מוזיקה חינם וקעקועים בזול: הפסטיבל ששובר את כללי המשחק

רייסקינדר, נגה שלו, מורחת לאקום ועוד כ-200 אמנים יופיעו באלטרנדיב, מתחם המוזיקה של פסטיבל דרך הנדיב בפרדס חנה. שרון קנטור: רוצים לתמוך בפריפריה? פשוט בואו ליהנות

רייסקינדר (צילום: יאיר טרגנו)
רייסקינדר (צילום: יאיר טרגנו)
14 בנובמבר 2018

"כל מי שחושב שתרבות צריכה להיות חופשיה ונגישה, כדאי שיבוא לתמוך. לא בכסף, אלא פשוט לבוא וליהנות", אומרת שרון קנטור, אוצרת במת המוזיקה "אלטרנדיב" בפסטיבל דרך הנדיב שיתקיים בסוף השבוע הבא (22.11־24.11) בפרדס חנה כרכור. בפסטיבל יופיעו מיטב אמני האינדי בישראל – גם מחוץ לסצינה התל אביבית – והכל בחינם. "בזמנים בהם הדיון על האופן שבו תרבות צריכה להיות ממומנת ומי אמור להכתיב אותה, יש לפסטיבל שבו האמנים קובעים את סדר היום ומציעים אמנות בחינם חשיבות אדירה", היא מדגישה.

הפסטיבל יציע כ-200 אירועי אמנות ומוזיקה ובמופיעים תמצאו נציגים משלל ז'אנרים, מאוונגרד ועד היפ הופ: רייסקינדר, נגה שלו, מורחת לאקום, סירנות, אפטייזר צ'יזקייק (שישיק אלבום חדש), דורקע, עבודות עפר, אריות חבש, בן גולן, תעני אסתר באיחוד נדיר, קנטור עצמה שמנגנת בין השאר בהרכב The Girls ועוד רבים וטובים שימלאו שלושה ימים של מוזיקה טובה.

עבודות עפר (צילום: תומר אפלבאום)
עבודות עפר (צילום: תומר אפלבאום)

עוד כתבות מעניינות:
עמית איצקר מגייס מימון לדוקו מוזיקלי חדש
לירון עמרם סינתז את דיקנס והוציא את השיר הכי טוב שלו
עדי אולמנסקי מבינה פופ – וזה בדיוק מה שהורס לה 

נוסף למוזיקה, הפסטיבל מציע גם אוכל, שתייה וקעקועים – השילוש המקודש של הרוקנרול – במחירים קהילתיים. במקום להזיע על הקמת אוהל במתחם הקמפינג (בוואדי בפרדס חנה), תוכלו להתארח בבתיהם של תושבי האזור. כרגע ניתן לבקש או להציע אירוח וטרמפים בלוח הנדיבות שבאתר "דרך הנדיב". "אף אחד לא ישאר בלי מיטה!" מבטיחה קנטור.

"כסף מהווה מחסום", מתייחסת קנטור לסוגיה המתבקשת. "אנחנו מוצפים בהמון אירועי תרבות מהממים שעולים המון כסף. זה בסדר, כי צריך להחזיר את ההשקעה, אבל יש מקום גם לתרבות שמוצעת לשם התרבות וגם בפריפריה. הפסטיבל הוא יוזמה של נדיבות ברוח של שייח' אבריק – פסטיבל שהתחיל לפני שנתיים בטבעון ונעשה באופן דומה". הפסטיבל נעשה בהתנדבות מוחלטת של כל הנוגעים בו ובשיתוף עם המועצה המקומית.

קנטור מספרת כי הרעיון להוסיף במה פתוחה הגיע בעקבות מפגש בלתי צפוי בפסטיבל שייח' אבריק. "בבמה במרכז המסחרי, שהייתה מורכבת משלל הרכבי נויז ואוונגרד מהשורה הראשונה, פתאום בא ילד שיכונים שהסתובב עם אמא או סבתא שלו, ואומר לי, 'תני לי מיקרופון!'. לא ידעתי מה לעשות, אמרתי אוקיי, נראה מה אפשר לעשות. הוא הלך, חזר, ואמר 'תני לי מיקרופון! אני רוצה לעשות פריסטייל!'. אמרתי יאללה. הוא התחבר עם הסמארטפון לקונסולה, לחץ פליי על פלייבק ועשה את הפריסטייל שלו. זה היה אחד מהרגעים הכי טובים של הפסטיבל, והרבה ממה שתרבות צריכה להיות – לבוא מתוך דחף וצורך. אז בפסטיבל יש במה פתוחה לאמניות ואמני היפ הופ וראפרים, כל מי שרוצה יכול לבוא ולעשות באטל".

הפסטיבל מקדם את הפריפריה התרבותית של האזור, אבל חדי העין זיהו שסצנת הרוקנרול בו מתחילה להתעורר. "יותר ויותר הרכבי רוק פועלים כאן, או לחילופין – יש יותר אנשים שעושים רוק לסוגיו ועוברים לגור כאן. אנחנו מגלים שאנחנו חבורה די גדולה שלרוב אין לה מקום להרעיש ולהיות". קנטור מונה את דן עזרא מאפטייזר צ'יזקייק, שיראל גרבר מ-Saturated, איש פיתקית וסולן ערופי שפתיים לשעבר אלעד זאב, שי רוט מתעני אסתר ועוד.

שרון קנטור (צילום: נאטישה שפנר)
שרון קנטור (צילום: נאטישה שפנר)

"פרדס חנה אמנם במרחק 40 דקות בלבד מתל אביב, אבל מבחינה תרבותית היא פריפריה. כל מה שנמצא מחוץ לתל אביב הוא פריפריה – לא חיפה וירושלים, אבל בכל שאר המקומות התרבות סובלת מחסר. מה שלי חסר בעיקר, ואני מקווה שהבמה שלי עונה על זה, זה רוקנרול – ואני מקווה שלפחות לשלושה ימים נענה על החסר הזה".

← פסטיבל דרך הנדיב, בית איזקסון במתחם בית הספר החקלאי, פרדס חנה כרכור, מחמישי (22.11) 18:00 עד שבת (24.11) 23:00, הכניסה חינם. לאתר הפסטיבל