מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?

ילדה גולשת באינטרנט. צילום: Shutterstock
ילדה גולשת באינטרנט. צילום: Shutterstock
5 בנובמבר 2017

 

"מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?" זו השאלה הכי מלחיצה בעולם.
שאלו אותנו את זה מאז שהיינו ילדים, אבל דווקא כשאנחנו מתבגרים – זה נהיה מסובך. כל החלטה מרגישה גורלית, ומעלה את השאלה מחדש. גם אם סיימנו תואר ראשון ואפילו שני, לרובינו עדיין אין מושג מה נרצה להיות כשנהיה גדולים.
אנחנו הדור הראשון שגדל לתוך מציאות בה כמעט הכל פתוח בפנינו. אבל יש לזה השלכות. נתקענו באמצע, בין הציפיות שירשנו מהדור הקודם, זה שבחר מקצוע בגיל 21 ודבק בו עד הפנסיה, לבין המציאות שפשוט השתנתה.
לפי פרדוקס הבחירה, ככל שיש לנו יותר אפשרויות כך נהיה יותר אומללים. העולם היום מציג בפנינו מגוון מטורף, ואיתו בא הפחד מהחמצה. פחד שגורם לנו לא לבחור, או לבחור ולא להיות שלמים עם ההחלטה.
אז מה אם נפסיק לפחד מבחירות ונתחיל ליהנות מהשינוי הזה? זה בסדר לבחור תחום לימודים או מקום עבודה, לגלות שזה לא זה, ולחשב מסלול מחדש. אני לא אומרת שלא צריך להחליט. אני פשוט אומרת שהמחשבה שכל צעד הוא גורלי, היא לא נכונה. זה בסדר לא לדעת מה נרצה להיות בעוד 20 שנים. וזה בסדר לטעות. אנחנו מתפתחים מזה, ולומדים להכיר את עצמנו.
ובינינו, מה עדיף, לעבוד באותו מקום 40 שנה או להבין מה אנחנו באמת רוצים תוך ניסוי וטעייה, ולקבל בכל פעם מחדש את ההחלטה שהכי נכונה לנו לאותה תקופה?
בעיניי, התשובה ברורה…