ההופעות המיתולוגיות

פול מקרטני, המורה הפרטית לאנגלית ואני עושים היסטוריה

פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)
פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)

יעל שטוקמן התאהבה בפול מקרטני כשהייתה בכיתה ג', ביקשה פוסטר שלו לבת מצווה והכירה את כל שירי הביטלס בעל פה. כשהוא הגיע לארץ ב-2008 לא היה ספק שהיא תגיע להופעה. למזלה זו הייתה אחת ההופעות הגדולות שהיו כאן בכל הזמנים

20 במאי 2022

כשהייתי בכיתה ג׳ שלחה אותי אמי לשיעורים פרטיים באנגלית. כמו כל ילדה בורגנית טובה הלכתי פעם בשבוע לחזק את האנגלית שלי. המורה, אישה מקסימה ואמריקאית, הבינה מי עומדת מולה. את השמות של הפירות היא לימדה אותי על ידי סוכריות ג׳לי בינס, את הפעלים ואת שאר אוצר המילים על ידי שירים של הביטלס. יחד איתה התאהבתי בגינת התמנונים, למדתי על שדה התותים הנצחי וגם לוסי ברקיע היהלומים נראתה לי אז כמו ילדה עם, ובכן, מלא יהלומים בשמיים. מה רע.

פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)
פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)

שרנו ביחד את השירים, הקשבנו למוזיקה וכמובן תרגמנו את המילים לעברית כי בכל זאת היה זה שיעור אנגלית. פרן, המורה לאנגלית, לימדה אותי גם להעריך סוכריות ג׳לי ולהכיר את כולן (יש מעל 670 טעמים שאני יודעת בעל פה) וגם לימדה אותי למות על הביטלס. לבת מצווה ביקשתי פוסטר של פול מקרטני ואת האלבום הכחול, הלבן והאדום והייתי שומעת אותם בלופים. הוריי חשבו שאני חנונית אולי אבל לא דאגו, כי פייר, גם הם מתו על הביטלס עוד כשזה היה הזמן הנכון לכך. וגם, הילדה יודעת אנגלית. איזה כיף.

>>אנחנו עוד זוכרים את ההופעות המיתולוגיות שביקרו בישראל

פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)
פול מקרטני בפארק הירקון, 2008 (צילום: גטי אימג'ס)

בשנת 2008 פול מקרטני הגיע לארץ. נרגשת מיהרתי לקנות כרטיסים והלכתי להופעה עם אבי ואחותי. זו הייתה הפעם הראשונה שלי בהופעה בפארק הירקון. אני זוכרת את ההתקהלות ההמונית עוד לפני שזו הייתה מילה גסה, ואת ההתרגשות באוויר כשסר פול מקרטני הגיע אלינו ללבנט ואמר שלום במבטא בריטי מפונפן. אני אפילו זוכרת שהוא פתח את המופע בשיר hello hello, ושלמרות שהוא היה בן 74 הוא נתן שעתיים וחצי של רוקנרול ושר את כל השירים שהכרתי, היו לו גם עיגולי זיעה על החולצה וזכרתי שאבא שלי אמר, גם הוא בנאדם וגם הוא מזיע וזה לא מביך.

>> אריק שגב ראה את ההופעה המיתולוגית של בוב דילן. רק שהיא עוד לא מיתולוגית
>> שרון קנטור הבינה בזכות מטאליקה מהי החוויה הפשיסטית – בלי להיות פשיסטית
>> מתן שרון גילה איך להזיז למדינה את הישבן עם דה לה סול ולי סקראץ' פרי

באוטו בדרך הביתה חשבתי שהיה כיף והכרתי את כל השירים, אבל מה, זה הכל? למחרת בבוקר אחותי שאלה אותי איך היה ואמרתי לה שאתמול הרגשתי שהיה נחמד, אבל בבוקר שאחרי אני מבינה שהיה מדהים. איזו חוויה, ההמון שר איתו בהתלהבות, איזה כיף זה היה. היא מצדה השיבה "אם בוקר אחרי זה נשאר איתך, ככה את יכולה לדעת שהיה באמת ממש מדהים". זה נכון גם 14 שנים אחר כך.