קרקס פלורנטין הוא מפעל חיי. אני מנסה בעזרתכם להציל אותו מקריסה

פעמים רבות עמדתי להרים ידיים, אבל המחשבה על הדורות שגדלו פה ואולי עוד יגדלו נותנת תקווה. באחרונה פתחנו בקמפיין גיוס המונים בתקווה לראותכם שוב באוהל

קרקס פלורנטין בכפר הירוק. צילום: דפנה קפלן
קרקס פלורנטין בכפר הירוק. צילום: דפנה קפלן
25 בנובמבר 2020

משבר הקורונה תפס את מפעל החיים שלי, קרקס פלורנטין, בדיוק עם עלייתו של מופע חדש בשם "קרנבל בקרקס". מדובר במופע מושקע עם כ-20 אמנים מרחבי העולם שהגיעו במיוחד לארץ והוא היה מיועד לפורים ופסח האחרונים, תקופה שמחה ועמוסה בדרך כלל. ואז, לפתע, נעצרה הפעילות שלנו במרץ האחרון.

מתוך 55 מופעים סגורים ביומן, הספקנו להופיע רק 7 פעמים מהרגע שבו נכנסו המגבלות. בארבעת המופעים האחרונים למשל היינו כ-20 איש על הבמה מול כ-15 איש בקהל. לא מחזה רגיל. לאחר מכן האמנים חזרו הביתה למדינותיהם ובאותו השבוע כל ההזמנות והאירועים בוטלו אחד אחרי השני, טלפון אחרי טלפון.

ביוני האחרון שוב החזרנו את העובדים מחל"ת, הצלחנו למלא את היומן שוב, חשבנו שאולי נשוב לפעילות – ואז סגרו אותנו. שוב. בפעם השנייה. מהיום למחר וללא תאריך יעד. בלי אופק. מאז ועד היום אוהל הקרקס עומד שומם. מחזה עצוב שלא היה כאן מעולם.

את קרקס פלורנטין הקמתי לפני 19 שנה. הוא התחיל כבית ספר ראשון מסוגו לקרקס לילדים ומבוגרים בבית הספר רוגוזין בשכונת פלורנטין בדרום העיר. במהלך השנים הקרקס נדד וצמח עד שמצא את משכן הקבע שלו בכפר הירוק. מאז קיימנו בו אלפי מופעים שסחפו מאות אלפי ילדים ומשפחות לחוויה קסומה וצבעונית, אירחנו שלל אמנים בינלאומיים והפכנו להיות בית למאות אקרובטים ופעלולנים. בנוסף לכך, אלפי ילדים ובני נוער למדו בו בימי השבוע במסגרות של חוגים, נבחרות וקייטנות בחופשים.

שכחנו אותם בבית: התיאטרון יחזיר צבע לחיים של הילדים שלכם

אלא שמתחילת המשבר האוהל שלנו דומם. בשונה מעסקים אחרים שיכלו לבצע התאמות לעולם הנוכחי – אנחנו לא יכולים לפעול בזום ולא מרחוק, כי המפגש האנושי, הפיזי, הוא מהותו של הקרקס. בשל כך פתחנו באחרונה קמפיין גיוס המונים במטרה לנסות ולשרוד את החורף הקרוב ולהציל את מפעל חי, שעומד לקראת קריסה.

פעמים רבות עמדתי להרים ידיים, אבל המחשבה על הדורות שגדלו פה ואולי עוד יגדלו מחזקת אותי ונותנת לי תקווה. יש לנו עד סוף החודש לגייס כספים, כשעד כה אנחנו עומדים על 85% מהיעד שהוא 300 אלף שקל. התורמים זוכים כמובן למגוון תשורות שוות כגון קורס קסמים מקצועי שמועבר בזום, שיעורים פרטיים באמנות הקרקס ועוד. נשמח כל כך לראות את כולכם שוב באוהל שלנו.

לקמפיין גיוס ההמונים של קרקס פלורנטין