וואו תמנע: חוויה שעד היום הכרנו רק ממסעדות עם כוכבי מישלן

תמנע (צילום: יהב דרייזין)
תמנע (צילום: יהב דרייזין)

כמה תמנע החדשה של שף ניר מסיקה מוצלחת? עד כדי כך שממש חבל שאתם מבזבזים זמן יקר בלקרוא עכשיו ביקורת על תמנע, במקום לרוץ להזמין שולחן בתמנע. ביקורת בלי ספוילרים

4 באפריל 2021

וואו. חוויה קולינרית מדהימה. ארוחה אדירה. בישול וירטואוזי. שירות מופלא. כמה תמנע מוצלחת? עד כדי כך שממש חבל שאתם מבזבזים זמן יקר בלקרוא עכשיו ביקורת על תמנע, במקום לרוץ להזמין שולחן.

זהו. זאת הביקורת. בעולם מושלם היינו פשוט מדפיסים את זה על שער העיתון וממשיכים קדימה. כל מה שמכאן והלאה זה רק הצורך למלא מכסת מילים. ולא שאין מה להגיד על תמנע. יש מלא. ודברים טובים. אבל זה מרגיש כל כך מגביל. קצת כמו לנסות ולצלם חוויה. בסוף אתה נשאר עם שברי זכרונות יפיפיים שאף פעם לא מצליחים להעביר את התמונה השלמה. תמנע היא הרבה יותר מסך המרכיבים של המנות שלה. היא חוויה קולינרית בינלאומית שאולי יושבת בלילנבלום, אבל לגמרי מעיפה אותך לעולמות אחרים.

דיברנו עם שף ניר מסיקה הרבה לפני שזה היה טרנדי
האם הקורונה הרגה את סצנת האוכל בתל אביב? ענו על השאלון ונגלה

אין תפריט בתמנע. וחשוב להגיד את זה מראש כדי לדעת למה נכנסים (וכדי לחסוך זמן. מישהו, לא משנה שמות, בילה אחר הצהריים שלמים לפני הארוחה בחיפוש אחרי תפריט באינטרנט. אין). מה שיש היא ארוחת טעימות, בת 7 מנות, עליה אחראי השף ניר מסיקה. אחרי לא מעט שנים בניו יורק, מתוכם כמעט חמש שנים כשף ובעלים של מסעדה באותו השם במנהטן, מסיקה – שהתחיל את דרכו במטבח אצל מאיר אדוני בכתית – חזר לארץ ובנה ארוחה שהיא טיול ישראלי בעולם. הבסיס הוא חומרי גלם מקומיים. היישום וכל מה שמסביב הוא לגמרי טיול בחו"ל. מאיטליה לאנטליה. מיפן לתימן. מקוזומל לגבעת שמואל (האמת שגבעת שמואל דווקא לא, אבל תזרמו על החרוז).

שילוב שהוא לא פחות מבשורה לקולינרי הישראלית. תמנע (צילום: יהב דרייזין)
שילוב שהוא לא פחות מבשורה לקולינרי הישראלית. תמנע (צילום: יהב דרייזין)

וזה מסע מרהיב, מאלו שמתחילים הכי חזק ואז מעלים קצב. כמעט בלי לשים לב אתה מוצא את עצמך ממש מחכה למנה הבאה, רק כדי לראות איזה שילוב מרתק מחכה לך בצלחת. הציפייה לגמרי משתלמת. כל אחת מהמנות הייתה מדויקת. בטעמים, בשילוב המרקמים, במידת העשייה. כולן נראו כאילו שלפו אותן הרגע מאינסטגרם. כולן היו חלק מארוחה שלמה ומנומקת שלוקחת אותך למקומות שלא האמנת שתגיע להם כשאתה יושב בלב תל אביב ההיסטורית.

זה השלב שבו לרוב מגיע פירוט המנות. זה ממש לא הולך לקרות הפעם. לא מעצלנות או בגלל שלא היה תפריט לצלם, אלא כי זה מרגיש מנוגד לאמנה למניעת ספויילרים. הקטע הזה שבו מניחים לך צלחת על השולחן ורק אז מסבירים על המנה ומה יש בה, הוא חלק משמעותי מהקסם. לקלקל אותו בשביל ביקורת יהיה אם כל הבומריות. מקסימום אפשר לרמוז. למשל שמסיקה עושה עם ארטישוק ירושלמי מעשים שאפילו משה ליאון לא ידע שהם אפשריים. או שוויניגרט פלפלים קוריאניים יכול להיחשב כהוכחה לקיומו של כח עליון. או שקציפת פרמזן שלו זה בדיוק הדבר האחד שהיה חסר לכולנו בחיים כדי להפוך אותם ליותר טובים.

מה שכן אפשר וצריך לדבר עליו זה השירות, בעיקר כי גם כאן תמנע מציבה סטנדרט גבוה וברור. זה מתחיל בשיחת טלפון מראש שבו שואלים על רגישויות ומציעים תחליפים למי שנמנע ממאכלים מסויימים, וממשיך במסעדה עם צוות מלצריות לא פחות מנפלא. קשובות אבל לא מציקות, ידעניות אבל לא טרחניות. מאלו שאתה מסובב לשניה את הראש ומגלה שהן הספיקו בינתיים, להחליף סכו"ם, למלא את כוסות המים ולהיעלם בלי ששמת בכלל לב.

ארוחה שלמה ומנומקת שלוקחת אותך למקומות שלא האמנת שתגיע אליהם. שף ניר מסיקה (צילום: ליאת הלפרן מסיקה)
ארוחה שלמה ומנומקת שלוקחת אותך למקומות שלא האמנת שתגיע אליהם. שף ניר מסיקה (צילום: ליאת הלפרן מסיקה)

את החוויה משלים גם תפריט יינות מרשים ומלצרים שיודעים לספר על היין באופן מרשים אפילו יותר. תמנע מציעה, בתוספת תשלום כמובן, התאמת יין לארוחה. זה נשמע כמו פלצנות מוחלטת, אבל בפועל פשוט אומר שבמהלך הארוחה מביאים לך לטעום חמישה יינות שונים שלא היה שום סיכוי שנזמין אותם בעצמנו. עזבו את העובדה שזה מבטיח שתצאו קצת מבוסמים מהארוחה, זה שווה בשביל הסיפורים מאחורי כל אחד מהיינות.

השילוב הזה בין ארוחה מעולה ומדויקת, שירות מצוין ויין טוב הוא לא פחות מבשורה לקולינריה הישראלית. יש מסעדות אדירות בארץ. יש לא מעט שפים שמוציאים מנות נהדרות. אבל תמנע מביאה סטנדרט אחר, חווית ארוחה שלמה, עם התחלה אמצע וסוף, עם הגיון, עם אוכל מעולה ויין מצוין. חוויה שעד היום הכרנו רק ממסעדות בחו"ל עם כוכבי מישלן, מינוס המפות הלבנות ועם מוזיקה קצת יותר מדי רועשת (בכל זאת, לילנבלום. המעמד מחייב). הדבר המצער היחידי הוא שהולך להיות ממש קשה להשיג שם שולחן.

ארוחת טעימות – 350 שקלים לסועד
התאמת יין – 120 שקלים

תמנע – לכל הפרטים