עושים שוק: 3 מקומות חדשים בשוק הכרמל שכדאי להכיר

דיברסו (צילום: יעקב בלומנטל)
דיברסו (צילום: יעקב בלומנטל)

ממש לא פשוט לעקוב אחר כל מה שקורה בשוק הכרמל ונראה שכל יום תמתין לכם שם הפתעה. ובכל זאת, אספנו עבורכם 3 מקומות (יחסית) חדשים שדרכם ניתן להרכיב את השילוש הקדוש: פיצה, המבורגר וטאקו. בתיאבון!

13 בספטמבר 2021

קשה מאוד לעקוב אחר ההתרחשויות בשוק הכרמל. האמינו לנו, אנחנו ממש משתדלים ומבקרים בו על בסיס כמעט יום-יומי. מוזמנים לבדוק אותנו. ובכל זאת, בין חור בקיר כזה או אחר לדוכן נטול שם, רצינו להמליץ על שלושה מקומות שנפתחו באחרונה שמהווים את השילוש הקדוש: פיצה, המבורגר וטאקו. מה עוד צריך בחיים? אולי דרינק.

פיצה דיברסו

מבול הפיצריות הנפוליטניות שנחת על עירנו לא דילג על השוק האהוב. לפני חודשים ספורים נפתחה פיצה דיברסו שמסתמכת על בצק מחמצת בלבד. בתפריט המצומצם יש תמיד פיצה מרגריטה עם רוטב מעגבניות איטלקיות ולצדה פיצות מתחלפות עם חומרי גלם מהשוק: פיצה לבנה עם תירס לבן טרי, מוצרלה, בצל ירוק וגאודה אולד אמסטרדם מיושנת; פיצה אדומה – טוויסט על פסטה פוטנסקה עם רוטב עגבניות, מוצרלה, שפרוטים, צלפים וגרידת לימון; פיצה פיקנטית עם פפרוני עגל, שום קונפי וצ'ילי מוחמץ; ופיצה מרינרה טבעונית על בסיס רוטב עגבניות וירקות – כרגע חצילים קלויים, קישואים ושום קונפי (52-68 ש"ח).
דיברסו, ישכון 45 תל אביב, שני-חמישי 19:30-חצות או עד שנגמר הבצק, שישי 12:00-17:00

דיברסו (צילום: יעקב בלומנטל)
דיברסו (צילום: יעקב בלומנטל)

המבורגר הולשטיין

ממש לא מזמן הגיע לשוק המבורגר שבלתי אפשרי להתעלם ממנו. מדובר בשת"פ מעניין בין איש הבשר בשארה חינאווי לשף ג'לאל סלאם. ההמבורגר מיוצר מבקר מזן הולשטיין האיכותי. ברשימת ההמבורגרים תמצאו למשל הולשטיין צ׳יז – קציצת הולשטיין עם צ'דר, חלפיניו, עלי ארוגולה, בצל סגול ואיולי פיקנטי; הולשטיין מוצרלה – קציצת הולשטיין עם שניצל מוצרלה, איולי בזיליקום ושום קונפי, עלי ארוגולה, עגבנייה ובצל סגול; הולשטיין קורנדביף עם ביסלי גריל ברוטב צ'דר; הולשטיין בייקון טלה והולשטיין מושחת עם צ'דר, קורנדביף וביצת עין (45-96 ש"ח). מעדיפים משהו שאינו המבורגר? גם זו אופציה: תריסר כנפיים מטוגנות ברוטב קארי פיקנטי (36 ש"ח), עראייס ואיולי שיפקה (28 ש"ח), סטייק אנטריקוט עם צ'יפס, צ'ימיצ'ורי ושום קונפי (87 ש"ח) ואפילו גרסת המקום לסלט קיסר (38 ש"ח).
הולשטיין – לכל הפרטים

תפתחו פה גדול. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
תפתחו פה גדול. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

טאקו בלוס גרינגוס

ז'אנר נוסף שפורח באחרונה הוא בגזרת האוכל המקסיקני. לשני דוכנים שכבר נפתחו בשוק (והנה סקירה מקיפה של כל המקומות), הצטרף באחרונה אחד נוסף בשם "לוס גרינגוס". את הטורטיות הם מכינים במקום, כדאי לשים לב פה למנת הצ'ילי-ריינה, שהיא למעשה מנת טאקו עם פלפלי צ'ילי חריפים וצלויים שממולאים בגבינות חלומי ומוצרלה, ומעליהם סלסה של עגבניות בצל וכוסברה; התוצאה היא ביס חדשני ומרתק. שכבות טעם ומרקם שונות מורגשות בנגיסה, והטאקו הנדיב הזה ללא ספק יוצא דופן בגזרת הטאקוס המקומית. גם טאקו הברבקואה (בשר בבישול ארוך) שמגיע עם אותה סלסת עגבניות-בצל-כוסברה הוא נדיב, טעים טרי ומרענן. זוג טאקו יעלה לכם 35 ש"ח.
יום טוב פינת מל"ן, ראשון-שישי 16:00-00:00

לוס גרינגוס. צילום: ניב טובול
לוס גרינגוס. צילום: ניב טובול