ביום העצמאות מכבים את הטלוויזיה. נתניהו ורגב ירקדו על הדם לבד

חוגגים עצמאות. בנימין נתניהו ומירי רגב (צילום: גיל כהן-מגן/AFP/גטי אימג'ס)
חוגגים עצמאות. בנימין נתניהו ומירי רגב (צילום: גיל כהן-מגן/AFP/גטי אימג'ס)

שידור הטקס הממלכתי של יום העצמאות הוא עוד רגע שבו ערוצי הטלוויזיה היו יכולים להכריז על עצמאותם. במקום זה הם מפגינים אפס שיקול דעת וחוברים אל עברייני השלטון בהפיכתו למופע תעמולה ציני של פורנו מוות, שמטרתו היחידה היא להכשיר ולנרמל את מחדלי נתניהו. הדם של כולנו על הידיים שלהם

1. יום העצמאות הקרוב יהיה הראשון מזה 76 שנים שאין ולו סיבה אחת לחגוג אותו. זהו יום העצמאות הראשון שבו עצם קיומה של המדינה מוטל בספק ולא בגלל אויב חיצוני. ממשלת שבעה באוקטובר הפילה את המדינה לקרשים, וגם שבעה חודשים אחרי אין סימנים לכך שישראל מתאוששת מהנוקאאוט. הפוך. המדינה שקעה מאז בתרדמת מלחמה קטטונית, שבורה ומפורקת מבפנים, נטושה ומבודדת מבחוץ, מופקרת במלוא מובני המילה. המסקנה הלוגית של סוכנת הכאוס מירי רגב מול כל זה היא שחייבים לחגוג. והמסקנה של ערוצי הטלוויזיה היא שחייבים להצטרף לחגיגה. ביחד הם ירקדו על הדם של כולנו. מנהלי הערוצים יתנו להם קצב בכפיים.

>> למה אי אפשר לחגוג את יום העצמאות הזה // טור דעה

2. בגידתם של עיתונאי הטלוויזיה בציבור הישראלי היא כבר סיפור ישן. אין כל חידוש בהחלטתם לשדר את טקס התעמולה המבחיל שרוקחת מירי רגב. לאורך שנות הקריסה האחרונות של הדמוקרטיה הישראלית, לא החמיצו בקשת וברשת שום הזדמנות לתת עוד פוש קטן, עוד נרמול של הטרלול, עוד דקות מסך שמופקעות בלעדית לטובת ראש הכנופיה שמסרב להשיב על שאלות, עוד סוכני שנאה ותועמלנים בכל פאנל כדי לפורר את ישראל מבפנים. השינוי היחיד ביום העצמאות הזה יהיה שהכניעה המוחלטת של התקשורת המשודרת לבנימין נתניהו כבר לא תתרחש במחשכים, בשיחות טלפון שמושחרות ביומן או בפגישות תמוהות בקריה. הפעם זה בפרצוף של כולנו. על הדם של כולנו.

3. בשבת שעברה הגיעה פשיטת הרגל של התקשורת הישראלית לשיא נוסף. חמאס הפתיע את נתניהו (שוב) והסכים לעסקת החטופים. נתניהו נזעק ומיהר לשגר הודעות לעיתונות תוך שהוא מסתתר מאחורי שם העט הקבוע שלו – "גורם מדיני בכיר". כבר שנים שבישראל יש רק גורם מדיני בכיר אחד, כל ילד שנתקל במונח יודע למי מתכוונים, אבל הערוצים שיתפו פעולה עם הפארסה כהרגלם. לינוי בר גפן הייתה הצדיקה הראשונה בסדום שניצלה את הבמה בפאנל של חדשות 12 ואמרה בשעות אחה"צ שהגורם המדיני הבכיר הוא עירום ורואים לו את הביבי. אחר כך הצטרפו אליה עוד עיתונאים על המסך שעוד זוכרים מה זה אינטגריטי מקצועי ובראשם ירון אברהם וספי עובדיה. זה לא היה ניצחון. זה היה גול תנחומים כשאתה בפיגור 11:0 ומדמם מכל הנקבים. רק שזה הדם של כולנו.

