הפגנה באוניברסיטת תל אביב: "מאמינים לך"

עשרות סטודנטים באוניברסיטת ת"א נאספו מול בניין ההנהלה בדרישה להשעות מתרגל אשר סטודנטית טענה כי אנס אותה במעונות האוניברסיטה

"מאמינה לך". צילום: דורי בן אלון
"מאמינה לך". צילום: דורי בן אלון
14 בנובמבר 2017

עשרות סטודנטים הגיעו היום (ג') להפגין מול בנייני הנהלת האוניברסיטה במחאה על כך שמתרגל שמתנהלת נגדו חקירה בגין אונס סטודנטית, לא הושעה מתפקידו עד לסיום ההליכים.

‪המפגינים טענו היתה כי בחירת האוניברסיטה להעסיק את המתרגל על אף התלונה שהוגשה כנגדו בגין אונס סטודנטית במעונות האוניברסיטה מעמידה בסיכון את הסטודנטים הלומדים אצלו. לפי המפגינים, על האוניברסיטה להשעותו מתפקיד מתרגל עד להשלמת ההליכים.

הפגנה באוניברסיטת תל אביב. צילום: דורי בן אלון
הפגנה באוניברסיטת תל אביב. צילום: דורי בן אלון

במהלך ההפגנה חזרו המפגינים על האמירות: "מאמינים לך", "אנס במעבדה זו סביבה מטרידה", ו"מי תהיה הבאה בתור", ושרו את השיר "ואלס להגנת הצומח" תוך הדגשת המילים- "רק עליי איש אינו משגיח, רק עליי איש אינו שומר".

כהתגוננות מפני ההפגנה הציבה האוניברסיטה בכניסה לבניין ההנהלה מאבטחים שיוודאו שהמפגינים לא ייכנסו לבניין. במהלך ההפגנה ביקשה המתלוננת, בר לביא, אשר התראיינה בעבר לתקשורת וסיפרה על האירוע, להכנס לבניין ההנהלה ולדבר עם הרקטור. בתחילה סירבו השומרים להכניסה אך לאחר דרישת חברותיה הורשתה המתלוננת להכנס לבניין. המפגינים שנותרו בחוץ המשיכו להפגין ולתמוך במתלוננת בקריאות "מאמינים לך".

הפגנה באוניברסיטת תל אביב. צילום: דורי בן אלון
הפגנה באוניברסיטת תל אביב. צילום: דורי בן אלון

 

אחת המפגינות, מרים גברעם, נאמה בהפגנה ואמרה: "אנחנו פה, כי מתרגל אנס סטודנטית לא רחוק מפה – במעונות- והאוניברסיטה בחרה להעסיק אותו למרות שהיא יודעת שעומדת מולו תלונה. אני מסתכלת פה על המאבטחים שבאו לשמור על האוניברסיטה הם לא שומרים עלי ולא עליך ולא עליך ולא על אף אחת מאיתנו".

בהמשך, היא התייחסה לדבריה של ח"כ שלי יחמוביץ' אתמול בכנסת ואמרה: "אני רוצה להגיד לכן שהמתרגל הזה יש לו שם שאני לא יכולה להגיד מחשש לדיבה, אבל תעשו גוגל, שלי יחמוביץ' חשפה את השם שלו, בואו נפיץ את הסרטון הזה לכל עבר עד שלא תיותר פה סטודנטית אחת שלא יודעת את השם שלו ולא תוכל להגן על עצמה".

 

תודה למרים גברעם על הדברים.