע הדרמטי. כעת חשפה העירייה את המובן מאליו: מדובר בתרגיל שנועד להמחיש את חשיבות חופש הביטוי

פוסט המריבה
פוסט המריבה
5 בנובמבר 2017

שעות מתוחות ועקובות תגובות נזעמות עברו היום (ראשון) על עמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו. בשעות הצהריים פורסם הפוסט הבא: "לאור ריבוי התלונות, וניצול הדף ל"הוצאת קיטור" וכדי לשמור על המורל העירוני, מהיום, לא יהיה ניתן להגיב יותר על פוסטים בעמוד הפייסבוק העירוני. ניתן לשלוח הודעות בפרטי, ואנו נשקול את פרסומן". אל התושבים הזועמים הצטרפו גם כלי תקשורת מרכזיים מיהרו למתוח ביקורת על הצנזורה שמטילה העירייה. אלא שכעת מתברר, מה שהיה צפוי (לפחות לנו) שמדובר בפוסט מזוייף, שהוא חלק מקמפיין לציון חודש הדמוקרטיה במערכת החינוך.

התגובות הזועמות בפייסבוק. ושימו לב לתגובה שלנו
התגובות הזועמות בפייסבוק. ושימו לב לתגובה שלנו

"פוסט החסימה"

"פוסט החסימה"
"עיריית תל אביב אינה חוסמת את העמוד לתגובות", נכתב בעמוד הפייסבוק בשעות הערב, לאחר כמה שעות של אי ודאות בנוגע לאמינות הפוסט. "רק רצינו להמחיש עד כמה זה כואב כשפוגעים בחופש הביטוי שהוא אחד מערכי היסוד של הדמוקרטיה. לראשונה, חודש שלם משנת הלימודים בעיר יוקדש לחיזוק והטמעת ערכי הדמוקרטיה, מכיתה א' ועד כיתה יב'", נכתב. עוד הוסיפו בעירייה, "עידוד הדמוקרטיה היא לא סיסמה ריקה, אלא דרך חיים שבבסיסה שיח חופשי, החלפת רעיונות, חופש ביטוי ויצירה". כאמור, אפשר להירגע, העירייה תמשיך לקבל את תלונותיכם על פחים שלא מפונים, חניות שנתפסות על ידי האוטותל וכל מה שעולה על רוחכם. בשם הדמוקרטיה, כמובן.