ביקורת מזויפת: מה זה השטויות האלה כל התוכניות האלה

"כל התוכניות" שעלתה אתמול בערוץ כלשהו מפגישה את צביקה הדר עם ארז טל, בפאנל בהשתתפות ישראל קטורזה וקרין גורן, כשעל הכל מנצחים רותם סלע ואסי עזר

11 ביולי 2017

"כל התוכניות" שעלתה אתמול (ב') באחד הערוצים הייתה יכולה להיות לא רעה בכלל, אפילו טובה. חסר לה רק דבר אחד: שהשנה תהיה 2008.

באחד הקטעים הזכורים בתוכנית שהמצאתי עכשיו נראה מישהו עושה דבר שראינו כבר המון פעמים בהרבה תוכניות בעבר. זה עשוי סביר עד טוב מאוד אבל עדיין לא מספיק כדי לטשטש את זה שאין פה שום רעיון חדשני. ניכר שחסר בעיקר עוגן מרכזי, מה שתוקע את התכנית במקום אחד.

>> ביקורת מזוייפת על ההופעה של בריטני

התוכנית מתאמצת מדי, לא מנסה מספיק, ועל זה היא מפזרת אבק כוכבים, מה שלא מצליח להמם באמת. גודש? לא נכחיש זאת. או שאין בה כלום. הרגע המייצג ביותר של התכנית היה באמצע: צביקה הדר בהנחייתו של ארז טל, עם פאנל בהשתתפות ישראל קטורזה וקרין גורן מבשלת, ועל הכל מנצחים אסי עזר ורותם סלע. הם מאוהבים. הוא מזרחי והיא אשכנזיה. האם יצליחו לגשר על פער ההעדפה המינית? למי אכפת. האם באמת צריך את גיא זוארץ שיסביר מה קורה על המסך? האם זו תכנית ללקויי ראייה? פשיזם מבית מדרשו של השמאל הנאור. סאטירה או ליצנות? נאמר זאת כך: תורידו את החיקוי, נשארתם עם כלום. זו ליצנות לשמה.

רוצים עוד? בבקשה. יש עוד רגע, והפעם זה גובל בהונאה לשמה. גם לעין בלתי מזוינת, "תרתי משמע" כמו שהיה אומר המנחה וחושב שהוא גאון. האמנם? בעוד רגע הוא יעשה משהו עוד יותר קיצוני ואז פרסומות. שנירגע.

צופים בטלוויזיה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)
צופים בטלוויזיה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

את הדברים הללו גם הנבחרת המובחרת ביותר של זמרים ורקדנים לא יכולה להציל. נשאלת השאלה האם ב-2017, הרבה אחרי הפריצה הגדולה של הריאליטי, ציבור גדול של ישראלים עדיין מגדיר את עצמו על דרך השלילה דרך ארכיטיפים שנוצרו עוד ב-2008 ודרכם הוא מוצא ייצוגים של האני האחר או הזהה.

מבקר הטלוויזיה, וכמוהו הצופים, צריך לשאול את עצמו: אם זה כל מה שיש, אז אולי אין הרבה. זו אינה בשורה ויכול להיות שמגע הקסם המפורסם פג. זו תוכנית לא מספיק טובה או אפילו טובה מדי בשבילנו. הצופים. צריך גם לומר שיכול להיות שבשלב התחקירים הדברים ישתנו עם כניסת הדיירים החדשים ושלב יציאת הביצה. במקומות אחרים בעולם ראינו התקדמות והליכה במקום בין תוכנית לתוכנית. מטבעם, פורמטים הם דבר בלתי צפוי, אבל גם אפשר לשאול למה זה מגיע לנו. והשאלה הגדולה, כמובן: מה ימנע מאיתנו להתעייף מכל התוכניות לעבור לערוץ השני לראות "אף תוכנית".

ובקטנה: נראה לצד ערכי ההפקה הגבוהים, לא הושקע אפילו אפס קצהה של מחשבה בעדכון הפורמט כך שבסופו של דבר "כל התוכניות" עשויה לקסום רק לכאלה שלא ראו טלוויזיה מהעולם בשנים האחרונות או שממש אוהבים את זה בעברית. כן, יכול להיות שמבחינת רייטינג קברניטי הערוץ לגמרי יודעים מה הם עושים שם.

[interaction id="5964c6eded4f1400778ea00e"]