פארידה ושיר פרידה: חדשות האוכל של השבוע

מסיבת המעבר של מסעדת השקד, השקת הבושם החדש של מייקל קורס במסה וחנות הדגים של הראל בלו וזיקו הדייג בשרונה מרקט. חדשות האוכל של השבוע

פישופ. צילום: בן יוסטר
פישופ. צילום: בן יוסטר
2 בספטמבר 2015

היכונו לביאת הפארידה

הפנטזיה הארוטית של חובבי הדגים החלה להתממש בשרונה מרקט השבוע. זה קרה כשהמסעדן הראל בלו וזיקו הדייג פתחו את הבר שבדוכן הדגים שלהם. עד עכשיו אפשר היה לרכוש את דגי הים הטריים המונחים על הקרח, עכשיו תוכלו לבקש שיכינו לכם אותם במקום, והתמחור יהיה בהתאם למשקל הדג. קוקי סאן ז'אק על הפלנצ'ה, לנגוסטין מטוגן או כל גחמה ומחשק אחר ימומשו במעמד הרכישה. מי שמעדיף יכול להתיישב על אחד מ־38 כיסאות הבר במקום ולהזמין מתוך התפריט מנות קרות, למשל אויסטרים על הקרח (30 ש"ח ליחידה), צלחת דגים כבושים (53 ש"ח), גרבלקס שמוגש עם קרם פרש חזרת, סלט גרגר נחלים וברוסקטות (45 ש"ח), קרפצ'יו דג ים ולוביה בוויניגרט לימון (49 ש"ח) או מנות חמות כגון כריך קציצות דגים ברוטב חריימה (52 ש"ח) פילה דניס צרוב (95 ש"ח) ומנה קלאסית של מולים ביין לבן (89 ש"ח).

הראל בלו. צילום: אנטולי מיכאלו
הראל בלו. צילום: אנטולי מיכאלו

הכי חשוב לדעת שיש פה אפשרות טובה לדגום בלב העיר מנה של פיש אנד צ'יפס במחיר לא זול אבל בר השגה (44 ש"ח). בצד מנות הדגים יציעו לכם מבחר יינות בכוס (29־49 ש"ח) ובירה הוגרדן חיטה לימונית שהולמת מאוד דגים. בינתיים המקום פתוח משעות הצהריים אבל בקרוב יציעו פה בסופי שבוע גם בראנצ'ים מלכותיים.

ל-Fishop

פישופ. צילום: בן יוסטר
פישופ. צילום: בן יוסטר

זה היה בסוף הקיץ

רגע לפני שמסעדת השקד עוברת לכתובתה החדשה ברחוב החשמונאים מעבר לכביש, היא חוגגת סדרת מסיבות פרידה – גם למקום (בכל זאת, המסעדה נמצאת בכתובת הנוכחית מאז 1964!) וגם לקיץ שנגמר. תוכלו להזמין מנות מיוחדות של לובסטרים ואויסטרים (התקשרו בבקשה להודיע ארבעה ימים מראש), וללוות אותן בשמפניה Drappier carte d'orי(250 ש"ח לבקבוק). בשקד ממשיכים כתמיד להתקין את היצע הדגים מהרשת על גריל אבני פחם, בטיגון, בתנור או במעשנת, כדי להדגיש את טעמם של חומרי הגלם. לצד הדגים מוגש מבחר של 18 סלטים (חצילים, פרחי כרובית, איקרה ועוד) ללא הגבלה. בשלב של הקינוחים, אם לא תזמינו בוואריה, אנחנו רואים אתכם פוזלים לעבר גלידרייה בוזה החדשה וחוצים את הכביש בעקבות ניחוח הקרמל.

למסעדת השקד

מסעדת השקד
מסעדת השקד

יהיה דיסקו

השף אביב משה ו־Messa משיקים את הבשמים של מותג האופנה מייקל קורס בסדרת אירועים של קוקטיילים בהשראת סטודיו 54 והגלאם של שנות ה־70. בבר של מסה רקחו קוקטיילים על בסיס מרטיני בניחוחות דומים לאלה של הבשמים: מרטיני עם ג'ין, ליצ'י, הדרים ובזיליקום, מרטיני ביטר עם הדרים וסורבה פסיפלורה, וקוקטייל של מרטיני עם ג'ין ומי ורדים וחמוציות. לסאונד ערבבו מיקסים מוזיקליים ברוח התקופה. כל זה יתרחש מדי רביעי של חודש ספטמבר.

ל-Messa

השף אביב משה. צילום: איליה מלניקוב
השף אביב משה. צילום: איליה מלניקוב

הג'וב האיטלקי

לידיעת המרחיקים עד חולון. השף רובי פורטנוי (אקס מאנטה ריי, הטאבון וקייטרינג פרי הארץ) החל לבשל בסילו מדיטליאנו, האיטלקית הים תיכונית החדשה שבפארק פרס בחולון. בלב המסעדה טאבון עצים שממנו בוקעות פיצות, למשל פיצה עם בצל, תימין וגבינת סנט מור (55 ש"ח), בצד נציגים מקומיים כמו לחמג'ון עוף עם עגבניות, עלי רוקט וכרישה (89 ש"ח). במסגרת הקו האיטלקי מוגשים בסילו דגים כמו פילה מוסר (85 ש"ח), פסטות בוקטיני עגבניות (55 ש"ח), ריגטוני מיט בולס (65 ש"ח); ובמקביל גם סופלקי פרגית יווני (75 ש"ח). עכשיו נותר רק להקליד פארק פרס בווייז.

