"הפחד הוא זה שגרם לי ללמוד עברית מהר יותר"

חנה מיננקו (28), שיאנית ישראל בקפיצה לרוחק ובקפיצה משולשת, נחשפת בפרוייקט צילום מיוחד

חנה מיננקו. צילום: ניר אריאלי
חנה מיננקו. צילום: ניר אריאלי
28 בספטמבר 2017

"עליתי לארץ בסוף 2012 , כמעט לפני חמש שנים. מההתחלה אהבתי את מזג האוויר פה, את הים, את המנטליות של האנשים. אנשים מאוד חמים פה, ורגועים, לא ממהרים. זה כל כך שונה מקייב. שם אנשים לחוצים, עצבניים. אבל המעבר היה קשה. לא הרגשתי חלק מהמדינה ולא הכרתי את השפה. בעלי עבד אז בכמה עבודות אז הייתי רוב היום לבד בבית, ולא יכולתי לדבר. מבחינה חברתית זה היה מאוד קשה, הרגשתי לבד.

זה השתפר כשקיבלתי אזרחות והתחלתי להתחרות ולהיות בקשר עם אנשים. כשהייתי בחופש בים המלח והיה לי משעמם התחלתי ללמוד לבד עברית. עשיתי גם כמה שיעורים באולפן אבל לא הספקתי להיות שם בגלל האימונים, יש לי שני אימונים ביום ובאולפן צריך להיות ארבע שעות בבוקר, אז עשיתי רק שלושה שיעורים והפסקתי. אבל שמעתי הרבה את השפה מסביבי והתחלתי ללמוד מאנשים, נראה לי שאלה השיעורים הכי טובים. ככה תפסתי את זה יחסית מהר.

[tmwdfpad]אני עדיין קצת חוששת כשאני צריכה לדבר מול קהל. עד היום מפחיד אותי שאעשה טעות ואגיד או אכתוב משהו לא נכון. אני כל כך פרפקציוניסטית שאני לא רוצה לעשות טעויות, ויכול להיות שהפחד הזה גרם לי ללמוד עברית מהר יותר.

לחשיפות נוספות:
לירז צ'רכי
אסי לוי
דורית רביניאן
יובל שרף
אפרת גוש
תאלין אבו חנא
סנדי בר
אורנה בנאי

אנחנו גרים בדירה שכורה בהדר יוסף בתל אביב ויהיה לי קשה לעזוב את השכונה הזאת, אני מאוד אוהבת את השקט שלה. מגיל 15 כשהייתי עם הנבחרת באוקראינה גרתי בעיקר בבתי מלון, והיום ישראל היא הבית שלי. אני אוהבת את הארץ הזאת. אנשים אומרים שקשה לגדל פה ילדים, אבל הייתי בהרבה מדינות בעולם, ולדעתי ישראל היא המקום הכי בטוח והכי טוב לגור בו. זאת האמת. גם האוכל פה הכי טעים. כשאני טסה, אני תמיד מתגעגעת לאוכל של ישראל".