אהבה זה ריחוק: הקומדיות הרומנטיות הכי טובות בנטפליקס

"Social Animals"
"Social Animals"

למרות שבכל פעם ברור איך זה ייגמר, קשה להיגמל: הקומדיה הרומנטית היא אחד הז'אנרים הכי כיפיים ומושמצים בקולנוע, אבל לטובת אלה שיודעים להעריך אותו - הנה הבחירות שלנו

7 באפריל 2020

Social Animals

לא ברור איך הסרט הזה זכה לציון נמוך ב-IMDb, אבל זה רק מחזק את הכיף בגילוי שלו. קודם כל, שימו לב לקאסט: ג'וש רדנור ("איך פגשתי את אמא"), נואל וולס, איה קאש ("הכי גרועים שיש"), פורצ'ון מייסטר, סמירה וויילי ("סיפורה של שפחה") ועוד פחות מוכרים שעושים אחלה עבודה. וולס היא בעלת מכון להסרת שיער בשעווה שנקלעת לקשיים כלכליים ועומדת לאבד את ביתה (שהוא למעשה קרוואן), רדנור הוא בעל חנות וידאו, קצת לוזר והרבה נשוי. אתם יכולים להמשיך מכאן.

האמת המכוערת (The Ugly Truth)

קתרין הייגל היא מפיקה בתוכנית בוקר כושלת, חולת שליטה ומאמינה באהבת אמת. יום אחד היא חוזרת מעוד דייט כושל, וכשהיא מדליקה את הטלוויזיה משודרת תוכנית בשם "האמת המכוערת" בהגשת ג'רארד באטלר, שמשחק את הדוש המושלם. תמצית התוכנית שלו היא "מה גברים באמת רוצים" (תחת וציצי ודברים פשוטים), ומהעצבים הייגל מתקשרת להתעמת איתו בשידור חי. כמובן שיום למחרת היא מגלה שקברניטי תוכנית הבוקר שלה שכרו אותו כדי להעלות את הרייטינג כמגיש פינה קבועה.

הוא פשוט לא בקטע שלך

קומדיה א-רומנטית מעולה שמבוססת על ספר באותו השם, שבתורו מבוסס על שורה מתוך "סקס והעיר הגדולה". קחו רגע לקבל את הקאסט: בן אפלק, ג'ניפר אניסטון, דרו ברימור, ג'ניפר קונלי, בראדלי קופר, סקרלט ג'והנסון, ביזי פיליפס ועוד. החבורה היפה הזאת מגלמת תשעה אנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם עם חוסר מזל מוחלט בחיי האהבה. תמיד צד אחד יותר בעניין מהשני, תמיד יש שאלות, תמיד יש בעיות. זה סרט מושלם לראות עם האחיינית או החברה המתוסכלת, שמפרק את כל מה שלימדו אותנו על חיזור.

ולנטיינ'ז דיי

הבמאי גארי מיטשל אסף סופר גרופ מרשים שכולל את אשטון קוצ'ר, ג'ניפר גארנר, טופר גרייס, אן האת'וויי, ג'יימי פוקס, ג'סיקה בייל, פטריק דמפסי, בראדלי קופר, אמה רוברטס, שירלי מקליין, קווין לטיפה, טיילור סוויפט, ג'ורג' לופז, ג'וליה רוברטס, ברייט רובינסון, ג'סיקה אלבה וקתי בייטס – אתם עדיין איתנו? – ושפך אותם לתוך קומדיה כיפית על זוגות שמתמודדים זה עם זה ביום האהבה. את הפורמט הזה הוא שימר גם בסרטו הבא – "סילבסטר בניו יורק".

סילבסטר בניו יורק (New Year's Eve)

לטובת סרט ההמשך של "ולנטיינ'ז דיי" מיטשל ליהק את אשטון קוצ'ר, ג'סיקה בייל, זאק אפרון, מישל פייפר, שרה ג'סיקה פרקר, הילרי סוונק, רוברט דה נירו, האלי ברי, סת' מאיירס, בון ג'ובי ועוד. אותו עקרון כמו "ולנטיינ'ז דיי", רק בערב השנה החדשה. כמו בסרט הקודם, גם כאן היו מבקרים שטענו שהכוכבים הרבים מחפים על סרט בינוני, אבל מבקרים אף פעם לא הבינו קומדיות רומנטיות.

ג'סיקה ג'יימס המדהימה

לגיטימי לחלוטין לבחור את הקומדיה הרומנטית לפי הקאסט, וכשמדובר בכריס או'דאוד המצחיק והמושלם כאחד ("מסיבת רווקות", "The IT Crowd") לא צריך להכביר במילים. סיפור מתוק של התאהבות שמתרחשת במקרה במסגרת של ריבאונד, ומצליחה לשמור על ריאליזם אופטימי. לא הכל הולך חלק, אבל לאט לאט הלב משתחרר ונפתח למישהו חדש. ברקע יש גם עניינים של הגשמה עצמית וזוטות אחרות.

