יפו קוראת לכם: שבוע הספר מגיע מחר אל שדרות ירושלים

שבוע הספר היפואי? תקראו לנו. חוף עג'מי (צילום: שאטרסטוק)
שבוע הספר היפואי? תקראו לנו. חוף עג'מי (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה בתולדות שבוע הספר בתל אביב מגיעות החגיגות גם אל יפו: מחר ייפתח בשדרות ירושלים יריד ייחודי ראשון מסוגו לכל המשפחה בכיכובם של סופרים וסופרות יפואיים, בעוד בשבוע הבא יתקיים פסטיבל סופרים יפואיים בנמל יפו המתחדש. יהיה ערבי, יהיה יהודי, יהיה ספרותי, יהיה תרבותי

שבוע הספר של תל אביב מתחיל היום (רביעי) בפארק שרונה וההתרגשות רבה, אבל אנחנו סקרנים בעיקר לגבי התינוק הקטן שנולד לו: שבוע הספר היפואי. לראשונה בתולדות העיר מגיעות חגיגות הספר אל שדרות ירושלים, וליתר דיוק אל רחבת כיכר מנדל, שם ייערך מחר (חמישי) יריד סופרות וסופרים יפואיים, ערבים ויהודים, החל מהשעה 16:00 ועד לשעות הערב. כמה סופרים וסופרות יפואיים כבר יש, אתם שואלים? וואה וואה היא התשובה.

יפו מתחילה לזוז, יוצרות ויוצרים, שבוע הספר ברחבת המזרקה, מרכז תרבות מנדל ב-15.6, ובשבוע שאחריו בנמל יפו. לראשונה. אנחנו…

Posted by ‎רינו צרור‎ on Saturday, June 10, 2023

עשרות סופרות וסופרים יפואיים, ביניהם רינו צרור, עבד סטל, רויטל פז-למפרט, עדית אלנתן, מייסר סרי אבו שחאדה ומוחמד אגואני, יציגו את ספריהם בתצוגה מיוחדת, ובנוסף לאפשרות המרגשת לפגוש את הסופרים וספריהם, יכיל היריד גם פעילויות וסדנאות לכל המשפחה, עמדת ג'אגלינג ובועות סבון, הצגה של תיאטרון אורנה פורת ("האוצר שאינו נגמר"), משחק חידות לילדים מגיל 4 הכולל תחנות יצירה ("תעלומת הספרייה), והופעה אקוסטית של הטריו של תמר שאוקי עם מוזיקה ערבית קלאסית בטעמים מזרחים ומערבים. בקיצור – חגיגה. וכל הפרטים? הם כאן.

ספרים של יפואים ויפואיות – שלי מהבית. חלק קניתי, כמה קיבלתי במתנה, לאחד תרמתי את תמונת העטיפה, פה ושם תמכתי בהדסטארט,…

Posted by Vered Navon on Monday, June 12, 2023

אבל החגיגות לא יסתכמו ביריד מסקרן של אחה"צ אחד, כי בשבוע הבא יגיע אל נמל יפו לראשונה "פסטיבל הסופרים של נמל יפו", על רציף העלייה השנייה, וגם בו תוכלו לפגוש סופרים וסופרות יפואיים בדוכנים שיציעו את ספריהם, כמו גם במפגשי קוראים יעודיים עם רוני סומק, ליאת רוטנר, אלכס אפשטיין, אילן הייטנר, אסיף אלקיים ותה ועוד משוררים וסופרים נוספים, ותיקים ומוכרים לצד יוצרים צעירים, יוצרים מקהילת התרבות היפואית, מהחברה הערבית, החרדית והחילונית. בהזדמנות חגיגית זו תוכלו לבחון מקרוב את ההאנגרים החדשים של הנמל שצפויים להפוך להוט-ספוט עירוני בקיץ הקרוב, ואם אתן רעבות אנחנו ממליצות על שווארמה ארטורול הטורקית ועל קפה אסיל שבקצהו הצפוני של הנמל.

>> שבוע הספר היפואי, חמישי 15.6 16:00, רחבת מרכז מנדל בשדרות ירושלים
>> פסטיבל הסופרים של נמל יפו, חמישי-שישי 22.6-23.6 החל מ-17:00, רציף העלייה השנייה