שמעו סיפור

שמעו סיפור: איל שני, נורה אפרון ושטרודל כרוב אבוד אחד

מדי ערב עד שנצא מזה: "קצר וקולע", יוצרים מקריאים סיפורים קצרים במרכז ענב לתרבות בשיתוף "טיים אאוט". והפעם: אייל שני מקריא את "השטרודל האבוד" מאת נורה אפרון

בעקבות השטרודל האבוד. איל שני (צילום: אריאל עפרון)
בעקבות השטרודל האבוד. איל שני (צילום: אריאל עפרון)

מדי ערב לאורך החודש הקרוב נגיש כאן באתר Time Out סיפור מתוך "קצר וקולע", סדרה בהפקת מרכז ענב לתרבות ובה אמנים ויוצרים מקריאים בפני קהל (הוקלט לפני עידן הקורונה, אל תדאגו) סיפורים קצרים של מיטב הסופרים בארץ. אין סיבה להיתקע על המסך, פשוט להרים את הווליום, להישען אחורה, לעצום עיניים ולהתמסר למילים היפות (הפיק וערך את הסדרה: אמיר אשר)

"אני מתכוונת לאוכל כאוכל. אוכל נעלם. אני מתכוונת לשטרודל כרוב שנעלם ממנהטן בערך ב-1982 ומאז אני מחפשת אותו כבר 23 שנים", פותחת אפרון את סיפורה הקצר. "שטרודל כרוב הוא חלק מרשימה של דברים שאהבתי לאכול, דברים שהיו פעם ועכשיו כבר לא. והראשון ביניהם הוא פודינג קפוא. המעדן הטעים הזה נעלם כשהייתי בת חמש והמשפחה שלי עברה לקליפורניה, ומאז החיים שלי הם סדרה של כאבי לב קטנים".

"השטרודל האבוד" הוא סיפור קצר מתוך "אני שונאת את הצוואר שלי", אסופת מאמרים וסיפורים מאת נורה אפרון, הסופרת, התסריטאית ובמאית הקולנוע המוערכת ("כשהארי פגש את סאלי", "נדודי שינה בסיאטל") שנפטרה ב-2012. אפרון כתבה גם את הרומן "Heartburn" שהפך לסרט "צביטה בלב" ומבוסס באופן אוטוביוגרפי כלשהו על נישואיה לקרל ברנשטיין, מחושפי פרשת ווטרגייט.

את אייל שני אנחנו לא צריכים להציג, אבל היינו שמחים שיקריא לנו סיפור לפני השינה כל יום.

>> לרכישת הספר "אני שונאת את הצוואר שלי" בהנחה באתר "עם עובד"
>> מתגעגעים לאוכל ברומנו ובפורט סעיד? הנה כמה מתכונים של אייל שני מ"השולחן"