למה קנדריק לאמאר מודה בקליפ החדש שלו ליוצרי סאות' פארק?

והפרחים לסאות' פארק. קנדריק לאמאר. צילום מסך מתוך הקליפ "The Heart Part 5".
והפרחים לסאות' פארק. קנדריק לאמאר. צילום מסך מתוך הקליפ "The Heart Part 5".

הראפר הגדול בעולם (כן, אמרנו את זה) חזר בקליפ חדש ומהפנט שמבוסס על שוט אחד וטכנולוגיית דיפ פייק. חדי העין שמו לב שבפרטי הוידאו, קנדריק מודה למאט סטון וטריי פארקר, הידועים בתור יוצרי סאות' פארק. אבל על מה הוא מודה בעצם? יש לנו את התשובה

לא פחות מ-5 שנים חיכינו לפרויקט חדש של קנדריק לאמאר (די נו, הפסקול של "הפנתר השחור" לא נחשב), ועכשיו זה קורה – "Mr. Morale & the Big Steppers", אלבומו הקרוב, צפוי לצאת ביום שישי הקרוב (13.05) וההתרגשות בהחלט ניכרת. רגע לפני האלבום, בהתאם למסורת שלו, הוא שיחרר את החלק החמישי בסדרת שירי "The Heart" שלו, שמהווים סוג של טעימה מקדימה ממה שכל הטוב שעומד ליפול על האוזניים שלנו.

בפעם הזו לאמאר ליווה את הריליס בקליפ יוצא דופן, בו הראפר מקומפטון מבצע את השיר בשוט אחד רציף, במהלכו פניו משתנות לדמויותיהם של מספר כוכבים אפרו-אמריקאים נודעים, לטוב או לרע – או.ג'יי סימפסון, קניה ווסט, קובי בריאנט, וויל סמית', ג'סי סמולט והראפר ניפסי האסל. השינויים מתבצעים בעזרת טכנולוגיית דיפ פייק שמסוגלת "להדביק" את תווי פניו של כל אדם על אלו של אחר, והוידאו של קנדריק מראה עד כמה הטכנולוגיה מקריפה, מרשימה ומסקרנת כאחד.

עם כל ההתלהבות מהקליפ, לא מעט אנשים פספסו פרט מידע קטן ומעניין שנמצא דווקא בתיאור הסרטון – תודה מיוחדת למאט סטון וטריי פארקר, המוכרים בתור יוצרי סאות' פארק. למה? ובכן, זו שאלה שיש לה תשובה בשני חלקים. ראשית, זו לא פעם ראשונה שצמד היוצרים מוזכר בהקשר של הראפר, שכן בינואר האחרון דווח כי קנדריק עובד עם הצמד על הפקת סרט קומדיה (לא מצוירת). הסרט, שמספר על בחור שחור שמגלה שאבותיה של בת הזוג הלבנה שלו היו בעלי העבדים של אבותיו, נכתב על ידי מפיק סאות' פארק (והקול של טאולי, הסטלן/מגבת) וורנון צ'אטמן, שגם יצר בעבר את סדרת הקומדיה האיזוטרית אך מבריקה וונדר שואוזן.

זה אמנם מסביר את ההכירות המפתיעה, אבל לא מדוע קנדריק הודה להם, אך התשובה לכך מסתתרת גם היא בקרדיטים לקליפ, שמציינים שהדיפ פייק בקליפ בוצע על ידי "DEEP VOODOO", סטודיו שמתמחה בטכנולוגיה החדשה. מדובר בסטודיו שמרכז כ-20 "אמני דיפ פייק" ואנשי טכנולוגיה שהוקם בשנת 2020 על ידי, אולי כבר ניחשתם, סטון ופרקר, אחרי שנדלקו על הטכנולוגיה החדשה, והחלו לעבוד על תכנית שמנצלת את הכלי בדרכים יצירתיות.

התוצר הראשון של הסטודיו היה סדרת היוטיוב המוזרה "Sassy Justice", שנכתבה על ידי הצמד והציגה מעט הפוטנציאל האמנותי של הטכנולוגיה. במהלך הפרק הראשון, שיצא באוגוסט 2020, הציג את נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ מודה שהוא היה נשיא גרוע, הודעה שכמובן לעולם לא תשמעו ממנו. אם כן, הקליפ של לאמאר הוא הסנונית השניה של הסטודיו, והחלק הראשון בשיתוף הפעולה העתידי והכל כך משמח בין הראפר הטוב בעולם לצמד היוצרים הקומיים המבריקים מכולם. כמה טוב להיות חיים.