"הכל חדש ומפתיע והבחירה נעשתה בכל הגוף והקצוות הכי קיצוניים שלי"

לירז צ'רכי (39), זמרת ושחקנית, נחשפת בפרויקט מיוחד

לירז צ'רכי. צילום: ניר אריאלי
לירז צ'רכי. צילום: ניר אריאלי
28 בספטמבר 2017

"היום הגדול שחיכיתי לו כל כך הרבה זמן הגיע כשהאלבום שלי "NAZ" יצא לאוויר העולם, יום שאני חולמת אותו כבר יותר מעשור. זה שנפגשתי איתו ברחובות לוס אנג'לס, "טהרנג'לס" בשבילי. האדמה האסורה של איראן, שורשיי, זאת שהיא בלתי מושגת, נגלית לעיניי שם בכל המובנים. מלהיות שחקנית שרצה בין שיעורי משחק, שירה ואודישנים הפכתי בן רגע למי שרציתי להיות כל כך הרבה שנים ולא ידעתי איך.

נחשפתי למוזיקה הפרסית שלא הכרתי, זמרות טרום מהפכה, עם עוקץ ואומץ בגון הקול, כזה שהבעיר לי את מיתרי הקול. הכל חדש ומפתיע והבחירה נעשתה בכל הגוף והקצוות הכי קיצוניים שלי. אני רוצה לשיר אותן, לכתוב עליהן ולתוכן. עשיתי בחירה מפחידה. לעזוב הכל. הכל. ולשיר. תהיתי הרבה על קבלת האני החדשה, הייתי בטוחה שהחשיפה האישית שלי תישמע ותיראה מוזר. ואז גיליתי שההצלחה שלי היא מה שהלב שלי בחר (וסליחה על הקלישאות).

לחשיפות נוספות:
אסי לוי
דורית רביניאן
יובל שרף
חנה מיננקו
תאלין אבו חנא
סנדי בר
אורנה בנאי

[tmwdfpad]לפניי עוד דרך ארוכה כמי שבחרתי וצמחתי להיות. בלי פשרות. מלאת אומץ, כזה שייחלתי לו. לבחור את העשייה וליצור אותה. לשלוח הכל החוצה וליהנות מהדרך, אפילו שברובה היא מאתגרת ויפה וקשה. אני בוחרת לספר את הסיפור שלי דרך המוזיקה. אני שמחה להיות אישה משוחררת בעולם המטורף הזה ולהבין שזה אפשרי. לשיר בפרסית, בישראל, כשלאישה באיראן אסור".