ל-SILO Meditaliano

סילו. צילום: יח"צ
סילו. צילום: יח"צ

סליחה מהצמיג

מי שמחפש תירוצים להתחזר על שתי עוגיות וביניהן גלידה, ימצא אותן עכשיו, כי רשת קוקיז משחררת טעמי גלידות מיוחדים לראש השנה. גלידת תפוחים מקורמלים בדבש וסורבה רימון שהולם את רוח התקופה והאנטיאוקסידנטים. תוכלו לקנות מארזים של חצי ק"ג או ק"ג גלידה ו־10 או 20 עוגיות הביתה, ולהגיש לאורחים בערב ראש השנה (145/80 ש"ח בהתאמה), על תקן של קינוח היפסטרי לדודות. אם כבר הזדמנתם לכאן תיאלצו לנצל זאת כדי לטחון בלי הכרה את עוגיית השוקולד הלבן ואגוזי המקדמיה, שאנשים בלי חוש מוסר פיתחו ואפו. לא נורא, בקשו מראש סליחה מהצמיג עוד לפני יום כיפור. על כל פנים, לפני שאתם מצלמים ומעלים לאינסתוש נגבו את הסנטר היטב מזליגות גלידה מפלילות.

ל-קוקיז

קוקיז. צילום: יח"צ
קוקיז. צילום: יח"צ

מזון לנפש

אוהבים יין, אוכל ואמנות? גם אנחנו. גלריה בידרמן פרייבט ארט קולקשיין תקיים בסוף שבוע זה (חמישי־שבת) אירוע חגיגי לכבוד ראש השנה, שבמסגרתו תוצג התערוכה "יין ואוכל באמנות הישראלית". בתערוכה אפשר יהיה לפגוש, בין השאר, את ציורי הפירות והירקות מסדרת השוק של האמנית נטשה בריליאנטובה, את הצייר דימה גורבן שמצייר בקבוקי יין עם מפרטים על תוויות הבקבוקים וסביבתם, את יעקב כרמלי שמצייר בשיטה קלאסית לחם וקערת פירות ואת מיכאל גורבן שעוסק בתיאור פריטי פירות וירקות שהאור המאיר אותם יוצר אווירת קדושה. במסגרת האירוע יתקיימו טעימות ומכירה של יינות יקב פסגות, גבינות ממחלבת הבוטיק My Dear ושמני זית של מסיק קיבוץ מגל. הכניסה חופשית.

ל-גלריה בידרמן

גלריה בידרמן. צילום: יח"צ
גלריה בידרמן. צילום: יח"צ

הימור בטוח

ברשת מוזס החליטו שמה שחסר לכם עכשיו זה קצת הימורים. למה להמר רק במפעל הפיס ובאתרי אינטרנט שרשומים פיקטיבית באיי הבתולה, אם אפשר גם לקבל קצת ריגושים פה בעיר בזמן שאוכלים ארוחה משפחתית סולידית? הנה, קבלו את מבצע סוף הקיץ של רשת מוזס, שנקרא בחיבה "לאקי באסטרד" והפך בשנים האחרונות למסורת קבועה. במסגרת המבצע כל סועד באחת ממסעדות רשת מוזס שמזמין מנה עיקרית מקבל כרטיס גירוד. בכרטיסים מסתתרים מאות פרסים: מנות ראשונות, קינוחים, מנות עיקריות, חופשות בארץ, חופשות בחו"ל, וגם 3,000 ש"ח למימוש במסעדות הרשת. המבצע יסתיים בסוף אוקטובר.

ל-מוזס

מוזס. צילום: יח"צ
מוזס. צילום: יח"צ

לאכול בלי חשבון

סניף דיזנגוף של רשת בתי הקפה סטריטס יודע בדיוק מהן השאיפות של הלקוחות שלו בשבת: לאכול בלי חשבון. בגלל זה, ולרגל חגיגת יום הולדת שנה, מציעים בסניף מדי שבת בראנץ' בסגנון בופה חופשי, תמורת 75 ש"ח לאדם. בסכום הזה תוכלו לקחת לעצמכם מהמזנון סלט עדשים ובורגול, סלט שגית עם המון עלים, סלט ירקות קצוץ, סלט ביצים, סלט טונה, ממרחים, מטבלים, נקניקים, גבינות, פריטטה עם סלק וגבינת ריקוטה, פולנטה עם סלמון מעושן, קרוסטיני עם פטריות שמפיניון בתימין, מבחר לחמים, מנה של אסאי עם קקאו ותותי גוג'י, פנקייקים עם מייפל או סירופ שוקולד; ומתוקים כמו מוס שוקולד ביתי, עוגות, מאפים, פירות טריים, וכן מיצים וקפה.

בתיבת הקרדיטים ראוי לציין שהתכנון הקולינרי של הבראנץ' נעשה על ידי השף ניר פלר ממסעדת סלון של אייל שני. אם אתם זוכרים באיזה מצב צבירה של רעב אתם עולים מהים בשבת בבוקר אחרי הסאפ, בטח ברור לכם שעבור בית הקפה רווחי זה לא יכול להיות. ילדים עד גיל 10 בחצי המחיר וגביע של מבעבע בתוספת תשלום של 10 ש"ח. כדאי להזמין מקום מראש.

ל-דה סטריטס דיזנגוף

סטריטס דיזנגוף. צילום: יח"צ
סטריטס דיזנגוף. צילום: יח"צ