מתנה לראש השנה: הסיקוול של פארק המסילה נפתח לציבור

פארק המסילה מזרח (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של תומאס סלייפר https://twitter.com/schlijper)
פארק המסילה מזרח (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של תומאס סלייפר https://twitter.com/schlijper)

נפתח לציבור חלקו השני של פארק המסילה, מהספוטים האהובים ביותר בתל אביב. המקטע המזרחי, שמסתיים ברחוב יהודה הלוי, מעוצב כהמשכו הישיר של הפארק ומייצר רצף ירוק צר בתוך ההמולה שבאזור. חלקו השלישי של הפארק צפוי להמשיך אותו מערבה בכיוון הטיילת

22 בספטמבר 2022

חדשות טובות מאוד: רגע לפני השנה החדשה מקבלים תושבי תל אביב מתנה נאה בדמות חלקו השני של פארק המסילה, המקטע המזרחי שמסתיים ברחוב יהודה הלוי, שנפתח הבוקר לציבור בלי הרבה דרמה, והוא צר ונאה וירוק כמו חלקו הראשון. את החדשות המשמחות דיווח לראשונה בטוויטר הצלם ההולנדי תומס סלייפר (תעקבו אחריו) שמתגורר בעיר ואף כיכב לאחרונה במדור האהוב "האנשים שעושים את תל אביב". בסרטון שהעלה סלייפר לטוויטר נראה כי הפארק פתוח עד רחוב הרצל, ואת המקטע שעד יהודה הלוי מאכלס היום ומחר פסטיבל "עיר בתנועה" שפתוח לקהל הרחב.

 

פארק המסילה נפתח באוקטובר 2020 על חורבותיו של חניון שלוש הנורא שחצץ בין נווה צדק לפלורנטין, ונחשב לאחד מפרויקטי הדגל של ההתחדשות העירונית בתל אביב. הפארק הפך במהירות לאחד הספוטים האהובים בעיר ומספק מאז פתיחתו ריאה ירוקה קריטית לאזור דרום-מרכז העיר, כמו גם חיבור מוצלח בין השכונות. חשיבותו העיקרית היא בציר רשת שבילי האופניים שהוא פותח מדרום הטיילת ועד נחלת בנימין. סמיכותו של הפארק למפעלות התדר בבית רומנו מזרימה אליו חיים צעירים והרבה תרבות, כמו גם את בית הקפה המוצלח של אייל שני הפונה אליו.

בהמשך צפוי הפארק להתפתח גם מערבה בכיוון הים ומתחם התחנה בואכה רחוב קויפמן והטיילת. הוא נבחר על ידי משתתפי המדור "העיר שלי" לאחד מ-20 המקומות האהובים בעיר, והוא גם המקום החדש ביותר בעיר שנבחר לרשימה, ולמרות שהוא צר מידות לכל אורכו והעצים בו עדיין צעירים ולא מייצרים מספיק צל, המדשאות הצנועות הפרושות לאורכו מספקות מקום מרבץ ואוורור לאלפי תושבים באזור והפופולריות שלו מעידה כמה מעט צריך כדי לתת לתושבים את הירוק שהם צריכים.

>> העיר שלנו: 20 המקומות האהובים ביותר בתל אביב
>> פארק המסילה? אנחנו בכל זאת מעדיפים את גינת קריית ספר