דירגנו את רצועת החדשות של ערוץ 13 הממוזג כדי שאתם לא תסבלו

אפילו ריאיון עם דמויות מ־SNL לא הצילו את רצועת החדשות של ערוץ 13 הממוזג, שהושק בשבוע שעבר עם ישישים בוכים, ליברמן רוכש רוויון בסופר והרבה קתרזיס בורגני. הנה הדירוג שלנו, לרווחת הצופים

הכל כלול עם סיון כהן (צילום: רונן פדידה)
הכל כלול עם סיון כהן (צילום: רונן פדידה)
23 בינואר 2019

רצועת החדשות של ערוץ 13 הממוזג היא קפסולה שיש לצרוך בהמלצת רופא. מינון יתר עשוי לדרדר את תפקוד המוח ולגרום עד מהרה לחזיונות עוועים: פרצופו של גלעד ארדן יופיע במערכה הראשונה בתוכניתו של אמנון לוי, וישוב לרדוף את הצופה בתוכנית "הצינור", וגם הוא כבר עייף, מחויך ונעלץ מכפי שהיה בצהריים; שיירי המהדורה המרכזית יצופו מחדש מממלכת הרפאים וימוחזרו בתוכניתו של יעקב אילון, אמנון לוי יתפתה לשוחח שוב על חרדים עם אבישי בן חיים גם בתוכניתו החדשה, אף שהפעם הזדמנה לו האפשרות להניח להם סוף סוף לנפשם.

ההבטחה הכרוכה בחילופי הנדוניות של חדשות 10 ורשת, רצועת חדשות כבדה מ־17:00 עד 20:00, היא מנת אקטואליה לווריד של נרקומן, אך נחשדת בסנתוז מלאכותי, הלוא חדשות אמיתיות יש בקושי לעשר דקות. רצועת החדשות נועדה אם כך להיות ברקע, להעביר את הזמן, למשוך את הצופים עד למהדורה המרכזית, וכך גם יש להתייחס אליה. כשתגיע סוף סוף השעה 20:00, לא בטוח שתהיו במצב קוגניטיבי שבו תוכלו בכלל להעביר לערוץ אחר.

עוד כתבות מעניינות:
כבר הבנתם שהשידור הציבורי פשוט עובד?
"האח הגדול VIP": אפילו רשת לא הבינה איזה אוצר יש לה ביד
סדרות המקור הישראליות נעשות רלוונטיות יותר מכל מהדורת חדשות

16:00 הכל כלול

תוכניתה של סיון כהן, מתאבן לשידורי האקטואליה הרצופים, מתחרה בסף הרגשנות שהציבו תוכניות הריאליטי מן הדור החדש. בטיפול בזק נעה כהן בין אישה שחברת הביטוח האשימה אותה לשווא במעורבות בתאונת דרכים ועד לגבר בן 80 המתראיין על סף דמעות על רקע דירת עמידר אשר מצבה מוזנח ועגום להחריד.

בתום כל אייטם מבטיחה כהן שצוות התוכנית "מבטיח לעזור", וברוב המוחלט של המקרים אכן חוזרות למערכת תגובות אפולוגטיות של החברות המנצלות והמקפחות. קתרזיס בורגני מרומם נפש, בדיוק לקפה של שעה 16:00.

ציון: 4 מתוך 5 דרוקרים, למקרה שיום אחד גם לנו תהיה מחלוקת מרגיזה עם נציג של חברת סלולר.

הכל כלול עם סיון כהן (צילום: רונן פדידה)
הכל כלול עם סיון כהן (צילום: רונן פדידה)

17:00 החדשות

יעקב אילון הגיע לרצועת חדשות 13 כדי לתת פייט לעודד בן עמי מן הערוץ המתחרה, במשבצת המגיש הוותיק בעל חוש ההומור הסבאי. אילון מרוויח בקלות את הוותק ואת הארשת הממלכתית, אולם בחלק של ההומור מצבו עדיין טעון שיפור. גם ריאיון שקיים עם שתיים מדמויות SNL (עוד פילר שמקורו בעודף זמן) הצליח לשעמם, ובמידת מה – אפילו לגרום לגעגוע להסתחבקויות הבלתי פורמליות של בן עמי עם יונתן ריגר ועמרי ברק, משולש ידוע לשמצה בקרב צופי חדשות 2. אם לשפוט מימיה הראשונים, המהדורה של אילון חוטאת במשקל כבד מדי לשעת השידור שלה.

