קונים זמן: שעוני היד של דניאל וולינגטון יחזירו אתכם לתקופה האנלוגית

שעוני המותג דניאל וולינגטון יאפשרו לכם להתחיל עם בחורה ממש כמו פעם

שעוני דניאל וולינגטון. צילום: יח"צ
שעוני דניאל וולינגטון. צילום: יח"צ

השקתו של השעון של אפל הפיחה עניין מחודש באביזר שבעשור האחרון הפך מפריט חובה לפריט של בחירה, אפילו בחירה חתרנית שמצהירה נאמנות לעולם ישן שבו השעה לא קורצת מכל פינה ומכל מסך בספרות דיגיטליות. השעון של אפל הוא חדשה מרעישה לא רק בתחום הטכנולוגיה הלבישה אלא גם בעולם האופנה: הוא מנסה לנגוס חזק באגף מוצרי המותרות היוקרתיים – תחום שבעבר היה שמור למוצרים כמו תיקי חוליות מתכת של שאנל ושעוני רולקס או קרטייה. בלי שום קשר למחיר ולדגם האיי־וואטש מהסדרה המוזהבת שביונסה וקארל לגרפלד קיבלו במתנה – הגדרת הפריט כמוצר יוקרה מעלה שאלות על השינוי שעבר המונח "יוקרה". אם בעבר ראו בה משהו שקשור בעיקר בכסף – בעידן המהיר יוקרה מתבטאת בזמן הפנוי, באפשרות לקחת נשימה מאורח החיים התזזיתי. אולי זו אחת הסיבות לכך ששעון אנלוגי הוא מוצר יוקרה לא פחות מהשעון של אפל, שכן הוא מבטא את היכולת של העונד אותו לעסוק בדברים שאינם כרוכים במרדף אחרי הזמן.

בעלי חברת דניאל וולינגטון, יצרנית השעונים השבדית, מבינים את היתרון באי הפונקציונליות של המוצר שלהם. השעונים הקלאסיים שלהם מוצגים בקמפיין הקיץ בסיטואציות של חופשה, במפגשי חברים, בביקור בים או בטבע. הרעיון העומד מאחורי החברה הבזיק בראשו של יזם שבדי בהיותו בנופש באיים הבריטיים, שבו פגש ג'נטלמן אנגלי שהיה לבוש מדי יום במיטב המסורת הבריטית, בחליפה ובמגבעת, וענד תמיד שעון אנולוגי עם רצועת עור. לחברה שלו – שנועדה למכור מוצרי איכות עם אפיל יוקרתי בדרגת מחירים נגישה ביחס לפלח השוק – קרא היזם על שמו של אותו ג'נטלמן. העיצוב הוא מינימלי וקלאסי, יוניסקסי לרוב (יש קבוצה קטנה של שעונים מוקטנים לנשים, אך בחירה מחמיאה בהרבה היא השעונים הגדולים שנראים סקסיים במיוחד על פרק יד ענוגה) וכולל בונוסים כמו ציפוי זהב ורוד; או כמו בשעון של אפל – אפשרות להחלפת רצועה.

650־1,000 ש״ח, להשיג ברשת אימפרס