"אחרי שנים של חיים עם סודות, אני מאמינה שעדיף להסתיר כמה שפחות"

אורנה בנאי (50), שחקנית וקומיקאית זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה - נחשפת. פרויקט מיוחד

אורנה בנאי. צילום: ניר אריאלי
אורנה בנאי. צילום: ניר אריאלי
28 בספטמבר 2017

"בתחילת דרכי המקצועית כשחקנית ובדרנית, היה קיים קונטרסט גדול בין מה שאנשים ציפו ממני להיות לבין מי שהייתי באמת. אנשים שנתקלו בי ברחוב פנו אלי בשם 'לימור', ציפו ממני להיות מצחיקה, קלילה, עממית, רצו לקבל את הדמות, את 'לימור', כי היא הייתה מקסימה וגדולה מהחיים, אבל אני, אורנה, הייתי בדיוק ההפך – הייתי אדם מפוחד, כאוב, חסר ביטחון, סובלת מרגישות יתר, פגיעה מאוד.

[tmwdfpad]"עם השנים הפער הולך וקטן, אני פחות ופחות מסתתרת מאחורי דמויות. החיים האישיים שלי חשופים, הקהל מכיר אותי, את אורנה. מכיר אותי עם עם החולשות, עם הכאב, עם השמחה ועם הכוח. יש לי פחות סודות. אני לא בעד סודות. אחרי כל כך הרבה שנים של חיים עם סודות אני מאמינה שעדיף להסתיר כמה שפחות. יחד עם זאת, הפער בין החיים האמיתיים לבמה תמיד קיים. למשל זכורה לי הופעת סטנדאפ לפני כחודשיים – הגעתי להופעה היישר מההלוויה של אמיר פישר גוטמן, הייתי מרוסקת, המוות שלו נגע בכולם, שבר לכולנו את הלב. עשיתי סוויץ׳ ענק כדי לעלות לבמה ולהצחיק, ידעתי שאסור לי לעלות עם העצב הגדול הזה להופעת בידור. שמתי על עצמי מעין מסכה ועליתי עם חיוך גדול.

לחשיפות נוספות:
לירז צ'רכי
אסי לוי
דורית רביניאן
נעם פרוסט
יובל שרף
חנה מיננקו
אפרת גוש
תאלין אבו חנא
סנדי בר

"להיות חשופה זה כוח בעיניי, אני חושבת שהקהל מעדיף את זה. אנשים רוצים לראות מולם אדם אמיתי -את החולשות שלו, את הסודות, את הפצעים. אני משתדלת, כשזה אפשרי – להביא אותם. זו השאיפה שלי – להקטין עד כמה שאפשר את הפער הזה שבין החיים לבמה".