זהו זה ולא אחרת

לכבוד פורים תשדר החינוכית מרתון תוכניות נבחרות של זהו זה בשבת הקרובה. חווית צפיה כיפית למי שמכיר וזוכר וגם למי שעדיין לא

פורים כזכור הינו החג של התוכנית "זהו זה", שחגגו את פרק הסיום שלהם בספישל פורימי ומושקע בכל שנה ובפרק על פורים יפתח המרתון.

ביום שבת ה- 15 למרץ ישודר מרתון מיוחד החל מהשעה 12:00 בצהריים עד 20:00 בערב:

12:00 פרודיה על הטלוויזיה החינוכית. חבורת זהו זה נקראת לשיחה אצל מנהל הטלוויזיה החינוכית (עמנואל הלפרין) ומתבשרים כי הפקת התכנית מופסקת לאלתר. לתדהמתם הם משובצים לעבוד בתכניות אחרות מבית היוצר של הערוץ, כמו "שעת כושר" ו"פרפר נחמד".

12:45 – דרדסים מצב חירום בכפר הדרדסי, גרגמל גנב את כל הזהב, חטף דרדס תינוק ומאיים לרסס את הדרדסים בתרסיס סיוטים.

13:30 – ארמון מלכות המלך אחשוורוש כועס. התכנית האהובה עליו "זהו זה" מסיימת עונה. המלך דורש להביא אליו את מנחי התכנית לבירור. המן הרשע, מוני מושונוב, מקבל את התפקיד. הוא שולח את פרשנדתא הנורא בעקבות החבורה. בתפקיד וושתי: ירדנה ארזי. מתוך ספיישל פורים 1985.

בבה בובה. צילום באדיבות החינוכית
בבה בובה. צילום באדיבות החינוכית

14:17 – פורים 88  איך אפשר לדרוש ממשפחה בת 30 פרות, 20 סוסים ושלושה ילדים לעזוב את החווה שלהם ביום אחד? נוהל משפטי מקובל? מכתב רשום ? ל"דאדי" יש רעיון אחר

15:10 – מפלצות גידי גוב הערפד, שלמה בראבא ודבל'ה גליקמן משתלטים על העולם בפרק ספישל לפורים מושקע במיוחד.

15:50 – פורים במלחמת המפרץ בפורים של שנת 1991 ציינו את החג לצד חגיגות סוף המלחמה. לכבוד סיום העונה הפיקו ב"זהו זה" תוכנית חגיגית במיוחד בכיכובן של כל הדמויות המוכרות של ימי מלחמת המפרץ. הזקנים, הפולניות, הבאבא בובה, כולם באווירת פורים מיוחדת.

הפולניות חוזרות לביקור. צילום באדיבות החינוכית
הפולניות חוזרות לביקור. צילום באדיבות החינוכית

16:35 – צבי הנינג'ה צבי הנינג'ה מגיעים לביובי ישראל בתקווה למצוא מעט שקט מפני הפושעים נגדם נלחמו באמריקה, אך לצערם הם נתקלים בדו"ח מבקר המדינה ויוצאים למלחמה בשחיתות.

17:20 – דג ושמו זכריה תכנית חגיגית לסיום העונה שצולמה ב-1989 בעיר אילת. מוני מושונוב, דוב'לה גליקמן, יאיר ניצני וגני תמיר מציגים את הגרסה הישראלית המחוספסת לסרט המתח ההוליוודי "דג ושמו וונדה", שזכה להצלחה גדולה בסוף שנות השמונים.

18:10 – האחים בוז' המלכה עפרה מגלה כישרון קומי מפתיע בפרק פורים של זהו זה

19:00 – חיים שכאלהיאצק בואו לצלול איתנו אל תוך חייו המרתקים של יאצק, דרך תחנות חשובות בתולדות ישראל אתם מוזמנים לחגוג עם יאצק ביחד את חייו. מהעלייה לארץ, העבודה בדגניה, קטיף תפוחים בערבה וערבי השתייה עם אלתרמן ואלכסנדר פן.