השמועה אומרת ש… (Rumor Has It)

אם אתם מעדיפים את הסרטים שלכם שוברי קופות, יכול להיות שתסתייגו מההמלצה הזאת. "השמועה" זכה בעיקר לביקורות שליליות וגם לא הכניס יותר מדי כסף, אבל תקשיבו לנו – זה סיפור חמוד לאללה. ג'ניפר אניסטון חושדת שאמה וסבתה הן כנראה ההשראה לסרט "הבוגר" משנת 1963, ויוצאת למסע כדי להבין אם זה נכון. עוד משתתפים: קווין קוסטנר, מארק רופאלו, מינה סוברי ועוד.

לילה בניו יורק (Someone Great)

בסרט הזה צפינו זמן לא רב אחרי שסיימנו את "ג'יין הבתולה", אז יכול להיות שאנחנו קצת משוחדים. ג'ינה רודריגז עומדת בפני צומת דרכים: היא נפרדה מבן זוגה בכמעט עשור האחרון, עוד רגע היא בת 30 ועומדת להתחיל עבודה חדשה. זהו סרטה הראשון של ג'ניפר קייטין רובינסון, והתוצאה מילניאלית לגמרי אבל בקטע טוב. עוד משתתפות: בריטני סנואו, דוונדה וייז, קית' סטנפילד ורוזריו דוסון.

הבוס שלי בדייט (Set It Up)

שני עוזרי מנכ"לים צעירים ומועבדים יתר על המידה מוצאים דרך להשיג הפוגה, ומנסים לשדך את שני הבוסים שלהם. קומדיה חמודה מהסוג שמעריך את הקהל שלה, עם לוסי לו, זואי דויטש, גלן פאוול וטיי דיגס.

איביזה

אפשר להגדיר את "איביזה" כגרסה הנשית של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", מה שמגביל אותה לחובבות הז'אנר. אפשר גם להגיד שהיא מנסה לאושש את הדימוי של חיי הלילה, הפעם מנקודת מבטן של נשים. אבל האמת שפשוט מדובר בסרט חמוד ומצחיק עם כמה רגעים מתים, סצנה אחת אלימה וקשה לצפייה וקאסט כיפי: ג'יליאן ג'ייקובס ("קומיוניטי", "לאב"), ונסה באייר ופיבי רובינסון.

קשר לא מחייב (No Strings Attached)

סרט חובה לכל חובבי וחובבות הז'אנר, שסביר להניח שאתם כבר מכירים, וגם אחלה הקרנה אם במקרה נתקעתם עם השותף/ה בבידוד ואתם חרמנים רצח: אשטון קוצ'ר ונטלי פורטמן הם ידידים ותיקים שמחליטים להעלות חצי הילוך, ולבדוק אם הם מצליחים לתחזק יזיזות ולהישאר חברים. ברור שזה נכשל.

ידידים פלוס

קלאסיקה שאם אתם לא מכירים – תתביישו, ואם כן – כנראה שכבר צפיתם בה עשרים פעם. שני אנשים, ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס המעולים, נפגשים בניו יורק מסיבות של עבודה, ולאט לאט מתחילים להאמין שהם יכולים לתחזק יזיזות מבלי לפגוע בקשר. בסיס הסיפור דומה, אז אם אתם צריכים לבחור בין זה לבין "קשר לא מחייב" – זו הבחירה הנכונה. באחריות.

לאכול, להתפלל, לאהוב

מה ג'וליה רוברטס בסך בכל רוצה? יש לה חיים לכאורה מושלמים – היא סופרת מוצלחת, נשואה, לא חסר לה כלום. אבל, הו כן ניחשתם נכון – חסר לה הכל. היא מחליטה להתגרש ולצאת לטיול מסביב לעולם: באיטליה היא מתמסרת לאוכל, בהודו היא מוצאת איזון נפשי ודוש שבסוף מתגלה כאחלה בנאדם ובאינדונזיה היא מוצאת אהבה. לא בדיוק קומדיה רומנטית לפי ההגדרה, אבל מספיק על התפר כדי להיכנס לרשימה הזאת.

אם זו אהבה (Always Be My Maybe)

סרט מקורי של נטפליקס – חכו, תישארו, זה לא רע – עם אלי וונג ורנדל פארק שגם כתבו. השניים מגלמים חברי ילדות שלא ראו אחד את השנייה מאז הסטוץ הכושל שהיה להם בנערותם. כשהיא חוזרת לעיר הולדתה כדי לפתוח מסעדה חדשה היא פוגשת בו שוב. הניצוץ עדיין שם, אבל הוא מתקן מזגנים עם אבא שלו והיא שפית בעלת שם עולמי. האם זה יעבוד? נו, מה נראה לכם?

כמה רומנטי (Isn't It Romantic)

מכורי רבל ווילסון, להתפקד. זה מתחיל ממש רע – האם אישה צריכה להיחבט בראשה כדי לעבור שינוי תודעתי משמעותי? נו, בסדר. בקיצור, אחרי המכה הזאת ווילסון מגלה שכל העולם סביבה הפך לקומדיה רומנטית (כולל רפרנסים ל"אישה יפה" וכל קלישאה אפשרית). בגלל שהיא שמנה היא מתקשה למצוא אהבה – כן, נו, מטופש – ולא שמה לב שקולגה מהמשרד מאוהב בה. היא חושבת שכדי לצאת מהסרט היא צריכה להתאהב במישהו, אבל מגלה שהפתרון שונה ממה שחשבה. זו קומדיה פרודית שמתפספסת, אבל היא עדיין מצחיקה וצריך לסמן עליה וי.