קוקטייל עם דבשת: בר שירה ייצג את ישראל בתחרות בקארדי לגאסי

קוקטייל הגמל המשוגע זיכה את בר שירה (אימפריאל, לה אוטרה) במקום הראשון בתחרות בקארדי לגאסי המקומית. באפריל הוא יתחרה בגמר הגדול בסן פרנסיסקו

בר שירה. צילום: עדי פהר
בר שירה. צילום: עדי פהר
17 במרץ 2016

אם ישבתם בבר בשבועות האחרונים, ולצדכם הבחנתם לפתע בגמל יושב עם דרינק, אל תדאגו, לא שתיתם יותר מדי; זה כנראה היה הגמל המשוגע, El Camello Loco, מעין אלטר אגו שיצר בר שירה (מבעלי האימפריאל ולה אוטרה) במסגרת תחרות הבקארדי לגאסי, אחת מתחרויות האלכוהול החשובות בעולם. הגמל הזה גם הוכרז בשבוע שעבר כמנצח בגמר הישראלי, כשהוא גובר על שני הפנייליסטים האחרים – ריי וויט ועומר פפרמן. הקוקטייל שרקח בר שירה מכיל בסך הכל בקרדי, מרטיני רוסו, מעט מיץ לימון וסוכר ובירת לאגר (ראו מתכון). פשוט, משהו שכל אחד יכול להכין לבד בבית. זה בדיוק כל הרעיון העומד מאחורי תחרות הבקארדי לגאסי: למצוא את הקוקטייל הקלאסי הבא.

לא עוד מיני מרקחות ותמציות שצריך דוקטורט כדי להשיג או לייצר אותן, כי אם קוקטייל פשוט, מבוסס על כמה מרכיבים שכל אחד יכול למצוא בכל מקום בעולם. לא סתם אוהבים לשווק את התחרות הזאת כמקום שבו יוצג לעולם המוחיטו הבא, קוקטייל שיעמוד במבחן הזמן ויהיה רלוונטי גם בעוד שני עשורים.

El camello Loco. צילום: עדי פהר
El camello Loco. צילום: עדי פהר

התחרות עצמה נערכה לפני כמה חודשים, אז הוכרזו שלושת העולים לגמר. הפיינליסטים קיבלו תקציב שיווק, ובחודשים האחרונים שיווקו והפיצו את הקוקטייל שלהם ברחבי הארץ והעולם. בגמר, שנערך כאמור החודש, הציגו המתמודדים מצגות שחשפו את פעילויות השיווק והקידום שעשו לקוקטייל, וצוות שופטים בינלאומי המורכב מהזוכים של שנים עברו וממיקסולוגים מובילים בעולם בחר בשירה כמנצח הגדול. כעת שירה ממשיך לעבוד במרץ ולשווק את הגמל המשוגע בעולם – רק בחודש הבא מתוכננים לו ביקורים בברים בפריז, אוסלו ותל אביב – לקראת הגמר הגדול שייערך בסן פרנסיסקו באפריל. ההימור שלנו הוא שהגמל הזה הולך להביא לנו הרבה כבוד.