השף זונדר פותח מסעדת פופ אפ ומעדנייה בתל אביב

מסעדת פופ אפ ומעדנייה של השף אלכסנדר לחניש (זונדר), ילד הפלא המולקולרי, נפתחה ברחוב טשרניחובסקי. מחיר ארוחה: 450 ש"ח לסועד

אלכנסדר לחניש בפעולה. צילום: איליה מלניקוב
אלכנסדר לחניש בפעולה. צילום: איליה מלניקוב
28 באוקטובר 2014

ילד הפלא של המטבח המולקולרי, השף אלכסנדר לחניש (המכונה זונדר), חבר לענקית הבירה הייניקן, ויחד הם הקימו מחוץ למעדניית גודיס בכתובת טשרניחובסקי 5 את מה שהם מכנים אותו – Heineken Sous Vide Lab. למעשה מדובר במסעדת פופ אפ שתפעל במשך שלושה חודשים בלבד, ותפנה בעיקר לפודיס סקרניים ולחובבי הרפתקאות קולינריות. ה"מעבדה" תתפקד בעיקר כמעדנייה, שם יימכרו מוצרים המבוססים על ירקות בשיטת בישול Sous Vide (בישול בואקום בתוך אמבט חם בטמפרטורה מבוקרת). המעדנייה כבר פועלת, והמסעדה תתחיל לפעול החל מהתאריך 9/11, יום ראשון. מה שמתוכנן שם זו ארוחת טעימות בת עשר מנות שמוקדשות לבישול בסו וויד.

עיצוב גרפי זה יפה, אבל עדיף בישול. אלכסנדר לחניש, zoonder@
עיצוב גרפי זה יפה, אבל עדיף בישול. אלכסנדר לחניש, zoonder@

אבל נראה שהקסם הגדול של לחניש יתרחש בעיקר בסופי השבוע: מדי שבוע, בימי רביעי וחמישי, תהפוך המעדנייה למעבדה קולינרית שתגיש ארוחות מולקולריות לתריסר סועדים בלבד, שאותן ירקח הוירטואוז לחניש. מחיר הארוחה: 450 ש"ח לסועד.

המיזם הוא שיתוף פעולה עם המותג היינקן, המשיקה בישראל את מהדורת בקבוקי Heineken Cities, יחד עם ערים נוספות דוגמת ניו יורק, פריז, לונדון, שנחאי, ריו דה ז'נרו וברלין. המיזם נולד לרגל השקת מהדורת Heineken Cities TLV. את רעיון המעבדה הקולינרית הגה ויזם בית הקונספטים אלנבי, יחד עם גיל אקרמן, יזם קולינרי ובעל קייטרינג "גילגול" (ובעל טור ביקורת מסעדות במגזין טיים אאוט). שיתוף הפעולה, כאמור, מתארח במעדניית גודיס של רונית רונן.

אלכנסדר לחניש במעבדה. צילום: איליה מלניקוב
אלכנסדר לחניש במעבדה. צילום: איליה מלניקוב

לחניש, בן 25, עבד בעבר במסעדת כתית של השף מאיר אדוני, במסעדת מסה של השף אביב משה, במסעדת עלמה של השף יונתן רושפלד ובמסעדת The Fat Duck של הסטון בלומנטל בלונדון, מסעדה שזכתה לשלושה כוכבי מישלן. לחניש הוא גם כוכב אינסטגרם, ובחשבונו למעלה מ-17 אלף עוקבים.

Heineken Sous Vide Lab, טשרניחובסקי 5 (בתוך מעדניית גודיס), ראשון־חמישי 10:00־19:00, שישי 10:00־14:00; ארוחות גורמה (בהזמנה מראש): רביעי־חמישי 19:30, להזמנות:  booking@zoonder.net