שוב לא שקט: פסטיבל לבונטין 7 חוזר אל מוזיאון תל אביב

ככה זה נראה בשנה שעברה. לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2022 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק facebook.com/levontin7)
ככה זה נראה בשנה שעברה. לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2022 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק facebook.com/levontin7)

"לילה לא שקט", אירוע השיא של פסטיבל לבונטין 7 שהשתלט בשנה שעברה על מוזיאון תל אביב, חוזר אל זירת הפשע (13.7) עם ליינאפ הופעות מסחרר והבטחה ללילה גדול יותר ומוגזם יותר. הפסטיבל המתקיים בפעם ה-17 יציף את המועדון האהוב בהופעות מיוחדות שיתפרשו על פני רוב חודש יולי

איזה כיף הולך להיות לנו ביולי: כמדי שנה בחודש החמסין הבא עלינו לרעה, יתכנס מועדון ההופעות ובית התרבות לבונטין 7 יחד עם סצנת האינדי כולה לרגל "פסטיבלבונטין" שיתרחש השנה בפעם ה-17, ויפציץ בשלושה שבועות של הופעות מיוחדות החל מה-1.7 ועד ה-22.7 ששיאן ב"לילה לא שקט", חגיגת הקיץ המוגזמת שכבשה בשנה שעברה את מוזיאון תל אביב ותחזור אליו גם השנה ב-13.7 עם עשרות מופעים של טובי המוזיקאים והיוצרים בכל האולמות, החללים והגלריות של מוזיאון תל אביב עד אור הבוקר. תסמכו על מי שהיו שם בשנה שעברה: מדובר בלילה שהמילה "וואו" קטנה עליו מאוד.

לילה לא שקט – הלבונטין 7 משתלט בשנית על מוזאון תל אביב >>אחרי ההצלחה המסחררת של שנה שעברה, מפגש הפסגה בין הלב של…

Posted by Levontin7 on Monday, June 5, 2023

במסגרת "לילה לא שקט", השת"פ המרהיב בין המועדון הוותיק והאהוב לבין המוזיאון, יופיעו הג'ירפות של גלעד כהנא במופע מיוחד עם דיקלה, שלומי שבן האדיר עם מופע חדש, שלמה בר והברירה הטבעית במופע נדיר, המתופף האגדי לואיס נאש במופע משותף עם יונתן וולצ'וק והביג באנד שלו, הופעה מיוחדת מאוד של יוסי צברי הנפלא עם אנסמבל מיתר, וגם איה זהבי פייגלין, שאיי, דניאל סאן קריאף, הילה רוח, יובל מנדלסון והמסע לפולין, דניאל רובין, שמאן שמאן ואסף שחורי –  ומשום מה, גם עטר מיינר, אמן שראוי להזכיר כי מרחף מעליו צל לא מבוטל, מאז הואשם ב-2021 בפגיעה פיזית ונפשית באישה. לפני כשנה פסטיבל אינדינגב אף ביטל את הופעתו בעקבות מחאה ציבורית.

ובחזרה למוזיקה, במסגרת הפסטיבל עצמו יופיעו במועדון לבונטין 7 עצמו עשרות מוזיקאים ומוזיקאיות, כולל הקלטת אלבום לייב של רם אוריון, מופע מחווה לבובספוג ממיטב מוזיקאי הפרי-ג'אז, אפרת בן צור מארחת את עמיר לב, הזאבות, ג'ני פנקין עם מיקה קרני, בוא לבר וטפאש ועוד ועוד ועוד. התוכניה המלאה מחכה לכם כאן.

ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)
ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)

לבונטין 7 הוקם לפני 17 שנה במרתף אפלולי ליד גן החשמל, רגע לפני שהאזור הפך טרנדי, והפך לאחד ממוסדות התרבות החשובים והמובילים כעמותה ללא מטרות רווח שכל פועלה מיועד לקידום המוזיקה והאמנים. במרוצת השנים הוא הפך לאחת הבמות הכי מבוקשות ואהובות על המוזיקאים ועל הקהל שוחר התרבות בעיר במגוון מוזיקלי החולש על טווח כמעט אינסופי של סגנונות.

אסיף צחר, מנהל המועדון והסקסופוניסט הבינלאומי המוערך (דיגיטל פרימיטיב) הקים את המועדון עם שני שותפיו, המוזיקאים דניאל שריד והמנצח אילן וולקוב, וכיום מנהל אותו בעצמו. בשנים האחרונות עובד איתו כתף אל כתף המנהל האמנותי אביב שריקי שאמון יחד איתו על קביעת התכניה החודשית והקו המוזיקלי העשיר של המקום, כמו גם על הפסטיבל השנתי.

תמיד בלבונטין 7, תמיד בלב שלנו, והשנה יותר. רם אוריון בלבונטין 7 (צילום: גוני ריסקין)
תמיד בלבונטין 7, תמיד בלב שלנו, והשנה יותר. רם אוריון בלבונטין 7 (צילום: גוני ריסקין)

"זאת השנה ה-17 שלנו וכל שנה אנחנו משפשפים את העיניים מחדש להיות בטוחים שאנחנו עדיין פה", אומר צחר. "אחד הדברים המיוחדים והיפים שקורים פה בארץ הוא דור חדש של מוזיקאים צעירים שנותנים לנו מרץ חדש להמשיך בעשיה שלנו – דור חדש שממשיך את התרבות העצמאית היוצרת והלא מתפשרת. אז אם יש שמות שלא שמעתם עליהם, אלו הקונצרטים שחייבים לבדוק. בצל הפשיזם הממסדי שמנסה להשתלט עלינו, הם אלו שנותנים לנו תקווה ומשמעות לעשיה היצירתית בלבונטין 7. השנה זאת השנה השניה שאנחנו משתפים פעולה עם המוזיאון ב'לילה לא שקט', ואחרי אירוע מדהים של 2000 אנשים בשנה שעברה, החלטנו להגדיל אותו ולהגזים טוטאלית בליינאפ ללא גבולות".
>> פסטיבל לבונטין7, 22.7-1.7, לבונטין 7. תוכניה מלאה וכרטיסים כאן; לילה לא שקט, 13.7 החל מ-20:00, מוזיאון תל אביב לאמנות. הזמנות וכרטיסים כאן