אגדת הסול רוי איירס יגיע לישראל

רוי איירס, האיש והוויברפון, יגיע לבארבי תל אביב ביולי הקרוב. איירס, שחקר את החיבור בין ג'אז, סול, R&B ודיסקו, נחשב לאחד המוזיקאים המשפיעים בז'אנר

רוי איירס (צילום: וונדי הופ)
רוי איירס (צילום: וונדי הופ)

רוי איירס, אחד מעמודי התווך של הסול והFאנק, יגיע לישראל ביולי להופעה אחת בבארבי. איירס, שניגן (בין היתר) עם הרבי הנקוק וסטיבי וונדר, יצר עם פלה קוטי וסומפל על ידי קנדריק לאמאר, הוא החוט המקשר בין שלבי האבולוציה של האפרו-גרוב, והשפעתו על הז'אנר עמוקה ומשמעותית.

מאחורי איירס, המזוהה יותר מכל עם הוויברפון שעליו הוא מנגן, ארבעה עשורים של יצירה. הוא נולד ב-1940 בלוס אנג'לס למשפחה מוזיקלית – אמו הייתה פסנתרנית ואביו ניגן בטרומבון. בגיל חמש הוא קיבל את מקלות הוויברפון הראשונים שלו בסיום הופעה של ליונל המפטון, מענקי הג'אז ומחלוצי הוויברפון בז'אנר. ויברפון הוא כלי הקשה שדומה לקסילופון ולמרימבה, העשוי מאלומיניום ולא מעץ והקלידים שלו מצויידים בצינורות תהודה הנשלטים על ידי פדל.

עוד כתבות מעניינות:
המדריך השלם להופעות קיץ 2018
הג'אזיסט הכי מבוקש בישראל הוציא אלבום סולו ראשון
קארדי בי עושה מהפכה בסדר גודל הוליוודי

בגיל 20 כבר היה איירס חבר בהרכב של הרבי מאן (הרברט ג'יי סולומון, חלילן הג'אז האמריקאי) ואחר כך יצא לקריירת סולו שבה חקר את החיבור בין ג'אז, סול, R&B ודיסקו. באייטיז הוא חבר לאגדת האפרו-ביט פלה קוטי, והשניים הקליטו את "Music of Many Colors" שהפך בהמשך לאחד מהג'אם סשנים המוערכים בהיסטוריה.

← רוי איירס, בארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב, חמישי (19.7), 139 שקל. לרכישת כרטיסים