תל אביב תחת מתקפה: שבועיים של עלילות דם ונתניהו אחד מנצח

מפגינים נגד ההפיכה המשטרית, ספטמבר 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
מפגינים נגד ההפיכה המשטרית, ספטמבר 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

בנימין נתניהו הפיץ אתמול במתכוון שקר חולני, מתועב ומסית בחשבון הטוויטר שלו, ונחשף כמי שמנצח על עלילות הדם נגד תושבי תל אביב סביב אירועי יום הכיפורים בעיר, ולא רק משמש כצ'ירלידר שלהן. יש לו סיבות טובות לרצות להבעיר את כיכר דיזנגוף, ובראשן ריסוק המחאה נגד ההפיכה המשטרית

6 באוקטובר 2023

אנחנו במלחמה. אנחנו במלחמה מאז ינואר 2023, כשסוכן השנאה והכאוס יריב לוין הכריז על תוכנית המתאר שלו להפיכה המשטרית, המבוססת על הגותם של ארגוני ימין קיצוני-משיחי ובראשם פורום קהלת. למרבה השמחה, ובעיקר בגלל עקרון אי-האלימות שגזרו על עצמם מאות אלפי המוחים נגד הדיקטטורה המתוכננת ולמרות מאות מקרים של תקיפת מפגינים בידי ביביסטים מוסתים, זוהי מלחמת אזרחים בעצימות נמוכה עם אלימות מינורית. כל זה הולך להשתנות בקרוב. זה הולך להשתנות כי זה מה שבנימין נתניהו רוצה עכשיו. דם. ראש הממשלה רוצה דם. אין ולא יכולה להיות לו סיבה אחרת להפיץ עלילת דם.

אתמול, אחרי כמעט שבועיים של עלילות דם מטורפות ומלאות שנאה נגד תושבי תל אביב מאז יום כיפור, עבר נתניהו מעמדת הצ'ירלידר של מובילי ההסתה ומפיצי השקרים והבדותות, בחזרה אל עמדת הקפטן שלהם. פריים אחד הספיק לו.

בתמונה ששיתף נתניהו נראים שני אנשים, האחד חובש טלית וכיפה והשני כובע קסקט, כשהם נתקלים כתף אל כתף בכיכר דיזנגוף. מבט אחד בוידאו ממנו נלקח הפריים מספיק כדי להבין שזו הייתה היתקלות לא מכוונת. האדם עם הכיפה, ליאו די, שהגיע לכיכר כל הדרך מהשטחים כדי לחולל פרובוקציה של תפילה בהפרדה מגדרית, הודה שלא הופנתה כלפיו כל אלימות. האדם עם הקסקט התגלה כעו"ד מיכאל ספרד, מהאנשים העדינים והחיוביים ביותר במחנה זכויות האדם, וגם הוא הסביר והבהיר היטב שבאירוע המתועד הייתה בדיוק אפס אלימות. לנתניהו זה לא שינה דבר. יש לו עלילת דם להפיץ, אל תפריעו לו עם עובדות.

ושימו לב לטקסט של נתניהו: "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די, ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב. אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו!". שלושים מילים שנבחרו בקפידה וממשיכות להתנוסס בראש עמודי המדיה החברתית שלו גם אחרי שהתברר שמדובר בערימה של שקרים מוחלטים ומתועבים. המטרה הברורה: הכפשת המחאה כולה על מאות אלפי משתתפיה, הסתה פרועה נגד תושבי תל אביב החילוניים, וניסיון ברור להוסיף 700 ליטר בנזין למדורת השנאה הדתית שהוצתה בעיר על ידי מתנחלים משיחיים ביום הכיפורים. נתניהו קפץ על הסיפור הזה בתאווה גלויה, אחרי שבועות של אסקלציה ברטוריקה המסיתה שלו נגד המחאה הגדולה בתולדות ישראל.

