צ'ימיצ'נגה חוזרת לחיים ועוד חדשות אוכל חמות

פורים אמנם עבר אבל במסעדות תל אביב, כל יום הוא חג. קבלו את חדשות האוכל שיוציאו אתכם מהבית עוד לפני שהספקתם להתקלף מהתחפושת: זוזוברה מגיעה לתל אביב, שוק צפון חוגג שנה, נקניקייה חדשה מסתובבת בעיר ועוד חדשות חמות

הביר גארדן של פאולנר עם תפריט נקניקיות חדש. צילום: אנטולי מיכאלו
הביר גארדן של פאולנר עם תפריט נקניקיות חדש. צילום: אנטולי מיכאלו
14 במרץ 2017

סניף חדש לזוזוברה בתל אביב

דיווחנו על זה מזמן והנה זה קורה – בהשקת שבוע האופנה הושק חדשותית הסניף השלישי של הרשת האסייתית זוזוברה, שייפתח בחודש אפריל ברחוב החשמונאים, בחזית קניון גינדי. במסעדה יהיו כ-100 מקומות ותפריט זהה לסניפי הרצליה וכפר סבא. כנהוג במסעדות הרשת הייחוד בא לידי ביטוי בקונספט העיצובי: בסניף החדש מתוכננים מסכים ב-360 מעלות שעליהם יוקרנו דימויי אוכל סקסיים. נשמע לא רע בכלל.

זוזוברה, גם בתל אביב. צילום: גליה אבירם
זוזוברה, גם בתל אביב. צילום: גליה אבירם

קצב על הבר

הקצב ניר עופר ממעדניית דלישס יתארח בדלי בר בשוק צפון ברמת החייל בערב נתחים מיוחד: הוא יעמוד על הגריל ויגיש לסועדים נתחי בשר איכותיים בתיבול ובטיפול הנכון ביותר. בין הנתחים שיוגשו: פורטהאוס, פריים ריב, נתח קצבים ונתחים גדולים (לרוב יותר מקילו) שיימכרו במשקל (35 ש"ח ל- 100 גרם). את הבשר ילוו תוספות פוטטוס, ירקות ואספרגוס על הפלנצ'ה, ובגזרת האלכוהול יוגשו צ'ייסרים של עראק וודקה על חשבון הבית.

דלישס דלי בר, שלישי (14.3), 19:00־22:00

ערב קצבים בדלישס. צילום: אנטולי מיכאלו
ערב קצבים בדלישס. צילום: אנטולי מיכאלו

צהריים מחוץ לקופסה

מסעדת דיינינגס במלון נורמן יוצאת מהקופסה ומגישה גרסה יצירתית לבראנץ' של הסופ"ש: ארוחות בנטו שמורכבות ממנות ארוזות בקופסה מעוצבת. המנות הקטנות נאכלות בנחת ולפי סדר: סלמון טריאקי בנטו בוקס "מקונצ'י" – פילה סלמון, ירקות טמפורה, סשימי מדג יומי מתחלף, אורז טמאקי יפני מאודה (90 ש"ח), בנטו בוקס צמחוני עם חציל בקרמל מיסו, אגאדשי טופו, ירקות גריל עונתיים בויניגרט כמהין, סלט אטריות סובה, סביצ'ה עגבניות וניגירי ירקות (110 ש"ח), דונבורי שרימפס "תן דון" – שרימפס וירקות טמפורה, סויה, אורז טמאקי יפני מאודה (120 ש"ח) ועוד.

דיינינגס, שישי-שבת, 12:00־15:00

נורמן בנטו בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
נורמן בנטו בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

אפריטיבו בגריג

כדי להפוך את החיים שלנו לנעימים יותר החליט השף עידו פיינר לאמץ את מנהג האפריטיבו האיטלקי ויצר תפריט של מנות קטנות ודרינק תואם, כגון ברוסקטה גרבלקס עם צ'ייסר וודקה צ'ירוק (30 ש"ח). מרתף היין יציע יינות מיוחדים ב־15 אחוזים הנחה ומשקאות במחירים מוזלים.

