אסון סיישל: חופשת החלומות מתבזבזת על שידוך מהגיהנום

ביקורת במסווה מתנחמד או היעלבות חסרת פרופורציות. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
ביקורת במסווה מתנחמד או היעלבות חסרת פרופורציות. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

הצופים אולי חיכו לקצת ג'וס מניפולטיבי בעקבות תחקיר "ישראל היום", אבל כל מה שקיבלנו זה את אווירת הדייט השני הכושל של עידית ורפאל ואת תאונת הדרכים שאי אפשר להסיר ממנה עיניים בין ליעד ולימור // הריקאפ נכנס לשיחת יחסינו לאן שתימשך לנצחחחחח

8 ביוני 2022

עוד לפני ששודרה אפילו שנייה ממנו, הפרק הזה של "חתונה ממבט ראשון" הסתמן כמסקרן מהרגיל. לא בגלל פרומואים מותחים במיוחד, חלילה, זה פשוט הפרק הראשון שמשודר אחרי התחקיר של ערן סוויסה על הפקת התוכנית. אבל מי שקיוו לפרק שיראה את הנבזיות ההפקתית בזמן אמת או יציג את המטפלים בשיא מניפולטיביותם, קיבלו מעט מאוד דני וכמעט אפס יעל, שלוש עלילות רפטטיביות ודי משעממות, ושיחה אחת על כמה מעצים ומשמעותי הקורס בבה"ד 1. הרגע המרגש ביותר בפרק היה שוט מזדמן של לטאה אוכלת קוקוס. אולי זו הדרך של קשת להתנקם בנו. 

תחזירו את הלטאה, דחוף. עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
תחזירו את הלטאה, דחוף. עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

סיפורנו מתחיל הפעם עם עידית ורפאל בירח הדבש בפורטוגל. ניצוצות לא עפים בין שניהם על אף לא מעט קווי דימיון – שניהם ירושלמים, לשניהם "חשוב שיהיה מישהו ערכי", כאלה. רפאל מתעקש שהמאפיינים "הפשוטים והיבשים" המשותפים להם אינם סתם צירופי מקרים אלא דברים שמעידים על אופי. ואז, ממש כמו בשיר ההוא על הזוג שהדבר היחיד שמחבר ביניהם הוא סימפטיה מסוימת לסרט "ארוחת בוקר בטיפאני'ס", מגלים השניים נקודת מפגש חשובה – שניהם היו פעם בהופעה של עידן רייכל וממש נהנו. חבר'ה, אל תוותרו עכשיו. אם תחפרו קצת יותר עמוק בטח תגלו גם ששניכם אוהבים לקנות חולצות חלקות בקסטרו, בוכים כשישראלי מקבל מדליה באולימפיאדה ומצטטים מערכונים נבחרים מ"ארץ נהדרת" בארוחת שישי.

רפאל, מסתבר, איננו מצטיין בסמול טוק, פטפוטים או בעצם שיחות מכל סוג שהוא, לפחות לא בשלב ההיכרות הראשוני הזה. עידית לוקחת את הצד האקטיבי ואומרת שהוא מרגיש לה קצת כבוי, מנסה לעודד אותו לשאול אותה שאלות ועוד רגע מוציאה כרטיסיות הפעלה משעשועון, הכל כדי לגרום לשיחה להתרחש. רפאל, בתגובה, מתחיל לנתח את האקטיביות שלה ומאיפה בעצם זה מגיע, הכל על רקע מוזיקה דרמטית ברמה של "עמוד האש", אולי ככה נחשוב שמה שאנחנו רואים זו דרמה דרמטית וחשובה מאוד ולא דייט שני כושל.

דייט שני כושל. עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
דייט שני כושל. עידית ורפאל ב"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

כדי להבהיר לנו שיש בקשר הזה יותר משני אנשים רגילים לחלוטין עם מעט מאוד חיבור או משיכה ביניהם, העלילה שלהם מרופדת בציטוטים ברוח "זאת אולי לא אהבה ממבט ראשון, אבל אולי זה בסדר". אחרי סשן מביך ותמוה של ריקודים מסורתיים ושיחה על NLP, קורס קצינים וחיפוש משמעות לחיים, נוצר סוף סוף קליק. עכשיו הגיע הרגע לביטוי האהבה האולטימטיבי של זוג ישראלי מין המניין – צילום תמונות בים בשקיעה. עידית נזכרת פתאום שגם קשרי העבר שלה התחילו בלי משיכה או התאהבות מיידית, אז אולי עם קצת מאמץ והתכוונות גם כאן אפשר יהיה לסדר משהו. אם לא אהבה או חתונה, אז לפחות 20-30 תמונות היתוליות לשלוח לאמא בווטסאפ.

בינתיים, באיי סיישל, חופשת החלומות מתבזבזת על השידוך מהגיהנום שהוא ליעד ולימור. את האסון הזה אפשר לנתח ממספר זוויות ומי עושה יותר צרות לשני. לימור אמנם חושבת שליעד הוא גוד גאי, בשונה מ"הגברים המעפנים" שיצאה איתם בעבר, אבל מגיבה אליו רק באחת משתי דרכים: ביקורת במסווה מתנחמד או היעלבות חסרת פרופורציות. הוא מצידו מסתובב ברחבי האי במבט של כלבלב מבולבל, מנסה להבין איך לתקשר עם "אשתו" בלי לחטוף איזו עקיצה ו/או ליצור קרייסס. 

