שיתוף פעולה לוהט בין H&M למעצב אלכסנדר וונג

שיתוף הפעולה של אלכסנדר וונג עם H&M יגרום גם לכם להקים אוהל מול חנות הדגל בעזריאלי, ולא להבעת מחאה

5 באוקטובר 2014

שיתופי הפעולה המצליחים בין מעצבי אופנה מובילים לרשת המהירה H&M מציבים בפני המעצבים אתגר לא פשוט: אם בכל עונה הם מציגים בשבוע האופנה קולקציה המתבססת על נושא השראה שמעביר את חזונם בנוגע ללבוש בתקופה ספציפית, הרי שאוסף הקפסולה הגבוה־נמוך מחייב אותם להתעמת עם הרעיון שעליו מבוסס המותג; מהו הקוד הגנטי שלו וכיצד הוא יכול להיות מתורגם בצורה ברורה לקולקציה מכירה ונגישה להמונים. לכן, הקולקציה שמייצר אלכסנדר וונג בעבור הרשת, שתוצע למכירה ב־6.11 ושתמונותיה נחשפו לראשונה בראש השנה, מעידה על החוזק שלו כמעצב, או יותר נכון מבליטה אותו בשוק האופנה הגלובלי.

וונג יודע להגדיר היטב את הבסיס שלו, בבגדים ספורטיביים ונגיעות של לוחמים עירוניים. החזון שהוא מציג ל־H&M הוא ברור וקליט, אפילו כמעט אגרסיבי במסר המוחלט שלו. הסיבה לכך נעוצה גם בגורמים טכניים – מערך הייצור המהיר במזרח שוונג וצוותו בקיאים בו יותר מיתר המעצבים שהשתתפו עד כה בפרויקט: אין זה סוד שאחת הסיבות שוונג הפך לכוכב זוהר בשמי האופנה של ניו יורק, ובעולם בכלל, תוך כמחצית עשור קשורה בהכרח למפעילים השייכים למשפחתו בסין שמייצרים ביעילות את הקולקציות המסחריות שלו. אמנם הן נמכרות במחירים גבוהים בהרבה משיתופי הפעולה הקודמים של H&M, אבל נמוך באופן ניכר משל עמיתיו לשוק הקונטמפוררי.

הקולקציה של אלכסנדר וונג ל-H&M. צילום: מייקל גנסון
הקולקציה של אלכסנדר וונג ל-H&M. צילום: מייקל גנסון

 

עם הרקע הזה הוא הצליח לייצר לרשת השבדית פריטים מורכבים, שלפחות דרך התמונות מצליחים להרשים: שמלות לייקרה ספורטיביות הנכרכות סביב הטורסו בסיבובי איקס; מעילים מפוסלים שהם אמצע הדרך בין פארקה, מעיל פוך ובומבר; וחולצות בייסבול מבדי רשת מחוררים המחפים את לוגו המותג לשני המינים. את הקולקציה נבחרו להציג שורה של דוגמניות על לצד שמות בולטים מעולם הספורט, אך את השירות הטוב ביותר לחשיפה שלה עשתה ריהאנה, שכבר מתהלכת לבושה במראות שלמים מהקולקציה כחודשיים לפני הגעתה לחנויות. כל אלה מבטיחים שגם הפעם ישתרכו תורים ארוכים בכניסה לסניף עזריאלי אצלנו וביתר סניפי הדגל של הרשת ברחבי עולם.