גריג, שני־חמישי ושבת, 17:00־19:00

גריג, מוס כבד אווז ברולה. צילום: שי שבח
גריג, מוס כבד אווז ברולה. צילום: שי שבח

 

צ'ימיצ'נגה חוזרת לחיים

כמו בכל שנה השף אבי קונפורטי מחזיר לחיים לפרק זמן קצוב את צ'ימיצ'נגה, המסעדה המיתולוגית המצליחה שפעלה בתחילת המילניום. הפעם יתקיים המסע בזמן במסעדת טופולופומפו והוא מוגבל לשתי ארוחות בלבד, צהריים וערב. בתפריט: פאהיטס עוף יוקטאני, לומו דה פוארקו בשעועית שחורה, אריזונה ספייריבס ועוד גרסאות מקוריות למטבח של סנטה פה. התפריט קבוע ויוגש למרכז השולחן, וכל ארוחה מוגבלת לשעתיים (שעתיים וחצי במקרה של חמישה סועדים ומעלה). הרכב של 2-3 אורחים יוכל לבחור מנה אחת מכל קטגוריה, וארבעה אורחים ויותר יקבלו את מלוא התפריט. מחיר: 350 ש"ח לאדם בצהריים (12:00-16:00), 450 ש"ח בערב (החל מהשעה 19:00).

טופולופומפו, שבת (1.4)

מסעדת טופולופומפו. צילום: עמית גרון
מסעדת טופולופומפו. צילום: עמית גרון

מפגש אלכימאים באואזיס

השפית רימה אולברה מכריזה על ארוחת אומניבורים רביעית בשיתוף יקב בר מאור תחת הכותרת: "Meeting of Two Alchemists". מועדון האומניבור הוא שם קוד לארוחות מיוחדות שכוללות מנות מורכבות בשילוב עם חומרי גלם ייחודיים. לארוחה הקרובה יצרה אולברה תפריט שנועד ללוות את יינות היקב כגון סביצ'ה סקלופ עם שמן טרגון, תותים ארגנטינאיים, צ'ילי ירוק וגרידת ליים. הארוחה כוללת שיחה עם יינן היקב, רמי בר מאור
(375 ש"ח לאדם כולל יין ושירות).

אואזיס, שלישי (21.3) 20:00

רימה אולברה, אלכימאית. צילום: גבי מנשה
רימה אולברה, אלכימאית. צילום: גבי מנשה

 

תפריט נקניקיות חדש בבירגארדן

הבירגארדן משיק תפריט נקניקיות חדש לרגל הסלבטורפסט, פסטיבל הבירות החזקות של מינכן (שטארקבירפסט). על התפריט חתומים השף צביקה ויינר והשרקוטייר אלן טלמור ותוכלו למצוא בו נקניקיית פרעצל, קורנדוג (נקניקייה על מקל) ועוד (מ־39 ש"ח). לרגל החגיגות תוצע בירת הדאבל בוק פאולנר סלבטור 7.9% אלכוהול, עם כמות לתת הגבוהה בכ50% אחוז לעומת פאולנר רגילה וכפולה מהמקובל בבירות אחרות.

בירגארדן שרונה, עד 31.3

תפריט נקניקיות חדש בבירגארדן. צילום: אנטולי מיכאלו
תפריט נקניקיות חדש בבירגארדן. צילום: אנטולי מיכאלו

סאקה וסושי בשוק רוטשילד אלנבי

הגזרה היפנית בשוק רוטשילד אלנבי מתוגברת בדוכן סאקה וסושי חדש – Asada Sushi & Sake של השף ניסן אלחסוב, בוגר הקורדון בלו. בתפריט תמצאו סושי עם דגים טריים ושלל קומבינציות במחיר שמתחיל מ-10 ש"ח למנות פתיחה כמו סלמון או שרימפס בטמפורה ונמשך באופן מתון: מאקי טונה או ספייסי סלמון (22 ש"ח), אינסייד אאוט של דג לבן אבוקדו ועירית (32 ש"ח), רולים ספיישל כגון טונה, סרטן רך שריון בטמפורה, אבוקדו וטאמגו (38 ש"ח) ועוד. ניתן לקבל אופציות סושי צמחוניות ומומלץ להזמין סאקה בבקבוקים קטנים או גדולים (20- 50 ש"ח).

