איך היה נראה שרלוק הישראלי?

קבוצה חדשה בפייסבוק מראה לנו איך היו נראים הסרטים האהובים עלינו אם היו מצלמים אותם בארץ. בר רפאלי ב"הדייט שתקע אותי", סאבילימינל בתפקיד אמינם ושרוליק - הגרסה הישראלית של שרלוק הולמס

"שני גברים וחצי" בגרסה הישראלית. מתוך הקבוצה "אם היו מצלמים את זה בארץ"
"שני גברים וחצי" בגרסה הישראלית. מתוך הקבוצה "אם היו מצלמים את זה בארץ"
17 בפברואר 2014

קבוצה חדשה בפייסבוק חוגגת את הפרובינציאליות הישראלית, לפחות בכל מה שקשור לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. הקבוצה "אם היו מצלמים את זה בארץ" מפרסמת כרזות של סרטי קולנוע ידועים כפי שהן היו נראות אם הסרטים היו מצולמים בישראל. מה שהופך את הכל למצחיק הם הליהוקים המוצלחים, ומעבר לכל – הפער בין החיקוי המקומי לדבר האמיתי. דמיינו את "הדייט שתקע אותי" בכיכובם של רועי כפרי ובר רפאלי, "שני גברים וחצי" עם נירו לוי בתפקיד צ'ארלי הארפר ואת "8 קילומטר" – דרמה אוטוביוגרפית בכיכובו של סאבלימינל. כל אלו ועוד (מי לוהק לתפקיד "בתול בן 40?") פורסמו בקבוצה בצירוף טקסט מפורט על עלילת הסרט.

קובי אריאלי בתפקיד ג'ורג' קוסטנזה. איך לא חשבו על זה קודם? מתוך "אם היו מצלמים את זה בארץ"
קובי אריאלי בתפקיד ג'ורג' קוסטנזה. איך לא חשבו על זה קודם? מתוך "אם היו מצלמים את זה בארץ"

מנהל העמוד, תיאו דולב, מספר: "רציתי לפתוח עמוד שגם ישלב רעיונות שלי ושל הגולשים וגם ישלב ויזואליות. הרעיון המקורי היה עמוד בשם- 'רמי פורטיס בסרטים' שבו אני מחליף את השחקנים בפוסטרים בפרצופים של פורטיס, ואז פתאום חשבתי: למה בכלל להגביל את עצמי לבן אדם אחד? ".

עולה מהעמוד שיש לך חיבה מיוחדת לטל מוסרי.

"אם כבר אז לצחי גראד. הוא פשוט יכול לשחק בכל סרט בתור כל דמות".

כן, אבל את טל מוסרי ליהקת ל"דוקטור הו".

"האמת שזה היה רעיון של אחת הגולשות ואני די מסכים שזה היה יכול לתפוס".

כשהעמוד החל לתפוס תאוצה החלו להגיע תגובות גם מהמלוהקים עצמם, ביניהם תומר שרון (קריימר ב"סיינפלד"), ניב מג'ר (ג'סי ב"שובר שורות") ותירס סקסואל ("טניישס די"). "הצורה שהכי הייתי רוצה לראות את העמוד מתקדם זה ממש לצלם גרסאות וידאו קצרות של הסרטים עם השחקנים הישראלים", אומר דולב.

מתוך "אם היו מצלמים את זה בארץ"
מתוך "אם היו מצלמים את זה בארץ"

אם נירו לוי הוא המקבילה הכי קשוחה שיש לנו להציע לצ'ארלי שין וסאבלימינל הוא תחליף אפשרי לאמינם – זה בטוח יכאב פחות אם נצחק על זה.

ואיך היה נראה הטריילר של הגרסה הישראלית ל"שרלוק"? צפו: