הכירו את פליקס: בר היין החדש של אנשי הבלבוי בדיזנגוף

פליקס בר יין (צילום: אנטולי מיכאלו)
פליקס בר יין (צילום: אנטולי מיכאלו)

בר היין נפתח במקום שבו שכנה עד לא מזמן מסעדת הוטל דה-ויל והוא מציע יינות בשיטת תמחור מקורית (כל הפרטים בפנים) ותפריט מעניין שמחמיא ליין. וזה לא הכל: הקבוצה מתכננת לפתוח בקרוב סניף חדש של בלבוי בברלין. מיאו

8 ביולי 2021

לאחר יותר מעשור שבו ברי קוקטיילים הם הבון טון, היין שב להרים ראש. יש מי שיאמרו שהוא מעולם לא עזב, אך אין ספק שבקיץ 2021 העיר מבעבעת מרוב עסקי יין: חנויות/מעדניות שבהן אפשר גם לשתות (בוסר, יין בכרם, דון ג'וזפה, מונטי) ולצדם קיוסק היין בראבו, הגפן של פיות היין ביפו, בר יין שייפתח בקרוב מטעם אנשי קזינו סן רמו ופליקס – בר יין חדש של קבוצת הבלבוי.

פליקס נפתח בחלל שבו שכן עד לפני הקורונה הוטל דה ויל. מבחינה מסוימת יש בכך משום המשכיות, כפי שמסביר הבעלים אריאל לייזגולד (יחד עם אבירן אבידן). "בפליקס יש משהו שנכון לרוח התקופה והוא מעבר לוואן טריק פוני, הקוקטיילים שבזכותם אנו מוכרים. לקחנו את הקונספט המסעדתי שהיה בהוטל ושינינו אותו מביסטרו ובר יין לבר יין וביסטרו. אנחנו פחות רוצים לדבר על טאנינים ומינרליות שפונים לקהל מקצועי, ובמקום זאת ליצור שיח פחות מתפלצן. זהו מקום קליל ושווה לכל כיס ולכן קראנו לו פליקס, על שם החתול".

פליקס בר יין (צילום: אנטולי מיכאלו)
פליקס בר יין (צילום: אנטולי מיכאלו)

בהתאם להגדרה, תפריט היין נע בין קלאסי למודרני ובין ישראל לשאר העולם, בעיקר איטליה, צרפת וספרד. כל סוג נחלק למספר קטגוריות בהתאם לאופי היין, למשל "מרענן ופירותי" ו"מינרלי ומורכב" בלבנים ו"מתובל ואדמתי" ו"קלאסי ועוצמתי" באדומים. המחיר לכוס מתחיל ב־39 ש"ח ובקבוקים מתומחרים לרוב בכ־200 ש"ח, אך שיטת תמחור ייחודית הופכת את הדיל למשתלם יותר ככל שתשתו: 30 אחוז הנחה על הבקבוק השני ו־50 אחוז הנחה על הבקבוק השלישי. "בתקופת הפוסט־קורונה אנו כמסעדנים רוצים לדבר עם הקהל שלנו וזהו הפתרון שבחרנו". מכיוון שבלי קוקטיילים בכלל אי אפשר, תמצאו בתפריט ארבעה מהם כטייק אוף על קוקטיילים קלאסיים.

בלי קוקטיילים בכלל אי אפשר. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
בלי קוקטיילים בכלל אי אפשר. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)

על תפריט האוכל חתומה השפית צילה סיפרו (לשעבר בר א וין). "מבחינה זו יש המשך ישיר כי הקונספטים של שני המקומות די דומים", צוחק לייזגולד. המנות מיועדות ללוות את היין וכמקובל כיום הן בגודל קטן-בינוני. "כדרכנו לקחנו קלאסיקות מוכרות, נתנו להן אינטרפרטציה והכנסנו אותן לתוך העולם שלנו. התפריט ורסטילי והוא מתאים לארוחה מלאה או לקבוצת אנשים שבאים לשתות ולחלוק אוכל".

ליד היין. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
ליד היין. פליקס (צילום: אנטולי מיכאלו)

בד בבד עם פתיחת הפליקס ולרגל חזרת התיירות (עד לסגר הבא, שהלוואי שלא יבוא) עסוקים לייזגולד וצוותו בהקמת שלוחת הבלבוי בברלין. הבר על כל מאפייניו, כולל מארחות בשמלה שחורה קטנה ועגלת משקאות מסתובבת, עתיד להיפתח בספטמבר. הוא ממוקם בכניסה ל־Mitte, באזור ז'נדארמנמרקט היוקרתי במתחם הילטון מול הקתדרלה. "אנחנו בחברה טובה ליד המסעדות הכי נחשקות בברלין ומאוד מתרגשים להגיע לשכונה. בלבוי הוא היצירה שהכי מייצגת את האני מאמין שלנו בכל הקשור לאירוח, מוצר ועיצוב חוויה. לכן אנחנו שמחים להיות קבוצת הברים הראשונה שיוצאת החוצה מישראל".

הכינו כרטיס ודרכון. בלבוי ברלין (צילום יחצ)
הכינו כרטיס ודרכון. בלבוי ברלין (צילום יחצ)

מה ייחד את הבלבוי? ברלין הרי מוצפת ברים שלכל אחד אופי מובחן משלו.
"לבלבוי אין מתחרים ברמת האסקפיזם שהוא מעניק, הגדרה מחדש של החוויה ודקויות המוצר בכל הנדבכים. כל הדברים שידענו להביא היטב בתל אביב ובמובן מסוים הקדמנו את זמננו כשפתחנו ב־2014 – וזה לא אני אמרתי אלא התקשורת אמרה בשבילנו – הובילו לשינוי ומתיחת פנים באופן שבו אנשים תופסים את שעות הפנאי שלהם. הגרמנים לא כל כך רגילים ללכת לבר כדי לאכול, בעוד שבארץ החוויה הוליסטית יותר. נוח לנו לפתח מערך של ציפיות נמוכות ביחס למה שאנחנו מעניקים ואז נענה ואף נעלה משמעותית על הציפיות".
פליקס, דיזנגוף 230 תל אביב, 03-9746999, משלישי (13.7), שלישי-שבת מ־17:00 (שעות פתיחה בהרצה)