"האח הגדול" פרק 7: האחות הגדולה פורשת מהתכנית

קצת לפני החדשות הדרמטיות, רווית ליאור מנדל הספיקה להעניש את דיירי הבית. איבדנו את אילן, אבל היה גם רגע משמח אחד. כל הדברים החשובים שקרו ב"האח הגדול" פרק 7

אינה שברה לנו את הלב קודם (מתוך "האח הגדול")
אינה שברה לנו את הלב קודם (מתוך "האח הגדול")
24 במאי 2018

עורכת "האח הגדול" ומי ששימשה כאחות הגדולה בעונה הנוכחית, רווית ליאור מנדל, פורשת מהתכנית. סיבה רשמית טרם נמסרה, אבל ניתן לשער כי הדבר קשור בנתוני הרייטינג המאכזבים: שלושה שבועות עברו מאז שני פרקי פתיחה מוצלחים, אך לאחר מכן חלה ירידה עקבית ברייטינג. בשבוע שעבר הפסידה "האח הגדול" ל"ארץ נהדרת" – ולראשונה לא הובילה את הטבלאות. דווקא הפרק ששודר אמש (רביעי) היה המוצלח ביותר מבחינתה של ליאור מנדל – בניגוד לפרקים הקודמים, האחות נשמעה היטב ואף הייתה פעילה יותר מול הדיירים. מי שצפוי להחליף אותה הוא רועי עוז, שערך לרגע את העונה הראשונה של "האח" עד שהוחלף בידי יורם זק.

ברשת לא התייחסו כלל לסיבות שמאחורי הפרישה. אבי צבי, מנכ"ל הערוץ, אמר כי "רווית השקיעה את כל כולה והצליחה לבסס את בית האח הגדול המרהיב ביותר שהוקם עד כה". ליאור מנדל מסרה לאחר שידור התוכנית אמש: ״אחרי תקופה אינטנסיבית בה הצלחתי לייצר את הבסיס והתשתית כפי שראיתי כבר לפני חודשים רבים לנגד עיניי, החלטתי לפרוש ולהפקיד את המפתחות לעונה ולבית בידיו של רועי עוז, עורך תוכן מעולה. אני אהיה פה בשבילו בכל עת".

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
הכישלון המביך של ההפקה
הדחה מיותרת וסצנות בחדר הכביסה
שיעור דוחה באמנות הפיתוי

את אווירת הספינה הטובעת המשיכה ההדחה של אילן אמש. בחיים, אתם יודעים, הכל יחסי. אילן הוא אמנם לא כוס המימוזה שלנו, אבל בעונה כזאת מנומנמת הוא בלט בשטח ואף הראה ניצני יכולות בחישה ממזריות. אז למה דווקא ממנו נפטרו? לא הספיקה ההדחה של אינה, הדמות הכי צבעונית שהייתה בבית? רשת, כדאי שתתעוררו ומהר, כי בסוף תאלצו להחזיק את התכנית עם לירון ורועי (מי?).

אז מה היה לנו הפרק? אחוות דוסים לשעבר בין תמי לישראל. כזכור, תמי נפלה שדודה לרגליו של ישראל, מתקשה להמשיך הלאה ומחפשת סיבות לדבר עם הכמעט-אקס (וזה למה לא מספיק לאנפרד כשנפרדים וצריך לנקוט בצעד דרסטי של בלוק). ישראל פחות סנטימנטלי ובאופן כללי מתגלה כיצור די אגואיסטי – בסוף הוא גם מצהיר בבוטות שתמי קמה לו בפנים אז שתלך ולא מעניין אותו כלום. איזה קלאס. נתנחם בעובדה שהסיטואציה הזאת הובילה, תחזיקו חזק, לגילוי סממני אישיות מצד מריה – שניהלה עם תמי שיחת בנות חיובית ובריאה בעניין (בלי ציניות).