4. חגיגות הסרת המסכה של נתניהו היו עלובות במיוחד. המהלך העיתונאי הזה אמור להיות בסיסי. אין שום סיבה סבירה – בוודאי לא במצב הנתון של הפקרת החטופים וגזירת דינם למוות – לשמור על האנונימיות של בכירי השלטון בעודם משקרים לציבור ומרמים אותו. אולפני האקטואליה ועיתונאי המסך משתפים פעולה עם ההונאות האלה כבר כל כך הרבה שנים, שהרגע הזה שבו נזכרו שיש להם עמוד שדרה נדמה להם כהישג ראוי לציון. ושוב, הפוך. את נתניהו ותרגיליו הנאלחים הם היו צריכים לחשוף מהרגע הראשון, והיו להם הזדמנויות רבות מספור לעשות כך מאז חזרתו לשלטון ב-2009, אבל הם בחרו שוב ושוב לשמור על נתניהו מאוחדת והפכו לשותפיו המלאים בהחרבת הדמוקרטיה הישראלית. ועכשיו גם לחיסול החטופים. הדם על הידיים שלהם. הדם של כולנו.

5. טקס המשואות ביום העצמאות יהיה מופע פורנו. זה יהיה טקס שכולו פורנו מוות נוראי, עם רקדנים שממחיזים את הטבח בפסטיבל נובה, משיאי משואות שקראו לרצח עם, וכמובן נאום ראש הכנופיה עצמו שמבזה ומזהם יחד עם מירי רגב את המעמד המרגש הזה מאז 2019 – והפעם ללא קהל וללא העם שהטקס הזה הוא שלו, במופע מוקלט וערוך מראש שנועד למנוע כל סיכוי לשביב ביקורת אנטי-שלטונית שעשוי להסתנן לתוכו. הדיווח של ניר גונטז' ומורן שריר ב"הארץ" על ההכנות לטקס היה אמור לגרום לכל הערוצים לעצור בחריקת בלמים ולהחליט שהם מוותרים על התענוג המחליא הזה. אבל נחשו מה? הם הולכים לשתף איתו פעולה, לזייף חגיגיות והתרגשות ולהתפעל כשהדגלנים ייצרו יחדיו צורה של אצבע משולשת ויתקעו אותה בעינו של הציבור. הדלק של השידור הזה יהיה הדם של כולנו.

6. משיאי המשואות בטקס כזה בהחלט צריכים להתבייש. זו בושה איומה. חובתו של כל אזרח שפוי לדחות הצעה כזאת בשנה כזאת מממשלה כזאת. אפשר גם להבין את מי שיסכימו לקבל את הכבוד המפוקפק הזה, בכל זאת הצעה שקשה לסרב לה כשהיא מגיעה מראש המאפיה. אבל אי אפשר להבין את מי שמשתף פעולה סתם כך מכוח האינרציה. ערוצי הטלוויזיה מפגינים כאן אפס שיקול דעת, וחוברים אל עברייני השלטון בהפיכתו של הטקס הלאומי המקודש הזה למופע תעמולה ציני שמטרתו להכשיר ולנרמל את מחדל נתניהו של השבעה באוקטובר ואת כל המחדלים שהתרחשו מאז (איך אמר צחי הנגבי לפני שכיוון את משגרי החמאס לכרם שלום והוביל למותם של שלושה חיילים? "אל תעצימו את מה שקורה"). מהר, שמישהו יעשה להם טאץ'-אפ לפני השידור, הדם של כולנו מרוח להם על הפרצוף.

7. בניגוד לערוצי התעמולה, לצופים בבית יש שיקול דעת. הם יכבו את הטלוויזיה בהמוניהם. עשרות אלפים כבר חתמו על העצומה של בר חפץ, תושב קיבוץ נירים שהפך פליט בארצו, ומתחנן בפני קברניטי הערוצים שלא לשדר את קרנבל הזוועות הזה. הם היו נענים לקריאה כזאת אם היו משרתים את הציבור. אבל הם משרתים מישהו אחר. הם משרתים גורם מדיני בכיר. הם משרתים את סופה של מדינת ישראל כפי שהכרנו אותה ואת לידתו של משהו חדש, מעוות ומכוער, ללא אתוס מכונן של ערבות הדדית, פדיון שבויים והגנה על כל אזרח. זאת תהיה חגיגת העצמאות הראשונה של נתניהולנד. תרקדו. יש מספיק דם לכולם.