שיתוף פעולה חדש יסייע למבקשי מקלט להט"בים

בעקבות כתבת טיים אאוט: האגודה למען הלהט"ב הקימה פרויקט סיוע למבקשי מקלט להט"בים בשיתוף פעולה עם ארגון א.ס.ף בתמיכת נציבות האו"ם לפליטים

איור: יונתן פופר
איור: יונתן פופר
13 בדצמבר 2015

"הלהט"בים מבקשי המקלט הם אחת הקבוצות המנודות שמסתובבות בינינו, אם לא המנודה ביותר. רבים מהם שמרו את זהותם הלהט"בית כסוד מוחלט במהלך מסע הבריחה הקשוח מאפריקה לישראל. מילה אחת לא במקום, שתגרום לחשיפת זהותם המינית, עלולה הייתה להביא להתנכרות גמורה מצד חבריהם למסע, שהשלכותיה בסיטואציה כזאת הן בעלות פוטנציאל הרסני". – כך נכתב בכתבתו של איל מגדלוביץ' שפורסמה בטיים אאוט ב-24.9, ותיארה את מצבם הקשה של הלהט"בים מבקשי המקלט בתל אביב.

בעקבות הכתבה נוצר קשר בין אגודת הלהט"ב, ארגון א.ס.ף והקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב ונציבות האו"ם לפליטים, והוקם פרויקט שמטרתו לסייע למבקשי מקלט להט"בים. ועתה זכה הפרויקט למימון מנציבות האו"ם לפליטים. הפרויקט יספק לפליטים להט"בים שירותים שונים שעשויים להיטיב עם מצבם: סיוע משפטי, שירות פסיכו-סוציאלי, שיעורים בעברית, תרגום לערבית ולטיגרינית של זכותון הקהילה הגאה וקו סיוע טלפוני שיפעל אחת לשבוע אליו יוכלו לפנות מבקשי לסיוע.

>>שקופים בצבעי הקשת: הצצה לסצנה הלהט"בית של מבקשי המקלט

כמו כן, יוכשרו שני מגשרים קהילתיים בערבית ובטיגרינית על ידי ארגון א.ס.ף, אשר יתווכו בין הפליטים לבין נותני השירותים השונים. בעתיד מתוכננת גם דירת מעבר שתוכל לקלוט פליטים להטב"ים ולסייע להם לשקם את חייהם.