כתר פלסטיק: אל תפספסו את המסיבה בבלוק עם ריצ'י הוטין

ריצ'י הוטין והמיקסר המיוחד שפיתח מגיעים לבלוק. תתארגנו מראש ואל תגידו שלא התראנו בזמן

ריצ'י הוטין. צילום: איגור ריבניק
ריצ'י הוטין. צילום: איגור ריבניק
30 ביוני 2016

מי שבקיא ולו במעט בהיסטוריית הטכנו, לבטח מכיר בחשיבות העצומה שיש לעיר דטרויט בהתפתחות הז'אנר ועל השפעתה על הולדתו כמוזיקת מועדונים. מפיקים ודי.ג'ייז כגון קארל קרייג, דריק מיי וחואן אטקינס מזוהים כבר עשורים כאגדות טכנו מעיר המכוניות, אך מפיק ודי.ג'יי אחד נחשב לאחת מדמויות המפתח של הסצנה בעיר כשהוא בכלל קנדי ממוצא בריטי. ריצ'י הוטין, שיגיע בחמישי הבא (7.7) לראשונה לבלוק (ושעליו אנו כותבים כבר עכשיו כדי שלא תיזכרו כשכבר ייגמרו הכרטיסים), שכלל את סאונד הטכנו וההאוס הדטרויטיים לא פחות מילידי העיר עצמם וייצא אותו לאירופה.

גוף יצירתו העשיר של הוטין אמנם נשען על הטכנו של דטרויט אך גם חורג ממנו ברמת הטקסטורות והמורכבות הריתמית. מאז החל לתקלט ב־1987 הוא הוציא אינספור קטעים, אם בשמו שלו ואם בפסבדונים F.U.S.E, אך היה זה השם פלסטיקמן שאיתו הפך לכוכב באירופה. החומרים שלו מוגדרים כאלקטרוהאוס או גרסה מינימליסטית (אך רקידה ) מאוד של הטכנו הדטרויטי. עם זאת, הוטין בן ה־46 נתפש כיום גם כדי.ג'יי קונספטואלי שהיה בין המפיקים הראשונים שהפכו את הטכנו למוזיקה שלאו דווקא מוכוונת ריקודים, אלא לגיטימית גם להאזנה מעמיקה מחוץ לרחבה.

ניסיונות הבלוק להביא את הוטין לתל אביב עלו בתוהו במשך זמן רב, וכעת מתבררת הסיבה. הפטיש האודיופילי של בעלי הבלוק, ירון טראקס, דומה לזה של הוטין עצמו. טראקס, שבנה מיקסר מיוחד שנחשב בכל העולם, הוא המיקסר שעליו כל די.ג'יי במועדון, קטן כגדול, מנגן עליו. ללא יוצאים מן הכלל. כלומר למעט המקרה של ריצ'י הוטין שעיצב בעצמו מיקסר חדשני, שלח אבטיפוס שלו כל הדרך אל הבלוק יחד עם איש צוות מטעמו, וחיכה לתשובה. לשמחת כולם הפנאטים משני הצדדים הגיעו להסכמה. יש מסיבה.

הבלוק, סלמה 157 תל אביב, חמישי (7.7) 23:30, 120־160 ש"ח אך ורק במכירה מוקדמת