אסאדה סושי & סאקה, ראשון-שבת, 11:00־24:00

 

אסאדה סושי, חדש בשכונה. צילום: יח"צ
אסאדה סושי, חדש בשכונה. צילום: יח"צ

שבוע הולדת בשוק צפון

מתחם האוכל "שוק צפון ברמת החייל מציין יום הולדת שנה בחגיגה קולינרית שתתפרס על פני שבוע שלם. הדוכנים והמסעדות יציעו מנות שף ייחודיות כמו טרטר פלמידה טרייה, עשבי תיבול ותותים טריים בבר דגים, מיני פיצה בייקון עם בשמל, פרמז'ן וגבינת מסקרפונהבפרונטו קיוסקו של השף דיוויד פרנקל,  לחמניית באן מאודה עם שיפוד פרגית/ דג/ כבד/ טופו ב"מיאזקי" של השף יובל בן נריה ועוד. מיכל אנסקי יצרה תפריט קוקטיילים חגיגי בשיתוף גיל סבן, המיקסולוג הראשי של "רוסקי סטנדרד", שמציג חיבורי טעמים ייחודים, מבוססי פירות וירקות העונה, ממיטב התוצרת הטרייה של השוק, ובתכנית האמנותית צפויות הופעות חינמיות של אלישע בנאי, הזמרת NaMa ובן זוגה יהל ('גיא ויהל'), ליין DJ's ועוד הפתעות. ניתן לרכוש כרטיס טעימות הכולל שלוש מנות ספיישל ממסעדות השוק וקוקטייל אחד מקולקציית הקוקטיילים החגיגית של מיכל אנסקי במחיר 105 ש"ח (85 ש"ח למשלמים בכרטיס דיינרס).

שוק צפון, ראול ולנברג 20, חמישי-חמישי (16-23.3), מ- 18:00 עד לקוח אחרון

פתיחת האביב במגדלנה

יקב הרי גליל ומסעדת מגדלנה של השף זוזו חנא מציינים את פתיחת האביב בערב ייחודי של בשרים ויין. האירוע יתקיים במרפסת מסעדת מגדלה והמזמינים ייהנו מתפריט עשיר של  מגוון מנות בשר לצד יין מהחבית ויינות מירון אדום ואביבים לבן של יקב הרי גליל. את עמדת הגריל יאייש ג'ורג' עבדו, הגריל מן של מסעדת טופולופומפו. מחיר: 300 ש"ח לאדם ללא הגבלת בשרים ויין.

מגדלנה, חמישי (16.3) 20:00

השף זוזו חנא בפעולה. צילום: באדיבות מסעדת מגדלנה
השף זוזו חנא בפעולה. צילום: באדיבות מסעדת מגדלנה

 

קינוחים וקוקטיילים חדשים בטייגר לילי

במסעדה התאילנדית האותנטית טייגר לילי ברמת החייל ושרונה מרקט משיק השף יניר גרין קינוחים וקוקטיילים חדשים. לתפריט הקינוחים נוספו קרם ברולה עם סלט אננס טרי, ערמוני מים וליקר תפוזים (42 ש"ח); מוס שוקולד ברוטב גנאש ומרנג שוקולד עם אגוזי פקאן, כדור גלידה וניל, שבבי קוקוס קלוי וטוויל שומשום פריך (38 ש"ח); ומוס פסיפלורה – מוס שוקולד לבן עם אגוזי לוז על רוטב פסיפלורה ופירות יער במרטיני. מוגש עם סורבה מנגו (40 ש"ח). קרם הברולה ומוס הפסיפלורה הם ללא גלוטן. בין הקוקטיילים החדשים אפשר למצוא מאי תאי, ליצ'י פוקט – רום, ליקר פסיפלורה, אננס וליצ'י טרי, ראמה התשיעי – וודקה, ליקר תפוזים, נענע, ליים, פירות יער וג'ינגר אייל ועוד. 40-48 ש"ח.

טייגר לילי שרונה | טייגר לילי רמת החייל

טייגר לילי עם קוקטיילים חדשים. צילום: עידן גור
טייגר לילי עם קוקטיילים חדשים. צילום: עידן גור