ציון: 2.5 מתוך 5 דרוקרים

החדשות עם יעקב אילון (צילום: רונן אקרמן)
החדשות עם יעקב אילון (צילום: רונן אקרמן)

18:00 שש

המגזר המרוצה ביותר מן התוכנית שקיבל אמנון לוי הוא כמובן המגזר החרדי, שכעת יוכל ליהנות מכמה חודשים ללא תחקירים צהבהבים, מוצדקים יותר ופחות. בתוכניתו החדשה לוי דווקא מצליח להקליל את הפאנל החדשותי, ומעלתו היא שאין זה בא על חשבון על ראיונות עם פוליטיקאים. למעשה השבוע הצליח לוי להבקיע את רצינותו של גלעד ארדן, ובה בעת לא ריחם עליו בעניין תקרית יהודה ביאדגה. מובן שאין בתוכנית את הערך המוסף העולה מן הליינאפ האקדמי של "לונדון את קירשנבאום", אבל ביחס למטרותיה הצנועות, לוי נראה כמו ליהוק המניח את הדעת.

ציון: 3.5 מתוך 5 דרוקרים

שש עם אמנון לוי (צילום: רונן פדידה)
שש עם אמנון לוי (צילום: רונן פדידה)

18:45 לפני החדשות

כנגד כל הסיכויים הצליח אודי סגל לשרוד פיצול אחד חשוב ומיזוג אחד חשוב יותר – תחילה את הפיצול מלוסי אהריש (הכריזמטית מהשניים), שהותירה תחת ידיו הבלעדיות תוכנית בת כשעה, וכעת את המיזוג עם חדשות 10, שהשאיר אותו, איש חדשות 2 בעברו, עם המשבצת החדשותית הנעלה ביותר עד השעה 20:00.

למרבה המזל דווקא הפעם נראה שזה מסתדר. תוכניתו קוצרה כדי להכניס גם את "ברקוד", וסגל מתכווץ בחזרה למידותיו המקוריות כמראיין טוב ומגיש חביב בסך הכל, שינסח את אותה השאלה ארבע פעמים עד שיסכין עם התחמקות המרואיין.

ציון: 4 מתוך 5 דרוקרים

לפני החדשות עם אודי סגל (צילום: עדי אורני)
לפני החדשות עם אודי סגל (צילום: עדי אורני)

19:20 ברקוד

היריבות המובהקת ביותר של "ברקוד" היא עם מקבילתה בחברת החדשות – "תוכנית חיסכון" בהגשת קרן מרציאנו. מהתחרות הזאת יוצאת "ברקוד" של נגה ניר נאמן מיוזעת ומבולבלת, כפי שעולה, למשל, מהשוואת מותג פסטה מוכר למותג מוכר פחות (אייטם טיפוסי ששודר בתחילת השבוע). ב"ברקוד" רצו כל כך להתיישר לצד התזה המצדיקה את קיום התוכנית ולטעון שהפסטה המוכרת פחות היא הכדאית יותר; כך יצא שהכתבה שללה את דעת השף שהיא בעצמה גייסה ("זה לא אל דנטה", חרץ מסימיליאנו) ואת דעת הרופא שהובא בריאיון, רק כדי שיוכלו לצדד בטענתה של טועמת אקראית ולהכריז שלמעשה אין הבדל בין המותגים.

ב"ברקוד" המתחדשת יש גם פינה המלווה פוליטיקאים בעת עריכת קניות בסופר, מה שגורם אפילו לאביגדור ליברמן לעורר אמפתיה, כאשר שואלים אותו על איסמעיל הנייה בעודו עורם בעגלה קרטונים של רוויון.

ציון: 2 מתוך 5 דרוקרים

ברקוד עם נגה ניר נאמן (צילום: רונן אקרמן)
ברקוד עם נגה ניר נאמן (צילום: רונן אקרמן)

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"