המחזאי זוכה הפוליצר דיוויד מאמט יתארח בפסטיבל סרטי הסטודנטים

אל תופתעו שהוא אוהב אותנו. דיוויד מאמט. צילום: Pam Susemiehl
אל תופתעו שהוא אוהב אותנו. דיוויד מאמט. צילום: Pam Susemiehl

הפסטיבל הבינלאומי ה- 26 לסרטי סטודנטיות וסטודנטים, שיתקיים בעוד כחודשיים בסינמטק ת"א וברחבי העיר, צפוי לארח את המחזאי/בימאי המוערך לצד אורחי כבוד נוספים מרחבי העולם, ולא פחות מ-100 סרטים קצרים בחגיגה קולנעים שהולמת את התקופה הנוכחית

מהדורתו ה-26 של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים תתקיים, מן הסתם, עם כמה שינויים בעקבות המצב בו אנו מצויין. ראשית, במקום התאריך הקבוע של סוף יוני, הפסטיבל יתקיים לראשונה בחודש אוגוסט (14-20.8), בעקבות השינויים בלוח שנת הלימודים האקדמאית. שנית, ואולי חשוב מכך – האירוע יתקיים בראי התקופה, עם מגוון אירועים שיהרהרו בטראומה, יחשבו על בית ואף יזכרו בחברים שאיבדנו. ובכל זאת, למרות השינויים, גם השנה הצליח הפסטיבל להביא כמה אורחי כבוד, ובראשם המחזאי/בימאי האייקוני דיוויד מאמט ("הבלתי משוחדים", "גלנגרי גלן רוס" "לכשכש בכלב" ועוד). וזה רק קצה הקרחון.

>> שפה בינארית: פסטיבל ZER0|1NE נוחת בת"א עם מיקס חוצה תרבויות

השנה יתקיימו חמש תחרויות מרכזיות במסגרת הפסטיבל – תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית, תחרות הסרט העצמאי הקצר, תחרות למדיה דיגיטלית, ותחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני – אותן ישפטו אנשי קולנוע, במאים ומפיקים מהארץ ומהעולם, לצד בכירים בעולם הפסטיבלים והאמנות. בתחרויות ישתתפו כ-100 סרטים קצרים מ-20 מדינות, כולל סרטים שנעשו על ידי פליטים ממלחמת אוקראינה-רוסיה. במסגרת אורחי הכבוד, למעט מאמט, יתארחו גם היוצא האוגנדי אייזק נבוואנה ("מי הרג את קפטן אלכס") שגם ישתתף באירוע תדר משותף עם קומיקאים מקומיים, העורכת המועמדת לאוסקר וזוכת פרס סזאר ג'ולייט וולפלינג (״הפרפר ופעמון הצלילה״, ״אמיליה פרז״) ולארס הנריק גאס, מנהל פסטיבל הסרטים הקצרים אוברהאוזן, שספג אש על תמיכתו בישראל לאחר ה-7 באוקטובר.

כן, גם סרטי אנימציה מיוחדים יהיו. לתפור אהבה (Sewing Love). צילום: יואן קסו
כן, גם סרטי אנימציה מיוחדים יהיו. לתפור אהבה (Sewing Love). צילום: יואן קסו

בין המשתתפים בסרטי התחרות הישראלית תמצאו לא מעט שחקנים מכורים – דובר קוסאשווילי (איך לא), אנסטסיה פיין, סוזאנה פפיאן, שלמה בראבא, דאנה איבגי, ליאת הרלב, גור בנטביץ׳ ורבים נוספים, ושם גם תוכלו לתפוס בבכורה ישראלית את הסרט ״זה לא זמן לפופ״ של עמית וקנין, אשר היה מועמד בתחרות הסטודנטים של פסטיבל קאן, והיה הסרט הישראלי היחיד שייצג את ישראל ברביירה הצרפתית השנה. התחרות הבינלאומית היא, מן הסתם, אתגר קצת יותר גדול בתקופה כזו, לכן זה די מרשים שהצליחו להביא 35 סרטים מ-20 מדינות שונות, בינהן הודו, בורקינה פאסו, יפן, דרום קוריאה, גאורגיה וארה"ב. בחלק מהמקרים, כמו עם הסרט "לילות חורף מעטים" (A few winter nights) ) מבית הספר לונדון פילם סקול, הסטודנטים החליטו להגיש את הסרט באופן עצמאי, ואף התקבל לתחרות, למרות התנגדות ביה"ס.

אולי זה דווקא כן הזמן? מתוך "זה לא זמן לפופ". צילום: שי אטר
אולי זה דווקא כן הזמן? מתוך "זה לא זמן לפופ". צילום: שי אטר

המהדורה הנוכחית, כאמור, תכלול מספר אירועים רלוונטים שמתעסקים במציאות החדשה, לרבות אירועי הנצחה לזכרם של היוצר יהב וינר ז"ל, והסטודנטית מאיה פודר ז"ל, שנרצחו ב-7 באוקטובר, כמו גם פאנל "לביים טראומה" בהשתתפות שירה הס, אסף קורמן, יובל שפרמן ועוד יוצרים שידונו על מרכזיותה של טראומה ביצירה ישראלית, או הפאנל הדוקומנטרי "תגובה מיידית" על מצב הדוקומנטרי הישראלי פוסט 7.10. בנוסף יתקיימו גם מעבדת פיתוח פרויקטי גמר עלילתיים ודוקומנטרים, אירוע פיצ׳ינג קצר, הקרנת הסרטים הקצרים העצמאיים הטובים ביותר של השנה האחרונה, אירוע הקרנה מיוחד של "הבוגר" עם הפודקאסט "אוכלי סרטים", תחרות לסרטי תיכונים ועוד אירועים נלווים שיהפכו את תל אביב, לפחות לכמה ימים, לפסטיבל קולנוע מתמשך.
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים, 14-20.8. לפרטים נוספים