פארק המסילה הוא סיפור הצלחה מסחרר ובקרוב יתרחב. תנו עוד מזה

פארק המסילה. צילום: shutterstock
פארק המסילה. צילום: shutterstock

באוגוסט הקרוב צפוי להיחנך המקטע המזרחי של הפארק שנדמה כאילו היה שם תמיד - למרות שנפתח ב-2020. סיפור ההצלחה שלו מוכיח עד כמה הריאות הירוקות האלו נחוצות בלב העיר, ולא רק במעטפת שלה

כיצד יודעים שמשהו עובד כמו שצריך? ישנה תחושה באוויר שהמשהו הזה היה מאז ומתמיד אתנו, גם אם הוא די חדש. אלה בדיוק התחושות לגבי פארק המסילה שנחנך בסוף 2020(!), בימי הקורונה, אבל מרגיש לנו כאילו היה פה תמיד. נסו לדמיין מה היה שם לפני. מתקשים? אתם לא לבד (שטח בר וחניונים אגב).

פארק המסילה. צילום: shutterstock
פארק המסילה. צילום: shutterstock

הפארק החדש נמלא בכל יום במשפחות ובזוגות, ברוכבי אופניים ובאצנים. פיקניק על המדשאות או סתם רביצה קצרה הפכו לפעולות כמעט טבעיות. החיבור למתחם התדר ובתי הקפה שנפתחו מבטיחים שגם לא תשארו רעבים או צמאים. ביום יפה נראה שאין הרבה לוקיישנים טובים ממנו בעיר. בסוף השבוע המקום עמוס למדי – אבל זה לא פוגע בחוויה.

מי שעבר בסביבת הפארק בזמן האחרון בטח הבחין שנמשכות העבודות על הרחבתו מזרחה, לכיוון רחוב יהודה הלוי. הגדרות הגבוהות הוסרו והשטח נחשף. רגע לפני הקיץ, הפכנו לפתע לאופטימיים ושאלנו את העירייה מתי העבודות יסתיימו? נענינו שהתכנון הוא לסיים בסביבות אוגוסט.

פארק המסילה. צילום: shutterstock
פארק המסילה. צילום: shutterstock

וזה לא יסתיים שם, ואיזה מעולה שלא: הפארק יורחב גם לכיוון מערב, יכלול מרחב ציבורי מדרום למתחם התחנה (בנוסף לחיבור למתחם), ויגיע עד חוף הים מעבר לרחוב קויפמן דרך רחוב אליזבט ברגנר. אנחנו עדיין לא יודעים מתי אבל נעזר בסבלנות. ורק לחשוב שבמקור תוכננה בתוואי הפארק מסילה עילית, בדיוק כמו בימים עברו. מזל שהתכנית ההיא נגנזה והוחלט להמשיך את תוואי הקו האדום מתחת לאדמה ולשחרר שצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים).

צאו מהבית: 3 ספוטים חדשים ולוהטים לשבת בהם בחוץ

אתמול פרסמנו ידיעה ביקורתית על כך שהעירייה פרסה מדשאות סינתטיות ברחבי העיר במקום דשא אמיתי. זה ניכר בעיקר בכיכר דיזנגוף וברחוב יהודה הלוי המתחדש. בעירייה ציינו בתגובה שכמעט רבע משטחה של העיר (כ-24%, 12,257 דונם) מכוסה ירוק – פארקים, גנים, חורשות, פסי ירק וכן הלאה. לכאורה מדובר בנתון מעודד, אלא שחשוב לזכור שרוב השטחים הללו נמצאים בשולי העיר – בפארקים העוטפים את אזורי הבנייה הצפופה – פארק הירקון ופארק דרום למשל.

פארק המסילה, ליד התדר. צילום: ספי קרופסקי
פארק המסילה, ליד התדר. צילום: ספי קרופסקי

מה שבכל זאת קצת חסר זה עוד שטחים ירוקים בלב העיר. ודאי – זו לא משימה קלה לאור הצפיפות, תנופת הבנייה והביקוש הרב – אבל תראו כמה זה חשוב ועובד. פארק המסילה מוכיח עד כמה נחוצים שטחים כאלה במרחב העירוני. מה גם שתמיד ניתן למצוא עוד ריאה ירוקה, קטנה ככל שתהיה ולשדרג אותה. איך אומרים אצלנו? הטכנולוגיה קיימת.

תנו לנו עוד מרחבים ירוקים. עוד פארקי מסילה שבהם החיים העירוניים קמים לתחייה. תנו לנו ללכת בתוך הירוק הזה על בסיס יומי וכך לשפר את מצב רוחנו בצורה משמעותית על בסיס קבוע. קשה להאמין שפעם חיינו בלי פארק המסילה, דמיינו מה יקרה אם יצוצו עוד כמה כאלה בלב המרחב העירוני. איזו חגיגה זו תהיה.