סכנת הכלים החשמליים: האכיפה יורדת, כמות הנפגעים עולה

להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

ראש העיר חולדאי אישר ביממה האחרונה את הדיווחים לפיהם המשטרה בקושי אוכפת נגד קורקינטים ואופניים חשמליים. מנתונים שהגיעו אלינו מאיכילוב עולה כי נרשמה עלייה של 26% בנפגעים השנה

18 בנובמבר 2021

ראש העיר רון חולדאי אישר ביממה האחרונה את הדיווחים (והתחושות) לפיהם המשטרה בקושי מבצעת אכיפה כלפי כלים חשמליים בעיר בשנתיים האחרונות. כעת אנחנו מפרסמים כי למרות זאת, מנתוני המרכז הרפואי איכילוב עולה כי כמות הנפגעים מכלים אלה צומחת משמעותית.

נמאס כבר לכתוב את זה: לאף אחד לא אכפת מהולכי הרגל בעיר 

פנינו באחרונה למרכז הרפואי בבקשה לקבל נתונים עדכניים על כמות הנפגעים מקורקינטים ואופניים חשמליים בשנה האחרונה, וכן השוואה לשנה שעברה. השורה התחתונה מהנתונים שקיבלנו היא עלייה של 26% בנפגעים ב-2021 ביחס ל-2020, והשנה כזכור עדיין לא נגמרה.

במספרים אבסולוטיים אנחנו מדברים על 4,138 נפגעים שפונו לקבלת טיפול במרכז הרפואי ב-2021, עלייה מ-3,279 נפגעים שפונו לשם ב-2020. אמנם בשנה שעברה חווינו סגרים כתוצאה מהקורונה, אך למען האמת הנתונים לא השתנו באופן דרמטי כתוצאה מכך. למשל – במרץ 2020 כשהוכרז הסגר הראשון נפגעו 154 בני אדם ובאפריל 118, ירידה מסוימת אך לא דרמטית מ-195 נפגעים בפברואר.

בית חולים איכילוב | צילום: shutterstock
בית חולים איכילוב | צילום: shutterstock

קשה שלא להרגיש שבשנים האחרונות אנחנו חים בתוך ג'ונגל תעבורתי. אלה השליחים הממהרים, היעדר של אכיפה או רגולציה, הכבישים והמדרכות העמוסים והשיפוצים הבלתי נגמרים. וכן, גם תרבות הנהיגה והרכיבה. במוקד, איך לא – הכלים החשמליים שהשתלטו בשנים האחרונות על הכבישים. מצד אחד – הם מהווים פתרון סביבתי ונוח להתניידות בתוך העיר, מצד שני – מדובר בתחום לא מפוקח, לא מסודר, לא כלום.

החודש המדמם ביותר השנה היה יוני עם 460 נפגעים מדווחים שפונו לאיכילוב. גם החודשיים האחרונים השנה לא היו טובים בלשון המעטה עם 452 נפגעים בכל אחד מהם בנפרד – בספטמבר ובאוקטובר.

אלה נתונים מעניינים, אך הם לא מגלמים בתוכם מקרים של כמעט פגיעה, פגיעות יחסית מינוריות ובעיקר –לא מגלמים את הפחד. כל מי שמסתובב ברחובות העיר באחרונה מרגיש כמו ברולטה, בעיקר בצמתים מרכזיים ובשעות עומס.