שרון קנטור מקטרת על אנשים שמקטרים

"הכי קל לגרום לכל מי שאומר משהו על משהו להישמע כמו טרחן. כמה קל לשים את אורן חזן בצד השני של ועדת המדרוג של החיים". שרון קנטור בטור על קיטורים ואנשים שמקטרים על קטרנים

איזה קוטרים. צילום: shutterstock
איזה קוטרים. צילום: shutterstock
17 בספטמבר 2015

מתווה הגז, הרכבת הקלה, הרכבת הקשה, הצל, היעדר צל במרחב הציבורי, מצב הפליטים בדרום ת"א, מצב הפליטים בבודפשט, אנשים שמשווים בין דרום תל אביב לבודפשט, אנשים שמשווים בכלל, ערסים פואטים, ערסים רגילים, אשכנזים, גברים, פמיניסטיות, אורלי וגיא, אנשים שמתנגדים למכנסונים, שירות לקוחות, לקוחות מעצבנים, כיבוש 67, כיבוש 48, הבחירות, האופטימיות של אורי משגב לפני הבחירות, שכר הדירה, שכר המורים, ביבי נתניהו, שרה נתניהו, קאיה נתניהו, החבר של יאיר נתניהו, משפחת נתניהו באופן כללי, אנשים שסותמים פיות, אנשים שפותחים את הפה, שגיא כהן, מיכל אנסקי, אנשים שמשתפים תמונות של תינוקות שהרגע נולדו, אנשים שמשתפים תמונות של פעוטות שהרגע מתו, החום, הירוק, המספר שתיים. כן, המספר שתיים. איזה חתיכת קקה זה.

אם יש פה משהו להאשים זה את המספר הזה. מהו שתיים? דו קרב. ימין ושמאל. שני צדדים זה מול זה. נידונים למשחק המטקות המייגע של החיים. דיאלקטיקה מערבית מסריחה. זה לא סתם שבמזרח מתייחסים לאחד ולשלוש, ואת שתיים – לא סופרים בכלל. הם יודעים שם מה הנזק של חלוקה כזאת. משלוש קופצים לחמש ואז לשבע. מה זה שתיים? שתיים זה זוג. זוגות, כידוע, רואים רק את עצמם, לא מתייחסים טוב לרווקים וגם שלישיות לא רואים בעין יפה. זוגות גם עלולים להביא ילד. לא נרחיב על הנזק. שתיים זה מלחמה. 99.9% מהקרבות בהסטוריה נערכו בין שני צבאות. לא בין שלושה ולא בין שמונה. בטח לא בין אחד. לא היה שתיים – לא היתה מלחמה. נו מור שתיים, נו מור וור, נו מור בלאדשד. זוג, בגימטריה, זה 11. אחד ואחד שאינם אחד ועוד אחד. אמא'לה. אוקיי. מוכנים? תניחו שתי שתיים בזוית של 90 מעלות אחד על השני. בבקשה. צלב קרס. שתפו.

>>אתגרנו את האנשים הכי ביקורתיים בארץ לספר לנו מה היה טוב השנה

כל מושא לקיטור ניתן לשים בסוגריים ולהכפיל במשפט "אנשים שמקטרים על", והרי לכם קיטור חדש. לדוגמא: שכר הדירה – אנשים שמקטרים על שכר הדירה. החום – אנשים שמקטרים על החום. שני הדברים, בשיח החדש, הם בלתי נסבלים באותה המידה. אבל כמה קל וכמה קול זה לשים את הסוגריים האלה. לגרום לכל מי שאומר משהו על משהו להישמע כמו טרחן. כמה קל וכמה קול זה לשים את אורן חזן, וזו רק דוגמא כיפית, משני הצדדים של ועדת המדרוג של החיים. הקיטור על האנשים שמקטרים הוא בעצמו כל כך ניינטיז, כל כך פוסט-מודרניזם הרסני למתחילים. הקיטור הטהור, הראשוני והלא-תפילי, בין אם הוא זועם ומשתלח, ובין אם הוא רק נאנח ומתייפח, הוא קריאה לכינון מחדש של ערכי טוב ורע, שימור מסורת של מוסר. יאמרו אנשי המעש: קיטור ללא פעולה הוא כקפה ללא עוגה. יענו אנשי הקיטורים: אם הייתם יושבים קצת על התחת ומתמסטלים כמו בני אדם ולא עושים כל כך הרבה לא היה צריך לקטר.