נתניהו הפיץ את השקר הזה למיליוני עוקביו בשיאו של קמפיין מתוזמר, מאורגן וממומן בכבדות להפצת עלילת הדם על מה שאירע בכיכר דיזנגוף לפני שבועיים. לפי דף המסרים הרעיל והמסית שדיקלמו כל שופריו הבכירים של נתניהו בתקשורת וברשתות, מה שקרה זה שהאנטישמים מהשמאל ששונאים יהדות ערכו פוגרום ולינץ' במתפללים תמימים תוך שהם קורעים ספרי קודש, מתערטלים ומכריחים עוברים ושבים לאכול שרימפס עטוף בבייקון במימון ג'ורג' סורוס, אהוד ברק והאסלה של גדעון סער. כבר שבועיים שעיתונאים מצוינים כמו בר שם אור מ"הצינור" מפריכים את השקרים האלה בזה אחר זה, אבל הם השתרשו כבר עמוק בתפיסת המציאות המעוותת של תומכי נתניהו. הלגיטימציה לפגיעה פיזית במתנגדי ההפיכה המשטרית קיבלה כבר אור ירוק. הקריאות לרצוח את שקמה ברסלר כבר נפוצות.

ואיך יודעים שכל זה מאורגן ומתוזמן? זה קל מאוד. המסמך ש"הודלף" מהמועצה הדתית של רבנות תל אביב השבוע, והכיל דו"ח שקרי לחלוטין ונטול הוכחות על פגיעה ב-18 מוקדי תפילה בעיר, הפך מיד לוידאו ויראלי של עמית סגל, וזכה לתפוצת נאט"ו בקבוצות הווטסאפ הביביסטיות וברשתות החברתיות. כשהתברר שלפחות 16 מ-18 המקרים המדווחים הם שקרים מוחלטים והנפצות הזויות, הודה יו"ר המועצה הדתית שמדובר בטיוטה שיתכן ונפלו בה טעויות ולא הייתה צריכה להיות מודלפת. כל עיתונאי נורמטיבי היה מתבייש, מתפתל ומסביר לקוראיו, צופיו ועוקביו כיצד קרה לו שהפיץ ערימה של שקרים. אבל כנופיית מכונת הרעל של נתניהו ממשיכה לדבוק בשקר כאילו הוא המציאות. זאת המשימה הגדולה שלה.

עלילות הדם מכיכר דיזנגוף הן ניסיון מתוחכם לנווט את המחאה נגד ההפיכה המשטרית לאזורי ה"ישראלים נגד יהודים" החביבים על נתניהו מאז ימי פינקלשטיין העליזים. זה מסייע לו נקודתית בהטיית השיח התקשורתי מפרשת ארנו מימרן שנמחקה בשנית כלא הייתה, כמו גם בנושא שיחה שאינו שלל מחדלי ממשלת העבריינים שאסף סביבו כדי להימלט מדין האישומים נגדו. אבל התמונה הגדולה יותר היא שנתניהו עובד בכל הכוח כבר כמעט עשור כדי לייצר מציאות אלטרנטיבית שחותרת תחת האמת העובדתית, סופה אינסופית של זיוף ושקר שמטרתה לבלבל, לשסות ולשסע את מתנגדיו ותומכיו כאחד. האסטרטגיה היא שמשהו בסוף יתפוס. והנה הלהבות תופסות.

בינתיים הכל עובד לנתניהו מצוין: פוליטיקאים מהאופוזיציה כמו בני גנץ ומתן כהנא מאמצים את השקרים שלו ופונים נגד המחנה שלהם עצמם, אידיוטים שימושיים בכל פינה מאמצים את הז'רגון של מלחמת דת בעד ונגד, מובילי המחאה נקרעים בניסיון לשמור על חזית אחידה מול צונאמי של הסתה רעילה וכזבים מטורפים, וכולם סופרים לאחור לקראת הרצח הפוליטי הבא או סתם הרג רנדומלי של מפגין בידי שוטר. אחרי שבועיים של עלילות דם סביב העז של התפילה הציבורית בהפרדה מגדרית, אפשר להוציא אותה במוצ"ש הזה לסיבוב נוסף בהקפות שניות ולהגביר קצת את האש. המתקפה בעיצומה.