בוב דילן נתן הופעה שהיא בערך. מתי היא תחשב לטובה? כשימות, כמובן
אין מה להתכחש לזה - רצוי קודם כל שהאמן יהיה מת (את דיוויד בואי, לו ריד, לאונרד כהן ומאיר אריאל כבר סימנתי) כדי שההופעה תוגדר כמיתולוגית. ומה באשר לאלה החיים? ובכן, גם הם ימותו בסוף
קודם כל, ורצוי שלא נתכחש לזה, רצוי שהאמן יהיה מת. מאיר אריאל נתן הופעה בינונית כשראיתי אותו מתארח אצל שלום חנוך בבריכת הסולטן (מעולם לא היה צריך להופיע באצטדיון), דיוויד בואי, על אף ביצוע מרהיב לסקרי מנסטרס די פשפש בחלקים היותר מאתגרים של הקטלוג שלו ולו ריד היה, ובכן, לו ריד. לא מישהו שראה אי פעם ריצוי קהל כג'וב שלו. על כן הדבר שאני באמת ובתמים הכי זוכר מהגיחה שלו לפארק הירקון – הייתה העובדה שאחרי שירד, הקהל שנשאר אדיש לנוכח סוויט ג'יין – רקד בהמוניו כשהדי ג'יי שם את טום פטי כמוזיקת המתנה למיין איוונט. המיין איוונט אגב היה פיטר גבריאל שהיה אחלה, לפחות עד שראיתי את הווידאו מהופעה של הסיבוב של Us בוומבלי והבנתי שהייתה מכולה שלמה של תפאורות שמעולם לא נפרקה בביקור בישראל. וליאונרד כהן עלה עם מופע להיטים סטנדרטי למול קהל שלא סתם את הפה כי חשב שהגיע לערב שירה בציבור.
כל אלה לא משנים. לנצח תישמר לי היכולת להתנשא על כך שראיתי ארבעה אמני ענק שכיום אינם איתנו יותר חיים במלוא מובן הלייב. כאילו, לו ריד לא ממש, אבל לכו תבינו, היום כשאני מספר על ההופעה המאכזבת ההיא העיניים נוצצות מקנאה, כי ואללה, לא רק שראיתי את ריד, הוא גם דפק לי קטע לווריד לווריד.
>>אנחנו עוד זוכרים את ההופעות המיתולוגיות שביקרו בישראל
עשיתי. אבל התנאי הכי חשוב להופעה מוצלחת הוא שתהיה צעיר. כמה צעיר? כמה שיותר. כשקילומטרז' ההפקות המיובאות שלך לא גדול במיוחד (וגם הרישום של המקומיות לא כל כך מרשים). אז כמה צעיר הייתי? כה צעיר שבבוקר הייתה לי בגרות במתמטיקה, שאני זוכר כי טרחתי לציין בשולי הנייר המילימטרי מתחת לגרף שבערב אני הולך לראות את בוב דילן.
>> שרון קנטור הבינה בזכות מטאליקה מהי החוויה הפשיסטית – בלי להיות פשיסטית
>> מתן שרון גילה איך להזיז למדינה את הישבן עם דה לה סול ולי סקראץ' פרי
>> ירון טן ברינק כל כך התמוגג מההופעה של הפרודיג'י עד שהוא התפוגג לתוכה