תמי וישראל נוברים (מתוך "האח הגדול")
תמי וישראל נוברים (מתוך "האח הגדול")

בין לבין, אורלי השרקנית (מיד נסביר) מרגישה שעדר הצעירות בבית – מריה, מגי ותמי – הפנה לה דאק פייס מייבש. היא מטיחה זאת בפניהן, מרכלת עליהן בחוץ ובעיקר מחפשת נקמה שתגיע באמצעות מחול שריקות בשעת ההשכמה. "אני הולכת לשרוק שריקה מהסרטים", היא מכריזה בנחישות בפני סימה, שהלשינה לה שהחבר'ה לא מרוצים מהשריקות על הבוקר (באמת צריך להיות דורה החוקרת כדי לנחש את זה).

רגע לפני שנטשה את הספינה, האחות הגדולה הספיקה להעניש את דיירי הבית בגין שעמום, חוסר עניין והיעדר דיאלוגים מעמיקים – והעמידה את כל דיירי הבית להדחה. כלומר, היא לא ממש ציינה את הסעיפים האלה, אלא דיברה על "תיאומי הדחה עתידיים", "הסרת מיקרופונים" ו"שינה במהלך היום" – אבל זה לגמרי זה. ואתם יודעים מה מגיע אחרי עונש מוצלח בדיקטטורה – שיימינג.

מי שם נוגעים מאחור? (מתוך "האח הגדול")
מי שם נוגעים מאחור? (מתוך "האח הגדול")

האחות הגדולה מציגה בפני דיירי הבית קטעים מצולמים של כל החוטאים. בין הקטעים נחשף תומר שפתח על תמי כאילו אין מחר, מסביר שהוא פשוט לא מסוגל להיות נחמד אליה ולכן מעמיד אותה להדחה. בסיום, כצפוי, תמי מתעמתת עם תומר, שהתגונן כמו הפרצוף של העונה הזאת: "לא אמרתי תמי".

בדיעבד, כבר עדיף היה להסתפק בשקר העלוב הזה מצדו. לאחר שהשניים ניגשו לנהל שיחה בעניין, תומר התגלה כסופר דוש מקטין ומתנשא. הוא הטיח בה שהיא נדחפת לשיחות של אחרים ("זה בסדר, זה כי את מרגישה לבד"); הצהיר בפניה שהוא רואה הכל (ממש כמו סנטה קלאוס); כשראה אותה עושה כלים זה הרגיש לו פייק (ומה יותר אותנטי מבחור שמכנה את עצמו תומר רוטשילד). "אני לא מחפש אותך תמי", "תנשמי רגע עד עשר, תספרי" – ואחרי כל זה היא עוד מחבקת אותו, כי היא מעריכה כנות. תמי, שמבקשת להציג דמות חזקה על המסך, איבדה אותנו סופית.

יודע מה פייק ומה לא. תומר רוטשילד, רבותיי (מתוך "האח הגדול")
יודע מה פייק ומה לא. תומר רוטשילד, רבותיי (מתוך "האח הגדול")

בפרק הלא פשוט הזה היה גם רגע משמח: אורלי חגגה יום הולדת, ובנה מאור נכנס בחשאי לבית כדי להביא לה עוגה מנומרת. ואנחנו חשבנו שהפיג'מה של סימה הייתה השיא.

עוגת היומולדת המנומרת של אורלי (מתוך "האח הגדול")
עוגת היומולדת המנומרת של אורלי (מתוך "האח הגדול")

לא נגענו

"גם כשאת עצובה את שמחה" (אילן מחמיא ועוקץ את אורלי באותה נשימה)

"אני רגוע כמו פלטה של שבת" (ישראל כנראה מעולם לא נכווה מסיר חמין)

"קודם כל בס"ד קטן" (אליאב מסביר לאחות הגדולה כיצד לקשט את עוגת יום ההולדת של אורלי)

"זה הצבע שהיא הכי אוהבת, צבע מנומר" (מאור, הבן של אורלי, קורא תיגר על פלטת הצבעים)

"היא לא נולדה עם כפית זהב בפה" (מאור ממשיך בהסברים. אז אולי עם משרוקית?)

עתידות

אח גדול חדש ייכנס לתמונה. נשבעים.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד