7 שפים ואנשי קולינריה מספרים לנו איפה הם תוקעים פלאפל

גם היא אוכלת פלאפל. שרי אנסקי (צילום נמרוד ארונוב)
גם היא אוכלת פלאפל. שרי אנסקי (צילום נמרוד ארונוב)

גם השפים המעונבים ביותר בסוף רוצים פיתה מנחמת עם כמה כדורים לוהטים ופריכים, אבל איפה הם משיגים את מנות הפלאפל הכי טובות? שרי אנסקי, בנצי ארבל, אביב משה ועוד סיפרו לנו במדור "העיר שלי" איפה הפלאפל האהוב עליהם, ויש אפילו תיעוד של נשיא לשעבר טוחן מנה

איתי הרגיל (הבאסטה), שרי אנסקי (שרי הרינג): פלאפל אלעד

הרגיל: "הזן מאסטר של הפלאפל. עובד בפינה של מטר על מטר, ללא תנועה מיותרת. גם בשיא הלחץ יש לו סבלנות אין קץ לכל הנודניקים של השוק".
אנסקי: "אני מאוד אוהבת לאכול פלאפל אצל הילד בשוק הכרמל. שמו אלעד, וקוראים לו הילד כי הוא התחיל לעבוד בגיל צעיר. היום הוא כבר פחות צעיר אבל עדיין מקפיד בדיוק של לבורנט על המתכון של אביו, אולי אפילו של סבו. נעים לי לשוחח איתו בגלל הכבוד שהוא נותן לי לא כאדם שמבין באוכל אלא כקולגה. הפלאפל מתובל ממש כמו פעם ותמיד אני מוסיפה ליד פחית פנטה (לא דיאט)".
רמב"ם 2

אביב משה (לשעבר מסה, כיום Maree) וירון סגל (לה טיגרה): פלאפל יד אליהו

משה: "יש לי פטיש לפלאפל ברמה משוגעת. לא משנה עד כמה אני שבע, לפלאפל טוב תמיד יש מקום. ביד אליהו יש פלאפליה קטנה שקיימת כבר המון שנים ויש בה פלאפל לא מתוחכם אבל נהדר. אני לא יודע מה הסוד וגם התנאים לא משהו, אבל כל כך טעים! יש לי הערכה רבה לאנשים שבמנה אחת מסוגלים לברוא עולם שלם.
סגל: "האייקון הקולינרי הראשון שנחרט לי בראש הוא אצטדיון יד אליהו. כשאני רואה אותו, אני לגמרי מרגיש טעם של פלאפל. כיליד השכונה, אבי נהג לקחת אותי לאותו דוכן פלאפל, לקנות לי חצי מנה, לחלוק איתי בקבוק מיץ פז ענבים ולספר לי סיפורי גבורה על ארואסטי וברקוביץ'. אלו היו רגעים של אושר אמיתי. אי אפשר באמת להסביר את זה. למזלי, המקום נשאר בדיוק אותו הדבר מיום היווסדו אי שם בשנות ה-50 ועד היום. זה מאפשר לי לעצור לרגע נוסטלגי בין לבין".
שדרות יד לבנים 2

אף פעם לא ראינו את פלאפל יד אליהו כל כך ריק בערב של משחק (צילום: דני מרון)

Posted by ‎וואלה! ספורט‎ on Sunday, June 21, 2020

בנצי ארבל (קלבריה): פלאפל נטו

"חוץ מהעובדה שהם פתוחים גם ב-23:00, אני אוהב את פלאפל נטו בגלל הבעלים, איש עם חוכמת רחוב ולב גדול. הוא חסר מניירות ופוזה ואני מקבל ממנו עצות לעבודה ששוות זהב. בזכותו עברתי להשתמש בטחינת אל וואדי המעולה שעולה 20 אחוז פחות, ויש לכך משמעות אדירה כיום, כשכל המחירים עלו. הפלאפל שם כמו שלי רק קצת יותר אוורירי. אני לא מכיר פלאפלים טובים יותר מאשר בפלאפל נטו".
אבן גבירול 20

בשווארמה אני פדנט. טחינה, בצל, פטרוזיליה. וזהו. אבל בשאר הפיתות (פלאפל, שניצל, וואטאבר) אני עושה משהו אחר – אני מבקש…

Posted by Lior Noyfeld on Sunday, September 13, 2020

שיר הלפרן (שוק הנמל): פלאפל נורדאו/שלמה ובניו

זהו אחד המקומות הבודדים שאכלתי בו כילדה ואני יכולה לחזור אליו כמבוגרת עם הילדים. זו שכונת ילדותי, לאבי יש משרד לא רחוק משם וגם את השוק פתחתי בסביבה. הטעם לא השתנה כבר 30 שנה ואותם בעלים נמצא שם גם היום, כך שמבחינתי זו חוויה מרגשת להיזכר בטעם שליווה אותי בילדות. אני עוצרת שם עם הילדים בדרך מהים והמנה מצוינת: פלאפל צהוב ונקי עם מעט מאוד תוספות (כרוב, סלט, טחינה) והמקום היחידי שאני מתפתה בו לקחת גם לביבת ירק או שקשוקה בפיתה.
בן יהודה 232, פינת שדרות נורדאו

ריבלין עצר לאכול פיתה פלאפל בחנות "שלמה ובניו" בתל אביב, שאר הלקוחות המשיכו את שגרת יומם, למרות הנוכחות הנשיאותית ה"מכובדת".

Posted by Rina Peer on Tuesday, February 6, 2018

אריאל לייזגולד (בלבוי, בין היתר): הקוסם

"אריאל רוזנטל הוא מארח אמיתי, שמוכיח לי פעם אחר פעם שהמדיום לא משנה, אלא משנה המהות, הגישה, השפה. כל ביקור בקוסם הוא סמל להגדרה מחדש של איך שאנחנו תופסים מזון מהיר בכלל ודוכני פלאפל/שווארמה ספציפית. הכול נקי, מושקע, מתוקתק בטירוף, כולם נחמדים, אדיבים ומקצועיים, וכמובן שהכול טעים למות. אריק הוא קוסם אמיתי שחולל מהפיכה בדרך בה התל אביבים ניגשים לפלאפל שלהם, ואני בתוכם".
שלמה המלך 1, שרונה מרקט (אלוף קלמן מגן 3)

הקוסם. צילום: נועם רון
הקוסם. צילום: נועם רון