פירסינג מחשמל: מעצבת ישראלית עיצבה תכשיטים שיטעינו לכם את הסמארטפון

המעצבת נעמי קיז'נר יצרה סדרת תכשיטי קונספט בשם "Energy Addicts" שמטרתם היא להשתמש בגוף שלכם בשביל לאגור אנרגיה. האם מדובר ברעיון גאוני או בפלישה פסולה לגוף?

צילום מסך
צילום מסך
10 באוגוסט 2014

אחת הבעיות שמשותפות לכולנו היא המאבק הבלתי פוסק למנוע מהסוללה של הסמארטפון/אייפד/לפטופ להיגמר באמצע היום. סוללות אמנם משתפרות מאוד בשנים האחרונות, אך זה זה עדיין לא מספיק טוב, אנחנו עדיין עבדים של המכשירים שלנו, כבולים בכבל הטענה קצר לכל נקודת חשמל מזדמנת.

מעצבת ישראלית צעירה בשם נעמי קיז'נר יצרה כפרויקט הגמר שלה לתואר בעיצוב תעשייתי של מכללת הדסה, סדרת תכשיטי קונספט בשם "Energy Addicts" שמטרתם היא לנצל את האנרגיה הקינטית שהגוף מייצר על מנת להטעין את המכשירים שלנו.

הסדרה מורכבת משלושה סוגי תכשיטים שונים. הראשון נקרא "Blood Bridge" (גשר דם) והוא למעשה סוג של פירסינג אותו מנקבים על היד והוא מתחבר לוריד בשתי נקודות שונות. תכשיט זה מעביר את הדם דרכו ומסובב גלגל שמייצר אנרגיה.

קרדיט: נעמי קיז'נר
קרדיט: נעמי קיז'נר

התכשיט השני נקרא "E-Pulse Conductor" (מוליך פולס חשמלי) ואותו מנקבים בגב קרוב לעמוד השדרה. תכשיט זה למעשה מלקט ואוגר פולסים חשמליים שמגיעים מהמוח ועוברים דרך משדרה.

תכשיט מסדרת "Energy Addicts". צילום מסך

התכשיט השלישי נקרא "Blinker" (מצמצן) והוא למעשה סוג של משקף ללא עדשות שמשתמש בכוח המצמוצים שלנו בשביל לאגור אנרגיה.

קרדיט: נעמי קיז'נר
קרדיט: נעמי קיז'נר

אולם לפני שאתם מתלהבים, חשוב להבהיר שבשלב זה מדובר בקונספט בלבד, כלומר אין לה אבטיפוס אמיתי שעובד, אם כי הרעיון אפשרי באופן תיאורטי. בשיחה עם Time Out אמרה קיז'נר כי המטרה העיקרית של התכשיטים שיצרה היא לייצר דיון. היא הסבירה ש"נפט הוא משאב שייגמר בשלב כלשהו ואנחנו צריכים למצוא אלטרנטיבה מתאימה יותר שתזיק פחות לסביבה".

המעצבת הצעירה טענה שמצד שני הפרוייקט שלה נועד גם לבקר את ההתמכרות שלנו כחברה לטכנולוגיה ואת הניסיון שלנו להכיל את ההתמכרות הזו. "הסיבה שהתכשיטים הם מאוד פולשניים היא לא מקרית, רציתי לזעזע קצת בשביל להראות את אופן השתלטות הטכנולוגיה על חיינו".

אולם, כשנשאלה קיז'נר האם היא בעד תכשיטים או מכשירים שיכולו לנצל את האנרגיה שלנו בשביל להטעין את המכשירים של חיינו, היא טענה ששיש לה רגשות מעורבים, אך היא כן בעד הרעיון, אבל במידה וייצא לפועל – המוצרים יהיו פחות פולשניים וכי ייתכן שבעתיד היא תתפנה לפתח אבטיפוס פעיל. בינתיים נמשיך לחפש שקע פנוי.