להקת הפאנק מפלורנטין שתרים לכם בימי הקורונה

ביקשנו מניר קליין, הבסיסט של COVID-182, להסביר לנו מה גרם לו ולחבריו להקים להקת פאנק בימי השפל הגדול של הוירוס. מתברר שהכל התחיל מאישה אחת בשם פנינה רוזנבלום

באו להרים. COVID-182 (צילום מתוך דף הפייסבוק של הלהקה)
באו להרים. COVID-182 (צילום מתוך דף הפייסבוק של הלהקה)

את COVID-182 הקמנו בווהאן שבסין. נפגשנו בשוק האהוב עלינו כשכל אחד קנה ארמדילו לארוחת צהריים. אני (בס) וקורי (תופים) רבנו על העטלף האחרון שהיה בבאסטה של ציון (גיטרה ושירה). ציון הציע שנחלוק אותו, חתך אותו באמצע וכך התחיל סיפור האהבה שלנו. באותו היום ערכנו שלושתנו ארוחת ערב והחלטנו להקים להקה.

השיר הראשון שלנו נולד בזכות שילוב מנצח של שני דברים: וירוס הקורונה ופנינה רוזנבלום. בשבוע שעבר פנינה רוזנבלום פרסמה בפייסבוק טקסט מבריק ומרגש שכתבה על המצב החדש שכולנו נקלענו אליו והחששות שצפים בעקבות התפשטות הוירוס, ופנתה אל הגולשים בבקשה להלחין את השיר שלה. כשקראתי את המילים כל מה שעבר לי בראש זה דבר אחד: זה שיר פאנק מטורף.

מאין באת? (צילום: דף הפייסבוק של פנינה רוזנבלום)
מאין באת? (צילום: דף הפייסבוק של פנינה רוזנבלום)

מיד כתבתי לציון וקורי שחייבים להלחין לזה מוזיקה, והם לא מצמצו. כל אחד ישב בביתו והתעמקנו יחד בטקסט. תוך כדי קריאה, תפסנו גיטרות והצלילים פשוט זרמו מאיתנו החוצה. הקלטנו את התפקידים שלנו כל אחד בדירתו בגלל מגבלות הסגר ושלחנו לאולפן הביתי של ציון. לאחר שציון חיבר את קטעי הנגינה שלנו וביצע עריכה קלה, הבנו שיש לנו להיט ביד, ואיתו נתנו שם ללהקה: COVID-182, מחווה לוירוס וללהקה בלינק 182.

אך למרות שפנינה הבטיחה שתפרסם את כל השירים שהולחנו עם הטקסט שלה, היא טרם פרסמה את השיר שלנו, על אף פניות חוזרות ונשנות. אפילו כתבנו לעוזרת האישית שלה שטענה שכרגע "יש עומס בשירים שנשלחו", אבל איכשהו אנחנו סקפטיים. פנינה, אם את קוראת את זה, מה ניש? הקוביד השקיעו.

קורונה – COVID -182

'קורונה'מילים: פנינה רוזנבלוםלחן: קוביד 182פנינה רוזנבלום – Pnina Rosenblum

פורסם על ידי ‏‎COVID – 182‎‏ ב- יום חמישי, 2 באפריל 2020

 

יום למחרת, ראינו ששרת התרבות מירי רגב פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא קוראת להקליט גרסאות לשיר "יש בי אהבה" שכתב והלחין ארקדי דוכין, עבור ההזדמנות להשמיע את הביצוע המוצלח ביותר בטקס יום העצמאות בהר הרצל. מיד קפצנו על ההזדמנות והקלטנו גרסה משלנו לשיר, שלחנו למירי רגב ותייגנו את כל מי שצריך. יחד עם זאת, גם במקרה הזה הגרסה שלנו לא פורסמה ולא קיבלנו אף תגובה מהשרה. מוזר.

אנחנו רואים את התגובות לשירים שלנו ברשת ומה אפשר להגיד? אנחנו הלהיט הכי גדול מאז הסארס. אנחנו מתכננים לנצל את התקופה הזו ולהקליט כמה שירים שרק אפשר. עבורנו, זאת רק ההתחלה. כל עוד מדינת ישראל בהסגר וכל עוד COVID 19 קיים ונותן בראש אין שום סיבה שלא נדביק גם אתכם בצלילים החולים בעולם.