יום הזיכרון 2016: מדריך צפייה

בכורה טלוויזיונית לעיבוד של דובר קוסאשווילי ל"התגנבות יחידים", דוקו על טקס יום העצמאות שבו נהרגה סג"מ הילה בצלאלי ומרתון סרטי זיכרון משפחתיים. מדריך צפייה ליום הזיכרון

מתוך "התגנבות יחידים"
מתוך "התגנבות יחידים"

"סתיו שלא חלף"

אורן ריילינגר, שחברו יואב סקל נהרג בפעולה לילית בדרום לבנון, הולך לפגוש בחלוף 30 שנה את חבריו מהסיירת ומראיין אותם אחד אחד על אותו הלילה, ועל הדרך – גם על המקומות השונים מאוד שאליהם החיים לקחו אותם מאז.

הערוץ הראשון, שלישי (10.5) 18:25

"רביבים, יפתח: מעצבי גבולות"

בכורה בערוץ ההיסטוריה: סיפור עלייתם לקרקע של הקיבוצים רביבים ויפתח, כביטוי של תרומת ההתיישבות הקיבוצית לעיצוב גבולות ארץ ישראל בשנות המאבק על הקמת המדינה. הסרט כולל קטעי ארכיון נדירים לצד עדויות של לוחמי פלמ"ח ותיקים.

שלישי (10.5) 20:01, ערוץ ההיסטוריה

"התגנבות יחידים"

בכורה לעיבוד של דובר קוסאשווילי לרומן החתרני של יהושע קנז, על חודש הטירונות של פלוגת ג'ובניקים בצה"ל של שנות ה־50. עם עוז זהבי וגיא אדלר.

שלישי (10.5) 20:01, yes קולנוע ישראלי ו־yes VOD

"תמונות קצרות: אסון המסוקים"

הפקת מקור של ערוץ ההיסטוריה בנושא אסון המסוקים בו נספו 73 חיילי צה"ל.

שלישי (10.5) 14:30, ערוץ ההיסטוריה

"הטקס"

סרט תיעודי על אל"מ דוד רוקני, המפקד המיתולוגי של טקס יום העצמאות, שבגיל 80 יוצא להוביל את טקס יום הזיכרון. נראה שהכל מתנהל כשורה, עד שלפתע, במהלך החזרות האחרונות, מתמוטט מתקן תאורה והורג במקום את סג"מ הילה בצלאלי, ורוקני נאלץ להחליט אם לקיים את הטקס למרות הכל.

yes דוקו, רביעי (11.5) 19:30 

מרתון סרטי זיכרון משפחתיים

ב־HOT זו כבר מסורת שנתית: לוקחים צעד הצדה ומפנים את המקום על המסך על המרקע לסרטי זיכרון עצמאיים, שהופקו על ידי משפחות הנופלים.
HOT3, מרביעי (11.5) 15:00 עד חמישי (12.5) ב־20:00

"המלחמה שלאחר המלחמה"

סרטו התיעודי של מיכה שגריר מתחקה אחר החיים בישראל בימים שלאחר מלחמת ששת הימים. רמז: 1968 לא הייתה כולה עשויה מאופוריה כפי שמקובל לספר.
רביעי (11.5) 18:33, yes קולנוע ישראלי ו־yes VOD