לראשונה: תיאטרון ישראלי יופיע במדינה ערבית

רקדי, ידיך הניפי. מתוך ההצגה "אום כולת׳ום". צילום: רדי רובינשטיין
רקדי, ידיך הניפי. מתוך ההצגה "אום כולת׳ום". צילום: רדי רובינשטיין

התיאטרון הערבי-עברי ביפו יצא, במהלך בספטמבר 2022, לסיבוב הופעות בן שבועיים במרוקו ומתכנן גם להעלות בעתיד הקרוב הצגה משותפת עם התיאטרון המלכותי ע"ש מוחמד החמישי ברבאט. אז מי יודע, אולי עוד יהיה שלום? סתם נו, ברור שלא, אבל לפחות יהיה תיאטרון

התיאטרון הערבי-עברי ביפו יהיה התיאטרון הישראלי הראשון שיציג את ההצגות שלו במדינה ערבית.  בספטמבר 2022 התיאטרון יצא לסיבוב הופעות בן שבועיים ברבאט, מרקש וקזבלנקה, שם יציג מחזות מוזיקליים על חייה של אום כולתום (עם גלית גיאת), על חייו של פאריד אל אטרש (עם זיו יחזקאל) ואת המחזה "פאפעג'ינה" שכתבה וביימה זוכת פרס רוזנבלום, חנה וזאנה גורונולד. הנסיעה מתבצעת, בין היתר, בתמיכת משרד החוץ, המשרד לשיתוף פעולה אזורי וגם משרד התרבות במרוקו.

מתוך ההצגה "פריד". צילום: רדי רובינשטיין
מתוך ההצגה "פריד". צילום: רדי רובינשטיין

כמו כן, תיאטרון יפו מתכנן להוביל שיתוף פעולה עם התיאטרון הלאומי בכרונינגן (המנוהל על ידי הישראלי גיא ויצמן) והתיאטרון המלכותי ע"ש מוחמד החמישי . במהלכו התיאטרון מתכוון להעלות בעתיד הקרוב קו-פרודוקציה ישראלית-מרוקאית-הולנדית שתעסוק "בגלות המרוקאית" ובתפיסה לפיה "מרוקאי, באשר הוא, יהודי, מוסלמי או ברברי – תמיד יהיה מרוקאי". בינתיים, כבר ביולי תצא משלחת של אנשי התיאטרון למרוקו לסיבוב יחסי ציבור וקידום ההצגות, כולל שורת הופעות בתקשורת המרוקאית.

>>לתיאטרון יפו יש היסטוריה מרתקת. שמענו אותה ישר מהמקור

"כל אנשי התיאטרון נרגשים לקראת המסע", מסר יגאל עזרתי, מנכ"ל תיאטרון יפו. "לנו, ערבים ויהודים שעובדים כל השנה בערבית ובעברית ההגעה למרוקו מרגישה כמו המשך טבעי לפעילות שלנו ומשבי ההתלהבות מהביקור שאנחנו מקבלים ממרוקו ומהארץ מחממים את הלב".