עתה בני חורין: המסעדות שישחררו אתכם מבישולי החג

פסח הוא ליל כל הקדושים המעונים המוסרים את נפשם בהזעה על סירים ובישולים מתוך הנחה שינוחו כבר בקבר. מי שלא מאמין באלטרואיזם של ליל החג, עושה סדר ועורך רשימה יפה של הזמנות לאוכל מוכן לערב החג

המטבחון. צילום: אילן עמיחי
המטבחון. צילום: אילן עמיחי
26 במרץ 2015

יוחנן

יוחנן היא המעדנייה שמתמחה באוכל מבושל לימי חול ולחגים ויודעת בדיוק איך אתם אוהבים את הפרגיות בסילאן שלכם. תוכלו להזמין מהם לקראת החג גפילטע פיש (78 ש"ח לשש יחידות) אבל גם להפתיע את האורחים במקלובה ענקית מפוארת (350 ש"ח) או בעוף במילוי אורז ואווז מעושן (90 ש"ח).

ליוחנן

[tmwdfpad]

Brown

ביסטרו Brown מציע מנות מזרח אירופיות קלאסיות לצד מנות מתובלות היטב: מרק עוף עם ירקות וקניידלך (32 ש"ח), כבד קצוץ (25 ש"ח ל־250 גר'), לביבות כרישה, תרד ועשבי תיבול עם צזיקי וצ'אטני עגבניות (26 ש"ח למנה) וקציצות דגים ברוטב עגבניות פיקנטי עם כוסברה ותרד תורכי (76 ש"ח לשלוש יחידות). הקונדיטוריה במקום תציע מבחר עוגות כשרות לחג וגם גלידה ביתית.

לבראון

מרינדו

ברשת הקצביות מרינדו מציעים לקראת החג מבחר מנות מבשר עגל או טלה שמוכנות לכניסה חלקה לתוך התנור שלכם: שוק טלה (122 ש"ח לק"ג), כתף טלה או צוואר טלה במבחר מרינדות, גולאש עגל לקדרה, קציצות עגל, אנטרקוט, סינטה לרוסטביף (152 ש"ח לק"ג), נתחים לצלי ותבשילים.

לסניף ה' באייר

לסניף אחד העם

טשרניחובסקי 6

בביסטרו של השף איל מרון ינדדו המנות בין מזרח אירופה לצרפת: גפילטע פיש (17 ש"ח ליחידה), כבד קצוץ עם בצל מטוגן בשמאלץ וביצים קשות (22 ש"ח ל־250 גר'), ביף בורגיניון (52 ש"ח), שוק אווז קונפי ברוטב פורט ודבלים (65 ש"ח למנה) ועוד. את היינות תוכלו לרכוש בבר היין פורטו הממוקם מול הביסטרו.

לטשרניחובסקי 6

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

חוות צוק

בחוות צוק המעדנייה, של החוואי תומר צוק והשף אסף שנער, אפשר לבחור בין מנות מוכנות להגשה כמו גפילטע פיש (13 ש"ח ליחידה) לבין נתחים מהקצבייה שצריך רק להכניס לתנור בבית כמו אוסובוקו טלה במרינדה (130 ש"ח לק"ג). יש גם מבחר מנות הבשר המוכנות יפה: לשון עגל בפורצ'יני ויין לבן (46 ש"ח), כתף עגל ממולאת ערמונים ובשר טחון (56 ש"ח), רוסטביף סינטה מוכן ופרוס (28 ש"ח ל־100 גר'), צלי בקר עם ירקות שורש (52 ש"ח), קציצות עוף עם ארטישוק, מנגולד וחומוס (42 ש"ח). תוכלו לרכוש גם קינוחים כשרים לפסח כמו מוס שוקולד אישי (8 ש"ח ליחידה) ויין.

לחוות צוק

שף אישי

הקייטרינג של השף פיני גרין יגיע לשולחן הסדר שלכם עם צלחות פורצלן, מצות, מצרכים לקערת הפסח ולברכות, וכן יציע חרוסת וחזרת תוצרת השף. עוד ברפרטואר שלו: מרק קניידלך, חמישה סלטים לבחירה, לחמניות לפסח, מטבלים, פילה לברק, קבבוני טלה או קדרת ציידים לעיקרית, תוספות וקינוחים בסגנון קרם ברולה וניל. 200־400 ש"ח לסועד.

שף אישי, 4806001־052

המטבחון

מסעדת המטבחון בפאתי שוק הכרמל מציעה קניידלך (4 ש"ח ליחידה), כבד קצוץ עם ריבת בצל (25 ש"ח ל־250 גר'), עלי גפן ממולאים באורז וצימוקים (6 ש"ח ליחידה), שוקי עוף בבצל (11 ש"ח ליחידה) וירקות ממולאים באורז ובשר (20 ש"ח).

למטבחון

הום מייד

במעדנייה־מסעדה מכינים אוכל שיכול להתאים גם לטבעונים או לבריאותנים המסבים לשולחן החג: דג מרוקאי (39 ש"ח), רול טבעוני מנייר אורז עם בוטנים (18 ש"ח), צלי בקר אינדונזי (48 ש"ח) וקציצות עדשים בקארי ירוק (32 ש"ח).

להום מייד

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

דליקטסן

בדליקטסן יודעים איך להפוך את ליל הסדר לאירוע אלגנטי: היכולת של אנשי המקום לייעץ כמה בדיוק להזמין בהתאם לכמות הסועדים תקל עליכם ברגעי הקושי של ההזמנה. תוכלו ללכת לכיוון המסורתי בעזרת קניידלך (24 ש"ח ל־12 יחידות) אבל גם לתת לדודות נוק אאוט בעזרת פטה כבד עוף עם קונפי חבושים וג'לי גוורצטרמינר (98 ש"ח למגש). תוכלו גם להשקיע הון בשוק טלה שלמה שנאפתה בתנור פחמים (580 ש"ח ליחידה).

לדליקטסן

אפיסרי

באפיסרי של רביבה וסיליה מציעים מנות כמו קציצות פרסה ( 7 ש"ח ליחידה), קציצות דגים (16 ש"ח ליחידה), ביף בורגיניון (62 ש"ח), וקינוחים גאוניים שיהפכו לרגע השיא של ארוחת הערב, כולל עוגיות מקרון (6 ש"ח ליחידה). תוכלו לקחת אוכל כשר לפסח גם בחול המועד.

לאפיסרי