משחק כיסאות מוזיקליים מהגיהנום. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
משחק כיסאות מוזיקליים מהגיהנום. ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

הפסילה הראשונה מתרחש כשלימור דורשת שיפסיק לשאול אותה שאלות, כי היא מצליחה להכיר אותו "מהחוויות שהם עושים". השנייה והדרמטית יותר מתרחשת במהלך דייט במסעדה – הוא אומר שהיא אגרסיבית כלפיו, היא נפגעת כאילו האשים אותה בפשע מלחמה, יוצאת החוצה, חוזרת, מתפרקת לרסיסים, הולכת שוב. ליעד מנסה לפייס אבל התוצאה הקומית שלא במכוון היא המראה שלו קם ומתיישב שוב ושוב בכל פעם שלימור מגיעה, חוזרת או מתכננת נתיב בריחה. כנראה מישהו לימד אותו פעם שזה ג'נטלמני לקום יחד עם הדייט שלך, הוא פשוט לא הכין אותו לאופציה של משחק כיסאות מוזיקליים.

אחרי הריב המיותר לחלוטין הזה ליעד מעדיף לישון בנפרד, הצעה שאליה מגיבה לימור ב"הרצחת וגם ירשת?"; למחרת לימור חושפת את סיפור המקור העגום שלה – היא בחרה להגיע לחתונמי כי נמאס לה לאכול סרטים על האם הוא יתקשר או יסמס, עדיף לה בחור שמתוקף הנחיות ההפקה חייב לתקשר איתה כמה שיותר. מקרה קלאסי של היזהרו במשאלותיכם. מאה שעות של שיחת נפש לאחר מכן נראה שהמשבר נפתר – יש סוג של הבנה, יש בילוי חמוד במים, לימור אפילו מצטרפת לליעד ליוגה בזריחה. אך למעשה הסכנה טרם חלפה – והשיא עדיין לפנינו. 

את בטוחה? ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
את בטוחה? ליעד ולימור, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

הפסילה השלישית וזו שאמורה להיות האחרונה מתרחשת כשהזוג התמים נהנה יחד בהשטת מפרשים, וכשאנחנו אומרים "נהנה" אנחנו מתכוונים "לא מתקשר בשיט". לימור רוצה שליעד יעזור לה אבל גם ייתן לה להשיט לבד אבל גם קצת יעזור אבל בלי שהיא תרגיש שהוא לא סומך עליה אבל גם שכן יעזור לה. ליעד, כצפוי, לא מבין מה רוצים מחייו, ואחרי מה שנראה כמו ניסיונות של לימור להטביע לגמרי את הצד שלו בסירה מוותר על הניסיון לשתף פעולה כליל. כשעזרתו סוף סוף נדרשת אך הוא מסרב להעניק אותה, לימור עושה עוד צעד סביר והגיוני ופשוט קופצת מהמפרשית ומתחילה לשחות לחוף. עכשיו התהפכו היוצרות סופית – ליעד הוא זה שלא רוצה לדבר, להסביר או להתפייס, ולשניים צפוייה טיסה הביתה עליזה כמו ניחום אבלים.

יש עוד עלילה בפרק, אם אפשר לקרוא ככה למה שזה לא יהיה שקורה בין מעיין ובן. הסיפור בגדול, וגם בקטן, וגם בכלל, הוא שבן חרדתי. הוא עוד לא גילה מה הקונפליקט או ההבדל המשמעותי בינו לבין מעיין, וזה מלחיץ אותו. מאוד. למה? ככה. ניסיון עבר קשה, יש להניח. החרדה הזו מפני פירוק דרמטי ופתאומי של הקשר מלווה אותו במפגש עם המשפחה של מעיין, בשיחות האם כדאי לעבור לגור יחד, בסתם רביצות על הספה ובעיקר עם דני בטיפול, שם מתבררת המהומה הגדולה – יותר מאשר בן מפחד לפגוע, הוא מפחד להיפגע אחרי שפיתח רגשות. 

די, תמשיכו. מעיין ובן, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
די, תמשיכו. מעיין ובן, "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

מעיין, מצידה, צ'יל לגמרי. כיף לה, היא נהנית, בן מסקרן ומושך אותה, הכל יופי טופי אחלה בחלה. הלחץ של בן לא מדבק עבורה, ואפילו לא אכפת לה משיחות כבדות על הבוקר, כי היא מזהה בהן את הדרך של בן להביע חיבה כלפיה. אחרי הדרמה על שום דבר בגזרת ל' ול', המעט מאוד דרמה של שני אלה כמעט מרעננת. אמנם לא קורה כלום, אבל הכלום הזה לא הופך לשיחת יחסינו לאן של שעתיים וחצי.

>> תקציר הפרק הקודם: עונה של שידוכים מוצלחים ומשעממים?
>> תחקיר חתונמי: האמת על ז'אנר הריאליטי גרועה הרבה יותר