התאגיד לנתניהו: אם לא נקבל כסף מהממשלה נאלץ לבטל את האירוויזיון

יו"ר מועצת התאגיד הוציא מכתב דחוף לראש הממשלה ובו הפציר בו להעביר ערבות נדרשת בסך 12 מיליון אירו. התאריך הסופי שהציב איגוד השידור האירופי נקבע לעוד יומיים

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
12 באוגוסט 2018

יו"ר מועצת תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, איים היום (ראשון) בביטול אירוח האירוויזיון בישראל – זאת על רקע כיפופי הידיים בין התאגיד לממשלה בכל הנוגע לתקצוב האירוע.

במכתב דחוף שהוציא לראש הממשלה בנימין נתניהו ציין עומר: "בעוד יומיים נדרש תאגיד השידור הישראלי להעמיד ערבות בסך 12 מיליון אירו להבטחת קיומה של תחרות אירוויזיון 2019 בישראל. מדובר בנקודת אל חזור, שלאחריה, במידה ולא תועמד הערבות כנדרש על ידי איגוד השידור האירופאי, לא ניתן יהיה לשנות את המצב שיתהווה ותחרות האירוויזיון 2019 לא תוכל להתקיים בישראל".

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)

עוד כתבות מעניינות:
הרב הראשי לירושלים לוחץ על מירי רגב לוותר על אירוח האירוויזיון
התאגיד דוחף לקיום אירוויזיון 2019 בירושלים
תאגיד השידור הציע לגל גדות להנחות את האירוויזיון בישראל

עומר ציין במכתב כי כל בקשותיו לסיוע כלכלי עד כה לא נענו, והזכיר את עמדת משרד האוצר לפיה הממשלה תממן את הערבות רק אם הדבר יפגע אנושות בתקציב התאגיד. התאריך הסופי שהציב איגוד השידור האירופי להעברת הערבות הוא יום שלישי (14.2) בעוד יומיים, ואם לא יימצא פתרון – התאגיד יודיע כי יוותר על האירוח.

מכאן נמסר: "התאגיד לא יכול לממן את הפקת תחרות האירוויזיון מתקציבו, שהוא שקוף לחלוטין ומכסה על פי חוק פעילות ענפה ב-3 ערוצי טלוויזיה, 9 תחנות רדיו ופעילות דיגיטל. התאגיד מחויב על פי חוק בהשקעה בתוכן והפקות מקור לאורך כל השנה והמשמעות של הסטת הכספים הללו היא ביטול הפקות ופיטורי עובדים לטובת 3 ימי שידור של הפקת האירוויזיון. כמעט כל מדינה שקיבלה את הזכות לארח את האירוויזיון השתתפה בתקציבו והרוויחה לקופת המדינה כסף רב מתיירות של אלפי מבקרים ומחשיפה עולמית. כל ניסיונותינו למצוא פיתרון משותף נתקלו בהתעלמות ומשמעותה של החלטת הממשלה היא חד משמעית ויתור על הזכות לארח את התחרות".